Over professionaliteit gesproken...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Over professionaliteit gesproken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 22:53

Ik loop stage in jongerencentrum A, om ervaring op te doen heb ik meegeholpen met het opstarten van een nieuw jongerencentrum (B)

In jongerencentrum A zijn aan het begin van mijn stage wat problemen geweest, mijn begeleider was ziek en werd tegenover mij zwart gemaakt door de 2 andere collega's. Omdat er niks uitgevoerd werd op mijn stage en ik mijn stageopdrachten hierdoor niet kon doen heb ik hier werk van gemaakt. Er kwam een gesprek tussen mijn begeleider (net weer beter) de stagecoordinator van school en het hoofd personeelszaken van Triton (waar de jongerencentra vanuit gaan) en mij.

Bij het gesprek heb ik precies verteld hoe het eraan toeging in jongerencentrum A en wat collega 1 en 2 daar uitvoerden. Het bleek dat collega 1 en 2 niet deden waar ze voor aangenomen waren. Collega 1 is toen overgeplaatst naar het hoofdkantoor zodat ze hem beter in de gaten konden houden.

Mijn begeleider heeft toegegeven dat de beginperiode van mijn stage niet goed is verlopen en hij wilde zijn best doen me toch nog een goede stage te bezorgen. Aan mij was toen de keus of ik zou blijven of zou vertrekken naar een andere stageplek. Omdat de nieuwe stageplek waar ik heen kon gaan onder mijn niveau zat en ik hier dus weinig aan zou hebben heb ik besloten jongerencentrum A en mijn begeleider een kans te geven.

Maar nu... ik heb geholpen met de voorbereidingen voor de opening van jongerencentrum B. Na een paar weken werd verteld dat collega 1 die overgeplaatst was naar het hoofdkantoor in jongerencentrum B zou komen werken. Ik heb dus weer wat avonden met hem moeten werken. Ik heb hem van te voren aangegeven dat ik aan mijn begeleider (die er in jongerencentrum B nooit bij was) zou rapporteren wat er gebeurt is en besproken is. Ik ben er ook duidelijk in geweest dat ik alles wat in jongerencentrum B over jongerencentrum A besproken werd door zou geven aan mijn begeleider.

Collega 1 heeft vervolgens gigantisch lopen roddelen tegenover mij, hij heeft mijn begeleider flink zwart gemaakt en allerlei dingen verzonnen. Ik bleef hiermee zitten en heb hem nogmaals aangegeven dat ik alles wat hij zegt doorgeef aan mijn begeleider. Vervolgens antwoordde collega 1 dat het juist zijn bedoeling was dat ik het door zou geven want dat vond hij leuk. Ik heb hierop gezegd dat ik hem kinderachtig vond omdat hij het via mij speelt en het lef niet heeft om het mijn begeleider zelf te zeggen. Toen ben ik weggegaan en heb gemeld dat ik daar niet meer zou komen.

De volgende stagedag heb ik alles gerapporteerd aan mijn begeleider en voor hem was het de druppel. We zijn samen naar hoofd personeelszaken gegaan om het te bespreken en er is besloten dat er een gesprek zou komen tussen mij, collega 1 en mijn begeleider. Collega 1 rook rottigheid en heeft een collega 3 erbij geroepen, collega 3 is bij het roddelen geweest en heeft zich er tot nu toe buiten gehouden.

Vandaag heeft het gesprek plaatsgevonden. Collega 1 stelde zich gigantisch schijnheilig op, ik zou alles verkeerd opgevat hebben en hij zou alles maar voor de grap gezegd hebben. Vervolgens begon collega 3 te vertellen dat hij het van mij niet professioneel vond dat ik het doorgegeven had aan mijn begeleider. Ik heb hierop geantwoord dat ik dit van te voren aan collega 1 heb aangegeven dat ik dit zou doen en dat het daarbij aan hem was om de keuze te maken mij dit soort dingen te vertellen. Toen stonden ze met hun bek vol tanden en werd ik maar even snel beschuldigt van roddelen, ik vroeg collega 1 een voorbeeld te noemen. Hij wilde dit eerst niet doen dus ik heb hierop aangedrongen en hij kwam met iets dat ik over mijn begeleider gezegd heb tegen hem. Jammergenoeg voor hem had ik dit voordat ik het aan hem vertelde al persoonlijk aan mijn begeleider verteld dus stond hij nogmaals met zijn bek vol tanden.

Wie is hier nou niet professioneel? Ik of collega 1...

(Ik heb gelukkig nog maar 1 stagedag te gaan en heb dit met een dikke voldoende afgesloten)

28-09-2007
Nothing compares too you...


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 00:48

Gelukkig dat je daar weg bent dus. Ik vind dat je het allemaal heel correct hebt aangepakt.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 02:02

Ben ook zeker blij dat ik daar straks weg ben. Ik ga dit nog wel even op school bespreken omdat ik toch wel twijfel of ik het goed aangepakt heb en hier gewoon zekerheid over wil.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 02:12

ik denk dat je het goed hebt aangepakt
je bent eerlijk geweest en hebt gehandelt zoals het hoort
naar mijn mening dan toch
lijkt me idd geen fijne sfeer , om hier tussenin te zitten
maar idd, bespreek het gewoon op school als het je toch dwarszit
maar tot nu toe heb je van je begeleider en andere personen alleen maar positieve signalen gehad over deze aanpak

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 07:49

Ik denk ook dat je het goed aangepakt hebt.....

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 09:58

Wauw, ik weet niet wat voor opleiding het is. Maar als het gaat om communiceren ben je nu wel dik geslaagd ja Haha!

Ik vind dat je het echt knap opgelost heb, veel mensen voelen zich geintimideerd in zo'n situatie. En jij heb je niet op je kop laten zitten!

OK dan!

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noƫlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 10:59

Ik doe spw-4 en ja, dat heeft veel met communicatie en omgangsvormen te maken.

Dit is wel een leuk punt om op school te bespreken, dat wordt een discussie Haha!

28-09-2007
Nothing compares too you...


jaantsje
Berichten: 1323
Geregistreerd: 07-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:01

Ik zou dit zeker meenemen naar school want het is een mooi voorbeeld van hoe het kan gaan.
Verder vind ik dat je het prima hebt opgepakt en velen zullen jaloers zijn op jou om de manier waarop jij het hebt aangepakt, dat kan niet iedereen.
Een dikke pluim.

De wierheit hat in skel lud

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 13:22

ik heb gemerkt dat bij spw-4 zulke dingen goed te bespreken zijn! Vind dat je het goed hebt opgelost, ik denk niet dat ik het zelf aangedurfd had om naar mijn begeleider te stappen!

doe je trouwens de 18+ opleiding of de "gewone"?

Spero melior

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:04

hum stelt het je gerust als ik zeg dat dit niet erg gebrukelijk is in het jongerenwerk Haha!
damn wel vervelende situstie zeg Scheve mond

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 14:58

Susan, wat is niet gebruikelijk in het jongerenwerk?

Meis, bij ons is er helemaal geen 18+ opleiding dus ik zit op de gewone opleiding... ben wel de oudste maar heb stuk voor stuk lieve klasgenoten.

28-09-2007
Nothing compares too you...

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:01

om te roddelen er elkaar zwart te maken, wat
jouw collega's dus deden Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 15:03

Oh zo... nou ik heb niet anders meegemaakt tijdens deze stage Haha! Een en al geroddel en gestook.

28-09-2007
Nothing compares too you...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, Facebook, LiDi, luuntje, Maren, pony33 en 193 bezoekers