[schilderij] Fantasy + stiekem ook wat paardjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

[schilderij] Fantasy + stiekem ook wat paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 12:08

Tussen alle paardenhoofden door wat anders, ik vind zelf dat ik nog een hoop te leren heb op het gebied van mensachtigen, maar vond deze twee aardig gelukt:

Afbeelding

Thaur, een centaur ranger.

Afbeelding

Lhiae, een Mujuon (gevleugeld mens) bladesinger (Vechter). Ze draagt een bruidsjurk omdat haar hele dorp is platgebrand tijdens haar bruiloft, ze is de enige overlevende en wil wraak. (yup, Kill Bill geïnspireerd). Ben behoorlijk trots op de kleding, alleen haar linkerarm is veel te lang geworden

En voor wie dat te vaag is Knipoog
Een arabiertje: http://132.229.150.31/eline/temp/bokt/racearab.jpg
Een fjord: http://132.229.150.31/eline/temp/bokt/racefjord.jpg
En een Haf: http://132.229.150.31/eline/temp/bokt/racehaflinger.jpg

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:12

Je hebt een mooie eigen stijl, mag je erg trots op zijn ! OK dan! Gaaf hoor Haha!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:13

Mooi alleen de fjord vind ik een erg breed uitgevallen neus hebben en kleine oren!

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:26

ben niet kapot van de paarden; maar jouw fantasy tekeningen zijn echt supermooi en gedetailleerd. Be proud !

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:37

Ellende, je kan je zelf met recht Fantasy-Queen noemen!
Die eerste: Geweldig!

Leo

Berichten: 50115
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:40

Allebei echt supermooi! Wauw!
De paarden ook, maar van jouw fantasy ben ik helemaal weg *LOL*

Vooral zo mee door gaan Haha!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:38

Echt gaaf! Ik ben nu ook bezig met een centaur, alleen dan een mannelijke en in zwart/wit, maar ik weet nu al dat hij het nooit haalt bij deze. Ik vind het echt een geweldige tekening!
Ik kan ook geen mensen tekenen namelijk, vooral geen gezichten en handen. Heb je misschien nog tips? Haha!

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:41

De eerste zou ik zo van je willen kopen echt te mooi...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:42

wou!! echt super mooi!! vooral die eerste vind ik helemaal gweldig!!

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:56

jij bent echt goehoed!! Haha!

Die eerste vind ik echt geweldig , zoiets zou ik ook wel aan de muur willen hangen (misschien een idee om afdrukken te verkopen? heb je ook het probleem met de verkleurende ecoline niet Knipoog )

kleine aan/opmerking, de eerste zit het lichaam van de vrouw niet helemaal lekker op het paard, net iets gedraait, hij zou wel in die houding kunnen maar dan had er net wat meer plooi aan de rechtzij moeten zitten. En bij de bovenste is de linkerbovenarm te lang en bij de onderste de rechtbovenarm, maar buiten dat (wat waarschijnlijk alleen mij zal opvallen Rolleyes ) is de anatomie gewoon heel goed dus zoveel hoef je ook niet meer te leren hoor, misschien een tip (als je het al niet kent Knipoog ) om in de spiegel te kijken of een foto (van jezelf) te maken in die houding.

Ook die arabier is super! OK dan!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:58

hey jij hebt een tekenstijl die mij aanstaat Haha!
echt mooie tekeningen!!!! die arabier Kwijl
de fantasy tekeningen vind ik allebei even mooi!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 14:46

Iedereen heel erg bedankt voor de veren Lachen

Fairie: een queen ben ik echt nog niet, er zijn zoveel mensen nog huizenhoog van me verwijderd Lachen hoop daar wel ooit te komen.

Spirit: de makkelijkste tip is veel doen Lachen Ik probeer zelf vooral heel veel te kijken naar wat andere mensen doen. Van foto's kan je veel leren, maar van hoe andere mensen 'tekenen' vind ik eigenlijk meer. Ik heb een aantal 'how to' boeken die ik er steeds weer bijpak als het gaat om trucjes en verhoudingen.

@ Iceprinces Haha! Zelf vind ik deze niet echt geschikt voor de verkoop, ze zijn zo kaal zonder achtergrond. Probleem met ecoline heb ik trouwens niet bij deze: is allemaal waterverf (okee, en wat warhammer zilver verf om mee te smokkelen). Ik vind zelf de overgang mens/paard bij een centaur het moeilijkst te tekenen, je hebt gelijk in wat je zegt, het klopt net niet. En waarom moeder natuur mensen in vredesnaam twee symmetrische armen meegegeven heeft? Ik krijg ze in ieder geval niet symmetrisch getekend Lachen

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:48

die eerste tekening is echt heel mooi. en die arabier ook.

eigenlijk allemaal heel mooi!!

BoOo

Berichten: 1061
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:16

ik vind ze allemaal echt super mooi!
ik vind dat arabiertje en die haf echt zoooo mooi!!!! OK dan! Huilen

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:26

die bovenste is heel gaaf! en die paarden zijn ook heel mooi, alleen die fjord vind ik niet zo, iets te uhm...volmaakt zou ik bijna zeggen... ik weet niet hoe ik het moet uitleggen...

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:33

De eerste vind ik ook het mooiste, ondanks de 'verkeerde' draaiing van het bovenlichaam. De houding op zich kan best, maar dan had je de heupen/buik iets meer gedraaid moeten tekenen. Is het geen idee om zo'n houten pop te gebruiken, voor een tijdje (in het geval van een centaur denk je de onderste helf maar gewoon weg Knipoog)? Voor je het weet is het in verhouding tekenen van ledematen geen enkel probleem meer!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 16:38

M'n huisgenoten keken me al zo vreemd aan toen ik onder Nederland - Zweden ging zitten tekenen, laat staan als ik er ook nog een pop bij pak Knipoog Maar is op zich natuurlijk de manier om het in verhouding te krijgen... met de halve finale maar weer eens oefenen Lachen

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:47

is wéér eens supermooi!

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:53

Wauw, heel mooi! Je kan echt goed tekenen

IndyLover

Berichten: 2404
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:05

wau ik vind ze weer super! Vooral die eerste!
De fjord klopt niet helemaal. Het hoofd is iets te kort. Verder vind ik ze super mooi!

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:41

vind de eerste, en de arabier het aller aller aller mooiste!

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 08:01

Ellende schreef:
M'n huisgenoten keken me al zo vreemd aan toen ik onder Nederland - Zweden ging zitten tekenen, laat staan als ik er ook nog een pop bij pak Knipoog Maar is op zich natuurlijk de manier om het in verhouding te krijgen... met de halve finale maar weer eens oefenen Lachen


Eh... Scheve mond DAT is nou net weer niet de bedoeling... Haha!

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 09:49

wauw.. mooi joh!! Jaloers!!! kon ik maar zo tekenen

Leo

Berichten: 50115
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 11:03

De anatomie van een lichaam (vooral mensachtigen) heb ik ook veel last van, met name de armen en schouders in overgang met de borst. Een hel.. Scheve mond

Gezichtsuitdrukkingen willen altijd wel in de schets, maar zodra ik het verder uit wil werken wordt de uitdrukking te duister of juist te mild Scheve mond Vind ik bij jou erg mooi gelukt

Bij centauers heb ik een hekel aan overgang rug / schoft. Ook de houding van het menselijk lichaam op dat van het paard vind ik slecht te bepalen.

Voor de paardenanatomie zag ik laatst iets grappigs staan. In het tekenlokaal hebben we een houten poppetje met alle gewrichten en alles zodat je hem kan buigen in de posities die mogelijk zijn met een doorsnee menselijk lichaam. Dat zag ik dus staan in vorm van een paard. Erg handig, denk er ook hard over er een aan te schaffen. (Al heb ik met paardenanatomie steeds minder moeite.. Maar altijd handig voor als ik het even niet weet )

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 11:15

Heel mooi gedaan!! Vooral die eerste die is echt leuk....

Ik wou dat ik zo kon tekenen/verfen...