Irri mede ruiters in je les?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Irri mede ruiters in je les?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 22:18

Bleg we hebben 1 kerel in de clubles (voor eigen paarden), ik (en de rest) erger mij echt dood aan die kerel.
Allereerst is het dus dat we 2 bakken hebben, 1 voor de les, en 1 om de paarden in los te rijden, vrijrijden etc. Zodra er paarden in die bak rijden,mag je niet meer longeren.
Nu gaat R elke keer doodleuk zijn paard voor de les longeren op een lekkere grote volte, ook al rijden er 9 anderen in de bak. Elke week is het weer hetzelfde.
Het rijden zelf is ook erg ehm.. interessant. Hij springt graag (lees: erg graag) en zodra wij dus gaan dressuren gaat hij 9 van de 10 keer tijdens de les gewoon stom rondgalloperen tot we gaan springen. Bij het springen wil hij continue als eerste, hij wringt zijn paard (type groot) er gewoon tussen. En hij wil veel en hoog springen, maakt niet uit of sommigen in de les op de 80 cm niet hoger meer kunnen, nee de hindernissen moeten steeds hoger. Dit gaat dus elke les zo, hij doet echt 0% aan dressuur, elfs bij het inrijden is het 1 rondje stap, en dan rijdt hij iedereen van de sokken door z'n continue gegalop en gespring.

Paard is een en al protest, zwiept elke pas met z'n staart. (Schijnt een internationaal springpaard te zijn geweest, klopt best, hij kan ECHT alle oefeningen,ook dressuurmatig,alleen jammer dat z'n baas daar niet aan doet)
Zelfs toen we een keer met z'n 2en les hadden, heeft hij 30 minuten stom gegallopeerd (en daarna gesprongen) en kreeg hij in een bak van 20 bij 80 het nog voor elkaar om mij continue de pas af te snijden.

Wie heeft nog meer van die etters waar iedereen zich aan ergert tijdens de les? Oh ja, voor degenen die mijn les kennen, ik heb maar 3 woorden waar je genoeg aan hebt om te weten wie het is: groot wit paard...

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+


Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:24

Haha! Arme jij. Ach gut Ik heb gelukkig wel een toffe les op de ponyclub nu (maar ik ken wel op diezelfde ponyclub mensen...), allemaal aardige mensen...! Maar op de manege heb ik wel eens anders gehad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:32

Moet hij voor de les niet naar de wc?kan je hem opsluiten Tong uitsteken .Vervelend zulke type's jammer genoeg weinig aan te doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:40

Zijn er dan geen regels bij jullie Verward
Bij ons mag er niet binnen gelongeerd worden, heb je je aan de rijbaanregels te houden, moet je de mest van je paard uit de bak halen, enz....
Met zo een werd vrij vlot afgerekend Haha!

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:42

Zo ken ik er ook 1tje, een meisje van stal.
Zij kijkt totaal niet uit waar ze rijd, gaat gerust springen als het erg druk is in de bak en doet alsof de gehele bak van haarzelf is....

Tja, en dan wil het wel eens gebeuren dat op iedere lijn die je rijdt je een 'vervelende' ruiter met blik op oneindig je de pas af komt snijden..... Haha! Cool

Dit is een paar keer gebeurd en madam blijkt nu toch echt ogen te hebben en houdt wat meer rekening met de mederuiters
in de bak..... OK dan!
Laatst bijgewerkt door sandra1977 op 29-06-04 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Veni, vidi, vici

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:42

rustig blijven ademen Cynth Haha! Ik wacht nog steeds op de dag dat zijn schimmel eens goed bokt zodat ie eraf flikkert maar ik vrees dat we daar nog lang op kunnen wachten Nagelbijten / Gniffelen Nee, bakregels kent R. niet Ik rij hier en jij gaat maar aan de kant als je mij al dan niet in de weg zit

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:43

Ilindra schreef:
Zijn er dan geen regels bij jullie Verward
Bij ons mag er niet binnen gelongeerd worden, heb je je aan de rijbaanregels te houden, moet je de mest van je paard uit de bak halen, enz....
Met zo een werd vrij vlot afgerekend Haha!

Jawel, maar meneer rijdt al zo lang bij de club dat hij denkt dat die regels op hem niet van toepassing zijn Rolleyes

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 22:51

Juist Marlien :0 we hadden vandaag gewoon z'n band leeg moeten steken zoals ik al zei toen we aan kwamen rijden. Hij was al een paar keer nit geweest, we (ik en mede rijgenoot) hoopten al dat hij iets had gebroken,maar helaas HE'S BACK!!! Ik geloof niet dat ik ook maar 1 persoon bij de club ken die die kerel wel mag? Verward

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 07:55

kun je niet gewoon eens met hem praten?
als dat niet werkt misschien eens met de eigenaar?
misschien kun je desnoods proberen een andere dag te krijgen en van te voren vertellen dat jullie die man in de les weigeren.
ga gewoon steevast de bak uit met zijn allen als hij weer komt, of zou dat geen nut hebben

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 07:57

Jullie hebben les, zegt jullie instructeur daar niks van dan? Verward

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 08:03

Wij rijden ook 1 x in de week mee met de gewone groepsles, en daar rijden er ook een paar in mee die niet uitkijken waar ze rijden.
Als ik op de hoefslag rijdt komen ze zo hops, zonder op of om te kijken voor je rijden en wordt ik afgesneden. Boos!

Jan rijdt in de springles in de 1e groep. Hij heeft het regelmatig dat de ruiters uit de 2e groep tijdens het instappen, op zijn lijntje stappen, wat hij moet springen. Onze instructrice zegt er wel wat van, maar die ziet t natuurlijk ook niet altijd.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 08:09

Inderdaad laat de instructeur dit gedrag ook allemaal toe? Vind het wel een beetje asociaal... Kunnen jullie ook niet met de hele les (+ ouders?) Er wat van zeggen...

Lijkt me inderdaad heel erg irriterend zo'n persoon in je les...

Let love shine so bright

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 08:26

Ik mis ook een beetje de instructeur in dit verhaal. En hoe reageer jij erop?
Ik heb ook zo'n meisje in de les waar ik me best wel aan erger. Mijn juf ziet er constant op toe dat zij mij niet afsnijd en anders krijgt ze de volle laag Haha! Ik heb het geluk dat ik met 3 man in de les zit...

Lijkt me voor jou niet leuk zo lessen, dus als ik jou was zal ik er wél wat aan doen. Anders heb je alleen maar ergenissen in de les.

:){


llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 08:43

dan zal ik dit is met 1 van de leden van de ponyclub bespreken.. die in het bestuur zitten.. hierdoor kom je verder mee.. dan alleen maar last van hem te hebben en niks te doen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:01

Ik heb er geen last van, heb alleen maar priveles, na of voor mij rijdt er een fjordje die nog niet helemaal een stuur heeft, dus dat is weleens bijna botsing maar ach, zo was Par in het begin ook en daar kan het meisje zelf weinig aan doen.
Het geeft soms wel leuke situaties Tong uitsteken

Maar idd, ik mis een lesgeefmens die zijn mond open trekt Verward
Hij rijdt mee met een les, dan heeft die zich toch aan een aantal regels te houden?
Jullie rijden met een groep in de les, met lesgeefmens, en dan is er 1 iemand die zo doet, daar meot toch wat aan te doen zijn?
Als er gezegt wordt instappen, niet longeren en gewoon meerijden heeft die meneer naar mijn idee te luisteren of op te hoepelen.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:06

Gelukkig zijn de meest irritante leden weg, volgens mij verhuist naar de paarden maar dat weet ik niet zeker (daar moet ik over 2 jaar ook heen Nagelbijten / Gniffelen )
Nu is er wel weer een "nieuwe"ze rijd hier al weer een aantal weken dus nieuw is ze niet echt meer. Tong uitsteken
Maar de kouwe kak druipt er gewoon vanaf....
Maar zulke mensen negeer ik gewoon of zeur ik gewoon te veel? Haha!

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:17

ik heb zo'n meisje die rijd dan op een pony (manege) en dan kan ze er niks mee
en dan zegt ze o hij was echt leuk lief en hij deed echt alles

Nagelbijten / Gniffelen

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 11:25

Bij ons zijn er regels, en die mag je alleen verbreken als iedereen het er mee eens is. Sta je bv buiten te longeren en begint het te regenen, en niemand heeft er problemen mee, kan je binnen verder gaan.
Ook swinters als er clubs komen, die moeten zich ook aan die regels houden.
Ik zou het een keer met je instructeur bespreken. Omdat hij zich zo geweldig voelt, en een groot paard heeft, bepaald hij nog niet de les.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:11

Ow vorige week kwam er een vrouw haar proefje oefenen..
Ik reed op de linkerhand maar zij heeft voorrang hoor!
Ze ziet toch ook dat ik moet rijden, als ik een volte rijd moet ze opeens van hand veranderen en dat soort dingen..
En als haar paard niet perfect vierkant stond, lekker slaan met die zweep, corrigeren ok maar zo hard.. Lips are sealed Dan vind ze het raar dat haar paard bokt..

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:39

Ik reed eerst bij twee jogies in de les.
de hele les was het heen en weer schreeuwen naar elkaar, ze negeerden de instructrice, luisterden totaal niet...enz.
nu heeft de instructrice hun geweigerd in de les, en ik ben twee uur later gaan rijden, maar och, die haalden soms echt het bloed onder miijn nagels vandaan Boos!

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:32

Ik ken het helemaal. Ik heb een tijdje geleden in een les gereden met een meisje dat mee lifte met haar paard. Daar kan je je zó dood aan ergeren. Ze reed alleen maar in de weg en ze deed echt helemaal niks. Verder reed er in die les nog een meisje dat alleen maar hard wilde. Schijt aan alles, ze reed je gewoon voorbij en sneed je even lekker af.
Nu rijd ik in een andere les, maar daar zitten ook een paar van die dozen die alleen maar stappen enzo.
Maar goed, opzich is deze les echt hartstikke gaaf nu *LOL*

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:39

Ik heb het niet echt, maar soms rijdt er iemand mee die zijn les inhaalt, daar kan ik me ook soms dood aan ergeren, die snijdt aldoor mij de pas Stoom uit je oren

Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:58

Vorig jaar reed ik vaak met een paard dat mishandelt geweest was. Prachtbeest, kon geweldig lopen! Maar bokte gigantisch als je plotseling inhield. Ook bokte hij tussendoor weleens. Nu hadden we er een paar die dachten dat de bak voor hen alleen was. Als je over de middenlijn reed en zij besloten een volte in te zetten, dan reden ze gewoon door. Op het begin ging ik op de rem, wilde niet dat mijn paard naar hen zou gaan bokken, maar daardoor begon hij drie keer zo hard te bokken omdat ik ineens in moest houden! Na de zoveelste les rodeo had ik er zat van en zette zelf ook door. Zij boos omdat paard precies voor hun neus begon te bokken, maar daarna nooit meer last van gehad! Haha! Kortom; hou gewoon effe rekening met elkaar en de paarden, scheelt een hoop stress. Knipoog

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 16:03

Een tijd geleden was het erg bont; ging springen met enthousiast pard. Net dat ik een pas voor de oxer was zie ik een lesgenoot precies aan de andere kant van de hindernis rustig vorbij stappen! Kon het paard nog net wegtrekken, anders hadden we op het andere paard gezeten, maar kreeg wel op m'n kop omdat ik het paard wegtrok, de intructrice had de andere vrouw niet gezien.

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:53

Het enige wat helpt is mijn paard overkopen (maar dat mag lekker niet van mij Tong uitsteken)...

Die is namelijk net zo asociaal en dendert overal dwars doorheen... fietsers en paarden die niet aan de kant gaan... geen probleem! Bloos!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3timesmom, Hanneke137, IASCrawler, Vagabondo en 37 bezoekers