I did it, I realy did it!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

I did it, I realy did it!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 09:42

Een beetje laat maar gisteren kon ik niets plaatsen i.v.m. een witte Bokt.

Maaaaar, gisteren zijn we dus weer met zijn 3en met Mozart bezig geweest en ik hoopte zo dat we een grote stap verder zouden komen, nou, dat is gelukt hoor! OK dan!

Met zadelen heeft hij nog 1 pasje opzij gezet maar bleef verder netjes staan.
Toen weer aan de longe, ging ook lekker:
Afbeelding

Daarna hangen hangen hangen en nog eens hangen, Maus was er nu zo aan gewend dat hij zowat stond te slapen (en ik ook)
Iris op het blok en over Maus hangen, af en toe even opwippen en dat ging in mijn ogen prima, hij stond er heerlijk ontspannen bij.
Toen druk in de beugel gezet en daarbij tilde hij slechts zijn hoofd een beetje op maar verzette geen stap.
Hans heeft Iris nog een paar keer een voetje gegeven zodat ze wat verder op hem kon hangen en ook daarbij verzette hij geen stap.

Hans en ik hadden beide het gevoel dat je er nu zo op kon stappen maar Iris twijfelde nog een beetje en bij twijfel moet je natuurlijk oppassen want dat zet je zo door op het paard en dan kan het ook anders aflopen dus wedrt besloten dat het voor die dag weer mooi was.

Hans is nog een rondje met Maus gaan lopen en ik ben mee gaan lopen, ik baalde echt dat er nog niemand op had gezeten want hij was zo super ontspannen dus ik kreeg ineens de kolder in de kop Haha! Zei tegen Hans stop eens, eens kijken hoe hij reageert op druk op de beugel, ik zet mijn voet in de beugel, zet druk, sta in de beugel en toen begon Maus een stukkie weg te lopen, maar dat was meer omdat ik met mijn tenen in zijn voorbeen aan het prikken was Bloos!
Verder was hij nog steeds super ontspannen
Nog een keer, druk op de beugel, staan en hop ik zat erop OK dan!

Nog even goed in en uit ademen (met spannende dingen vergeet ik altijd te ademen en verkramp dan) en ik was ook ontspannen en voelde mij wel zooooo ontzettend goed!!!
TADAAAAAAAA!!!
Afbeelding

Lekkere kont Haha!
Afbeelding

On top of the world
Afbeelding

Wat een heerlijk dier is het toch!!!
Afbeelding


Even aan de achterkant kriebelen
Afbeelding

Toen Iris zag hoe super braaf Mozart was durfde ze ook op te stappen
Afbeelding

Voor ik weer allemaal reacties krijg in de trant van jij bent zeker levensmoe zo zonder cap.......hebben jullie helemaal gelijk in maar deze actie kwam bij mij zo uit het niets opzetten en dan denk je niet aan een cap he Bloos

Na deze mijlpaal hebben we het zadel van zijn rug gehaald, touw eraf, alles dus af en Mozart even lekker los laten lopen zodat hij even alle indrukken kon verwerken, om hem daarna weer op te zadelen om te kijken of het nog steeds zo goed ging. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat hij zo overdondert was dat hij daarom zo braaf was.
Maar hij was nog steeds super ontspannen en ik kon zo opstappen zonder problemen OK dan! OK dan! (en ja, nu een doordachte actie dus met cap )
Afbeelding

Geen idee wat ik hier zit te doen, beetje overdreven meegaan met zijn bewegingen (ook naar de zijkant Haha! )
Afbeelding

Even lekker krom zitten Bloos
Afbeelding

Hoebedoelu ontspannen Haha! Hij sliep zowat Cool
Afbeelding

En toen mocht Iris ook nog even Haha! (ehm, lekkere kont Haha! *LOL* )
Afbeelding

En jawel, Iris kon overtuigd worden dat Mozart het beste paard van de wereld is en durfde ook een stuk te stappen Haha!
Afbeelding

Arme Hans, blij dat het zo goed gaat met zijn paard, mocht hij er zelf niet eens op Hij had klompen aan, was dus niet zo'n goed plan Haha!
Maar hij had de primeur al, hij heeft er een paar maandjes geleden zonder zadel en hoofdstel echt als allereerste op gezeten
Afbeelding

Nou, wat vinden jullie ervan, mijlpaal toch?
Mozart is de beste!!!! Ik krijg nu helemaal een penny gevoel en ben daar lekker blij mee Tong uitsteken

*Zucht* wat is het toch een heerlijk paard, ik ben nog steeds totaal verliefd Lovers (sorry Kevin)

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:49

Wow, dat gaat goed!!!
Hij pakt het nu wel goed op he, heel super OK dan!
t Is trouwens de eerste ker dat ik jou op een paard zie Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 09:55

Wahahaha, nog een primeur dus Haha!
Maar dat doe ik wel vaker hoor, sinds het ongeluk met Eirian niet meer zo vaak als voorheen maar we zijn er nu over uit dat Mozart mijn rug waarschijnlijk weer helemaal toppie kan krijgen, hij loopt zooooo ontzettend ruim, daar krijg je vanzelf een soepele rug van dus Mozart is na gisteren mijn alternatieve fysio geworden OK dan!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:02

leuke foto's hoor:j
het paardje ziet er braaf uit. mooie heldere lucht Haha!

'Iedereen gunt je van alles zolang je het maar niet hebt'

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:02

Klinkt goed, maar pas maar op want hij is nu nog een beetje overdonderd misschien. Als ze meer vertrouwen krijgen zullen zal ie je misschien gaan uitproberen Lachen
Maar als je al zo ver bent moet je het gewoon gaan redden hoor...

Vraagje, weten jullie de afstamming van Mozart. Hij lijkt ontzettend veel op mijn vorige pony qua bouw en aftekeningen namelijk...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:03

HAns denkt de volgende keer wel 2x na voor hij weer op z'n klompies gaat Haha!
Heeft hij wel schoenen trouwens? Ik dacht dat die klompen vastgegroeid zaten Tong uitsteken

Goedgekeurd onderschrift :)

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:15

Jah hij is echt een super maus

Ik zat echt te twijfelen omdat ik al trots was dat hij me zo liet hangen
En daarbij vond ik dus zeer jammer als dat allemaal zou verloren gaan door zitten

En ineens zie ik tanja hangen voor ze het wist zat ze er ook al op Haha!
Echt geweldig en vandaag gaan we verder met het rijden Haha!

Zijn afstamming is Goodwill x Makelaar

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 10:24

Billy schreef:
HAns denkt de volgende keer wel 2x na voor hij weer op z'n klompies gaat Haha!
Heeft hij wel schoenen trouwens? Ik dacht dat die klompen vastgegroeid zaten Tong uitsteken


Haha! Haha! Die klompen zitten idd bijna vastgegroeid Haha! maar ze zijn nu dusdanig versleten dat ze echt weg moeten (nu Hans daarnog van overtuigen Haha! ) maar dan komt er vast een nieuw paar.

Hans heeft inmiddels zijn chaps uit de spinnewebben getrokken en gaat morgen korte rijlaarsjes kopen Hij is er helemaal klaar voor OK dan!

Afstamming van Mozart is idd. Goodwill x Makelaar

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:26

Wat een geweldige braverd, die Lovers SuperMaus !!

En zo Pling knáp ook (zeg ik maar weer even Tong uitsteken ) Rolleyes


Lachen


Ken je dat verhaal 'Het mysterie van de verdwenen spiksplinternieuwe klompen'? Schijnheilig

*LOL*

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:59

Ah wat gaaf Haha!
Wat een super beest. Echt geweldig dat ie zo rustig is. Maar wel rustig aan blijven doen he Knipoog

vanRijnwoude

Berichten: 575
Geregistreerd: 06-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:11

Was je je cap verloren toen je voor de eerste keer op je paard ging!?
Als je op een beleerd paard zonder cap gaat... oke, maar zo voor het eerst vind ik toch een beetje ondoordacht... Verward !
Maar fijn dat het goed ging iig dan! OK dan!

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:32

Goed zo hoor OK dan!
Wel cappie op doen!! Knipoog

Joe!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:16

Tartaarsaus en Nathanlover, lezen is ook een kunst.

T@nj@, super zeg dat hij zo braaf was.
Paardrijden kan inderdaad erg goed zijn voor je rug. Moet hij wel zo braaf blijven natuurlijk want bokken kunnen raar aankomen in je rug.

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:22

Helemaal TOP!!!!
Wat moet dat een lekker gevoel hebben gegeven zeg!!
Hopelijk blijft hij de dingen zo lekker oppakken en gaan jullie gestaag door.
Hmmm, over een week heb ik vakantie, misschien maar weer even op de koffie komen..... Schijnheilig Haha!

Veni, vidi, vici

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:13

sandra1977 schreef:
Helemaal TOP!!!!
Wat moet dat een lekker gevoel hebben gegeven zeg!!
Hopelijk blijft hij de dingen zo lekker oppakken en gaan jullie gestaag door.
Hmmm, over een week heb ik vakantie, misschien maar weer even op de koffie komen..... Schijnheilig Haha!



Kom gezellig Haha!
Dan kun je hem ook los zien draven
Want dat hebben we vandaag gedaan los gestap en gedraaft
Tanja in het midden met de longeerzweep en hem gewoon los met mij er op
Dat ging SUPER

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:53

Super dat het zo lekker gaat met Mozart!! Kan begrijpen dat je nu helemaal verliefd bent, zo'n braaf paard wil iedereen wel Knipoog

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

vanRijnwoude

Berichten: 575
Geregistreerd: 06-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:44

Kitty schreef:
Tartaarsaus en Nathanlover, lezen is ook een kunst.

T@nj@, super zeg dat hij zo braaf was.
Paardrijden kan inderdaad erg goed zijn voor je rug. Moet hij wel zo braaf blijven natuurlijk want bokken kunnen raar aankomen in je rug.


Ja, je hebt gelijk
Ik had het net ff neit gelezen allemaal... Sorry!!1
MAar dan nog vind ik dat het eigenlijk wel moet.... Schijnheilig

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:06

Tanja, wat goed OK dan! Leuke foto's zeg en een super verslagje En idd voor mij is het ook voor het eerst dat ik jou te paard zie Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 20:41

Haha! Volgens mij is het voor iedereen een beetje voor het eerst om mij te paard te zien Hebben denk ik ook nog nooit foto's van op Bokt gestaan.
Dat komt omdat ik met Eirian een grof ongeluk heb gehad en ik heb een paar jaar niet kunnen rijden, heb vorig jaar zomer voor het eerst weer eens op Kevin gezeten en dat heel langzaam uitgebreid, nu met Mozart ga ik nog vaker en dat zie ik ook wat meer zitten dan met Kevin, Kevje is erg moeilijk te rijden (tenminste, als je iets van hem gaat vragen) dus daar hobbel ik gewoon een beetje op.

Echt volop rijden (stevig dressuur e.d.) zal nooit meer gaan maar ik recreeer toch veel liever, mijn dressuur tijd heb ik lang geleden al achter mij gelaten

Mozart was zoooo ontzettend braaf weer vandaag, hij heeft zelfs heel netjes gedraafd met Iris, los notabene!
Ik stond dan wel in het midden met de longeerzweep maar die heb ik niet grof hoeven te gebruiken hoor, Ik heb mijn zweep altijd naar achteren met de punt op de grond en heeft hij een extra zetje nodig dan haal ik de punt zo'n 20cm van de grond af en dat is genoeg voor hem

Ik heb nog 3 foto's van vandaag, plaats ik straks even, eerst even iets anders afmaken.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:42

helemaal super! hèhè eindelijk die lang gekoesterde wens die uitgekomen is Knipoog toppertje die maus!

Haha!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:14

Super zeg !
Dat ziet er heel braaf uit Knipoog!

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 23:07

Ziet er goed uit OK dan! .

Echt een toppertje .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.


Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 09:33

Zo, nog even 3 foto's van gisteren.
Mozart was echt super braaf, met Iris erop losgelaten en dat ging super!
Hij begreep er nog niet veel van waqnt het kwartje was regelmatig op Haha! en om hem weer aan de praat te krijgen was best lastig, als ik voor hem ging lopen volgde hij wel maar ja, das voor mij ook zo vermoeiend in het mulle zand Haha!

Kwartje op:
Afbeelding

Na enig etteren om hem weer aan de gang te krijgen ben ik maar met longeerzweep in het midden gaan staan en dat werkte heel goed, zweep 20cm van de grond halen is voor hem genoeg om te gaan
Hij ging op een gegeven moment zelf draven dus vooral lekker laten gaan dan
Afbeelding

Ik heb geen moment het idee gehad dat hij het eng vond, hij was gewoon super!
Nu moet hij nog even de link leggen tussen druk van het been en naar voren, de rem zit er vanzelf al op want doorzitten en zwaarmaken was voor hem genoeg om terug te komen in tempo en te gaan stappen OK dan!
Afbeelding

Mozart is helemaal super Lovers

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:41

Jah Mozart is gewoon geweldig Haha!

De rem zit er gelukkig wel op
Alleen been dan kijk die zo heerlijk sullig kijken van wat ben je aan het doen Haha!

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

Annabel_Simone

Berichten: 299
Geregistreerd: 08-05-02
Woonplaats: Bergen n-h

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:44

ah wat goed zeg knap hoor nou veel succes met oefenen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot, Ubermetrics en 66 bezoekers