Garantie op levende have?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Garantie op levende have?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 23:22

Ik weet dat er een tijd geleden sprake van was; op levende have kwam garantie.

Maar mijn vraag: is dat nou eigenlijk doorgezet?
En geld dit ook voor aquarium vissen?
Ik heb mn best gedaan om het te vinden via inet maar het viel niet mee.
In het algemeendagblad kon ik niets vinden en om de consumentenbond te bellen is een beetje laat Knipoog.

Weet iemand het antwoord?

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 23:56

Ja volgens mij is er een wet dat als er met een dier binnen een bepaalde tijd wat mis is of dood gaat dat je dan het dier terug kan brengen... Was het niet iets van 6 maanden?

Bevalt prima in duitsland...


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 00:01

haha... dat lijkt me heel erg stug sabine ! Ik zie het al voor me. Na vijf maanden met een dood guppie terug naar de winkel *LOL*

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 06:15

ja toch heb ik er iets over gehoord... Ik zla eens even gaan kijken of ik wat kan vinden....

Bevalt prima in duitsland...

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 06:25

http://assets.kvk.nl/assets/CentraalGel ... 0pag13.pdf

Het zal denk ik wel lastig zijn om je garantie aan te spreken maar je staat tegenwoordig als consument wel een stuk sterker...

Nog wat gevonden...

Garantie bij aankoop dieren en planten, zin of onzin...
Volgens nieuwe wetgeving die vanaf 1 mei 2003 in werking trad, heeft men garantie op de aankoop van dieren en planten. De consument kan voortaan tot zes maanden na aankoop aanspraak maken op garantie.

Prima regeling als het gaat om dingen, zoals broodroosters en radiotoestellen. Maar de wet geldt ook voor levende wezens, zoals dieren en planten. En daar is de Dierenbescherming niet gelukkig mee. Zij vrezen dat deze nieuwe wetgeving er toe leidt dat nog meer mensen ondoordacht een dier aanschaffen. Immers, als je je aankoop na een week kunt ruilen, wordt het je wel erg makkelijk gemaakt om je huisdier met een smoes terug te brengen.

Uiteraard is het ook belangrijk dat dierenwinkels gezonde dieren verkopen en daarvoor hun verantwoordelijkheid nemen, alleen moet dat volgens de Dierenbescherming niet met een garantieregeling afgesproken worden, maar met strengere regels over de huisvesting en verzorging van dieren in winkels.

Tegenhouden van de wet is onmogelijk. Daarom zal de Dierenbescherming mensen er meer dan ooit op blijven wijzen dat ze niet impulsief een huisdier moeten aanschaffen. Website: www.dierenbescherming.nl

Bevalt prima in duitsland...

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 07:42

de HANO geft al iets in de vorm van garantie
maar op guppen staan naturlijk een kortere garantie dan op konijntjes
al kunnen guppen , mits verwarmd etc gehouden ook behoorlijk oud worden!

wel ben ik zelf ooit terug gegaan naar de welkoop
ik had er 2 goudvissen van daan en binnen 24 uur waren deze en nog 5 van mijn eigen vissen dood , ik kreeg toen 2 nieuwe (ze hadden zelf ondertussen ook een paar dooie vissen , zat iets van een schimmel infectie in hun tank)

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 07:57

Ik heb jaren in een dierenwinkel gewerkt en daar werd geen garantie gegeven op levende have; ze zijn leven en gezond op het moment van verkoop en de rest is niet te controleren.
Vaak werd de klant wel tegemoed gekomen hoor, maar het is voor de winkel niet te zeggen wat er na verkoop met de dieren is gebeurt.

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 11:14

Ik werk zelf ook in een dierenwinkel en voor zover ik weet is het idd doorgezet

Wij komen de mensen sowieso al wat tegemoet, bij de 1 meer dan bij de ander.

Ik vind het wel een moeilijk iets....van de week kwam er een man terug die zaterdag ene ratje bij me had gekocht voor bij zijn andere ratje bij Intratuin vandaan.
Het ratje van Intratuin had die terug gebracht omdat die nieste, die van ons gehouden, maar rara na ene paar dagen nieste dat diertje ook....ben er 100% van overtuigt dat die als gewone gezonde ritten de winkel verliet.
Meisje dat er stond heeft het ratje teruggenomen en meneer ging weg met de 2 zusjes van dat ratje.

Best moeilijk, het ratje ging hier gezond weg, kan aangestoken zijn door het ratje van Intratuin wat al verkouden was, maar kan ook zijn dat meneer de dieren zelf op de tocht heeft gehad, omdat bij aankoop het ratje van Intratuin niet nieste.

We hebben tot nu toe 1 iemand gehad die op hoge poten terug kwam met zijn dode goudvis *was dood geblubt na een week* dat die garantie heeft Haha!
Persoon helemaal blij met zijn vernieuwde blub Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Anoukjuuuhh, Appeltje00, Chita, Eleeke, Imhrien, karlli, Lalladidoo, Natasja22, Petra_O, Roosch, Silenna, Xayah, xTammyy, Zebrastreep en 165 bezoekers