Paard kopen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-02 21:44

Ik vraag me af, waar kun je het beste een paard kopen, bij een handelaar, van een advertentie??? Ik heb geen flauw idee!
En waar moet je allemaal op letten en wat moet er allemaal gebeuren? Ik weet dat je hem kan laten keuren, maar verder Verward
Tja, ik kan nog geen paard betalen hoor, maar over een paar jaren ga ik er wel een kopen en ik ben gewoon benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 22:48

Moeilijke vraag, zowel bij handelaren als bij particulieren kun je goede en slechte treffen.
Daarom is een keuring ook zo belangrijk.
Wij fokken zelf, maar als ik een paard zou zoeken zou ik een jong dier bij een goede fokker kopen.
Deze moet je dan nog wel zelf opfokken en/of beleren.
Of een paard/pony kopen die je al goed kent en waar je de geschiedenis van kent.
Je hebt hoe dan ook weinig garantieĀ“s als je een paard koopt, het is een levend dier wat van alles kan krijgen.

Marije_jiplover

Berichten: 25317
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 23:35

Moeilijk. Koop een ieder geval niet, voordat je hem hebt uitgeprobeerd met het doel waarvoor je hem koopt. Dat kan natuurlijk niet als je een veulen oid koopt. En laat hem altijd keuren. Ikzelf zal niet zo snel een paard op de markt kopen, maar een handelaar of particulier? Veel handelaren zijn welg ewoon goed voor hun beesten en zij moeten hun brood ermee verdienen, dus een slechte naam kunnen ze niet gebruiken, dus zullen ze je heus niet zomaar een kat in de zak verkopen. Verder kan het slim zijn om een videocamera mee te nemen als je gaat kijken en rijden. Dan kun je op je gemak thuis nog eens kijken.
Je kunt ook beter nooit meteen beslissen, maar altijd een dag bedenktijd vragen, eventueel eerst nog eens gaan kijken. Het is tenslotte een behoorlijke uitgave en je hoopt er natuurlijk veel plezier van te gaan beleven.