Verkeerd rijden of een verkeerde proef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
William
Berichten: 10
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: De mooie Veluwe

Verkeerd rijden of een verkeerde proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 19:23

Nog iets leuks waargenomen tijdens het NK Nijmegen. In de ZZ-Z (die uit het hoofd moest worden gereden) rijd een combinatie naar binnen en begint na het groeten met de verkeerde proef. De jury ziet dit pas als ze een verkeerde lant op rijdt en belt (officieel is dit -2), dan wordt duidelijk dat de amazone de verkeerde proef heeft geoefend. Ze krijgt van de jury 10 minuten de tijd en kan dan weer opnieuwe beginnen. Is dit nu volgens de reglementen of niet? Volgens mij niet daar ze eigenlijk2x fout rijdt en dan moet worden gediskwalificeerd. De jury kan wel coulant zijn maar wat te doen bij iemand die wel 2x keer fout rijd, mad die dan ook opnieuw beginnnen> Denk het niet... Nou professionals van de dressuur reglementen kom maar op.....

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 19:27

Pfff, daarom neem ik nou altijd n voorlezer mee! Tong uitsteken:D

William
Berichten: 10
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: De mooie Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 19:51

Dan wordt je ook gediskwalificeerd want dit was een ZZ_Z proef die uit het hoofd MOET worden gereden......

ArianneF

Berichten: 334
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Grijpskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 19:56

nee want ze rijdt toch 1 keer fout. het groeten gedeelte is altijd hetzelfde..

dus het is maar 1 x min 2

en het zou een beetje banketstaaf zijn, want de jury kon natuurlijk dan niet zien aan het groeten dat het een andere proef is. dus die zagen het ook pas bij het 2e onderdeel.

William
Berichten: 10
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: De mooie Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 20:44

he he, uiteraard ziet de jury dit pas na het groeten waarna je naar L of naar R gaat en daar ging het mis en kwam het belletje, nog een keer geprobeerd weer mis, wat nu... oh jee vekeerde proef ingestudeerd meneer de jury wat nu... nou lieverd doe het gewoon nog maar een keer, we kijken wel. En ja hoor 10 minuten later was het weer top...... Volgende komt binnen, paard gaat niet lekker tong over het bit, weet je wat ik rij gewoon effe fout en zeg dan dat ik niet de goed proef heb ingestudeerd. Jammer, wegewezen en geen punten. Waarom mag de eerste ddorgaan en moet de tweede er uit?????

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:09

William schreef:
he he, uiteraard ziet de jury dit pas na het groeten waarna je naar L of naar R gaat en daar ging het mis en kwam het belletje, nog een keer geprobeerd weer mis, wat nu... oh jee vekeerde proef ingestudeerd meneer de jury wat nu... nou lieverd doe het gewoon nog maar een keer, we kijken wel. En ja hoor 10 minuten later was het weer top...... Volgende komt binnen, paard gaat niet lekker tong over het bit, weet je wat ik rij gewoon effe fout en zeg dan dat ik niet de goed proef heb ingestudeerd. Jammer, wegewezen en geen punten. Waarom mag de eerste ddorgaan en moet de tweede er uit?????

Omdat die 'valsspeelt' Knipoog

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:23

ik ben slechthorend en ik verstaat echter slecht en ik leer altijd die proef uit de hoofd als je fout maakt mag je even vragen hoe je heen moet
als je 4 bkeer fout maakt ben je eruitgestuurd bij mij is dat nooit gebeurd maar wel een kleine foutjes .Lachen

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:23

Omdat je er vanuit mag gaan dat iemand wiens paard niet lekker loopt, niet het lef heeft om net te doen alsof de verkeerde proef is geleerd.

Tuurlijk is het onprofessioneel om op een NK een verkeerde proef te leren, maar ik vind dit wel een mooie oplossing. Iemand doet het niet expres en heeft nog de kans de fout goed te maken. Ik gun het mijn collega-ruiter in ieder geval wel.

En 10 minuten is ook niet zo heel veel...waarschijnlijk heb je dan toch niet meer de concentratie om een top-proef neer te zetten.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 09:50

Geen idee... normaal kost dat je een -2 en mag je alsnog de juiste proef rijden... die 10 minuten zullen wel gegeven zijn zodat ze even de juiste proef door kan lezen aangezien het uit het hoofd gereden moet worden.

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 09:58

Moet gewwon gediskwalificeerd worden klaar zeker op dit niveau. Ik heb het wel meer zien gebeuren ene keer mochten ze later weer starten en andere keer niet maar zeker op een NK lijkt me gewoon dat het einde oefening moet zijn Haha!
Marlies v Baalen kwam in Kootwijk trouwens ook binnen en ging ineens nog afwenden op de rechte lijn, is ook niet toegestaan maar of die er punten aftrek voor kreeg, betwijfel ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:00

William schreef:
he he, uiteraard ziet de jury dit pas na het groeten waarna je naar L of naar R gaat en daar ging het mis en kwam het belletje, nog een keer geprobeerd weer mis, wat nu... oh jee vekeerde proef ingestudeerd meneer de jury wat nu... nou lieverd doe het gewoon nog maar een keer, we kijken wel. En ja hoor 10 minuten later was het weer top...... Volgende komt binnen, paard gaat niet lekker tong over het bit, weet je wat ik rij gewoon effe fout en zeg dan dat ik niet de goed proef heb ingestudeerd. Jammer, wegewezen en geen punten. Waarom mag de eerste ddorgaan en moet de tweede er uit?????

Dan moet je tijdens het groeten al weten dat de proef niet gaat lukken, daarna moet je namelijk al kiezen tussen links of rechts, proef x of y. Er zijn maar weinig proeven die hetzelfde zijn tot halverwege of verder.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:16

Th0mas schreef:
als je 4 bkeer fout maakt ben je eruitgestuurd bij mij is dat nooit gebeurd maar wel een kleine foutjes .Lachen


In de basiswedstrijdsport is het nu zo dat je bij de 3e fout eruit mag! Doei, doei Er wordt trouwens steeds op gehamerd dat je als jury ook sportief moet handelen met het wedstrijdreglement als leidraad. Vind het dus wel sportief dat ze even de tijd kreeg om weer orde op zaken te stellen.

Wanneer je merkt dat de tong over het bit gaat, spring je er snel af, doet 't goed en gaat er binnen 1 minuut weer opzitten... rijden maar en toch maar 1 x -2 *LOL*

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:15

Dit mag niet volgens het regelement want ik heb het zelf owk mee gemaakt en toen kon ik niet meer rijden je kans is gewon voorbij... mijn moeder vraagt sinds dien altijd welke proef het is zometeen heb je een selctie en dan kun je niet meer rijden het is erg banketstaaf maja je kunt hier niet veel meer aan doen je had op da momnet meteen iets moeten zeggen en niet nu mee aan komen want het heeft tog geen zin meer om nu nog daar op in te gaan want ze heeft haar proef tog gereden .... maja let gewoon beter op ... --> ik brn de vriendin van leoni.. en niet leoni zelf veel groetjes

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:55

hihi ik ben ook wel een sgigantisch verkeerd gereden in een proef.... leuk als je voorlezer het verkeerd voor gaat lezen...