Nacht wakker blijven, zonder koffie, tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Nacht wakker blijven, zonder koffie, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:45

Volgende week moet ik een nacht verplicht wakker blijven (ivm een slaap EEG). Ik mag geen koffie, cola, thee of chocolade nuttigen (ook geen red bull Clown ).

Gelukkig werk ik in het ziekenhuis dus ze laten me wel nog even naar huis gaan om naar de paarden te gaan en ik hoef me dan pas om 22.00uur te melden. Maar overdag moet ik gewoon werken en mag ik ook niet slapen (moet 24 uur wakker blijven).

Als het verplegend personeel tijd heeft mogen die me helpen wakker te blijven maar die zijn meestal druk met hun eigen taken.

Ik heb de sleutel van mijn werkplek en toestemming om te gaan werken, wat ik ook zal gaan doen. Maar de nacht is lang dus wie heeft tips?


PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:48

Nou je laptop mee nemen en lekker gaan bokken Haha!

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:56

Hard trance ofzo opzetten. Haha!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:57

Een nacht doorhalen is toch niet zo erg? Als je dreigt in te dutten neem je een lekkere douche, knap je helemaal van op . Pilates of poweryoga oefeningen doen word je ook weer wakker van.
Hoe laat mag je dan trouwens weg want meestal merk je het pas als je zo'n 30 uur wakker bent. Dan krijg je het koud enzo en word je hangerig.

Of Guarana tabletten.... Die geven energie, zoals caffeïne maar die staan niet in je lijstje OK dan!
Laatst bijgewerkt door Caritas op 23-06-04 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:05

bokken natuurlijk of een spannend boek mee!

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:07

en gewoon iets knabbelen, dat helpt altijd
gewoon een koekje, of zoiets moet nieteens chocolade ofzo zijn Lachen

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:08

Katrien schreef:
Volgende week moet ik een nacht verplicht wakker blijven (ivm een slaap EEG). Ik mag geen koffie, cola, thee of chocolade nuttigen (ook geen red bull Clown ).




Lezen is ook een vak Verward

iris_oo

Berichten: 1792
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:14

Lekker boekje erbij (niet een saai boek dan val je extra snel in slaap). Een filmpje kijken, spelletje spelen weet ik veel maar iets dat je bezighoud maar niet te veel energie kost Tong uitsteken

Pick yourself up, dust yourself off and back in the saddle!

For bitter or worse you know me better than anyone else :+:

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:16

Tja ik denk dat de meeste tips hier al wel gegeven zijn, ik denk idd dat je maar een spannend boek mee moet gaan nemen.
Werken kun je ook gaan doen, ikweet nog dat toen ik nog op ponykampen en kampen van de kerk ging dat het helemaal geen moeite was om een nachtje door te halen.
Ben benieuwd hoe je het op gaat lossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:22

Op ponykamp kan je nog lekker kleppen en lachen en tegen de ochtend half in slaap vallen. Ik neem inderdaad een goed boek mee en iets te snacken (koekje, nootjes ofzo). En een muziekje lijkt me ook wel een idee als ik op mijn werkplaats ben. POweryoga ken ik niet maar ik kan wel even wat gymmen natuurlijk.

Bedankt voor de tips!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:25

Ja ik dacht er net aan is er geen fitnessruimte daar?? Misschien kun je regelen dat je er in mag??
Ben je in elk geval weer een uurtje zoet.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:30

Een spannend boek of film, niet gaan liggen of te warm wegnestelen, daar word je slaperig van. Een serie DVDs kijken doet het altijd voor mij, dus alle drie de LotR films achter elkaar... of een heel seizoen Buffy... en steeds als je slaperig word iets anders gaan doen, niet gaan zitten soezen.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:33

Mmm dan mag je zeker ook geen Dextro-energy snoepjes ? Ehm, ik zou het eigenlijk niet echt weten hoe je dat moet doen Verward Mag je wel wat eten? Zo ja dan lekker allemaal hartige dingetjes meenemen, cup-a-soup, kaasstengels etc. Succes in ieder geval, tijdens mijn werk ben ik na 14 uur onderweg zijn ook altijd erg moe maar dan neem ik gewoon een stuk chocolade en dan gaat het wel weer.........

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:39

Als je voor de rest wel gewoon mag eten: boterhammetje, water ed. Als je 's nachts net zo blijft eten als overdag (zonder die dingen die je niet mag) qua hoeveelheden, kom je ook niet echt in het slaapritme. Heb zo als 's een nachtje op Schiphol overleeft... Minikaasjes en worstjes, krentenbollen ed. En veel water drinken.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:40

EEG, ik heb dat ook gemoeten. Een keer gewoon, en een keer na 24 uur wakker zijn. Wat was dat een ramp!!!
Ik ben toch al zo'n slaperd. Mijn moeder en vriend zijn de hele nacht bij mij geweest. Ik viel steeds toch in slaap. Ze hadden echt alles geprobeerd!
Ze hebben me midden in de nacht achterop de fiets gezet en een eind wezen fietsen.
In een bureaustoel buiten in de kou gezet. Voeten in bad. Ze konden me niet wakker houden. Het begon allemaal tijdens die film... van altijd in slaap tijdens tv kijken, dat had ik natuurlijk kunnen weten!

Na een tijdje hebben ze me maar gewoon laten slapen, er zat echt niks anders op!

Na mijn ervaring kan ik je dus heel veel succes wensen!!

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:40

haha komt ze wel direct een paar kilo aan Knipoog

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:41

een nachtrit gaan maken met je paard haha Haha! of neem je tuig mee naar huis ga je lekker poetsen :p

christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:01

eeen hele enge film kijken Haha!
moet ie natuurlijk wel zo eng zijn dat je niet durft te gaan slapen Knipoog

....................

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:18

blijven lopen.. niet gaan zitten.. ofzow.. dan word je alleen maar luier van en zo val je langzamer hand toch in slaap.. probeer zoveel mogelijk te lopen.. dan haal je die 24 uur wel!!

enneh.. na die 24 uur zal je echt wel als een blok slapen.. succes hé

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:35

24 uur wakker blijven is wel te doen hoor!
Als ik nachtdienst heb dan is het zo dat ik na de eerste nacht ook 24 uur op ben geweest en dat is eigenlijk nooit een probleem. Pas op het moment dat ik echt helemaal niets meer te doen heb op werk dan wordt het tegen een uur of zes weleens een beetje moeilijker maar echt bijna in slaap vallen heb ik nog nooit gehad. Meer verveeld geraakt Haha!

Lekker lezen en inderdaad af en toe een rondje lopen. Als ik het tijdens een nacht moeilijk heb dan loop ik altijd even naar het balkon op de bovenste verdieping en ga dan buiten even naar de lichtjes kijken in de stad!
Lekker koel dus je bent zo wakker!

Succes in ieder geval!

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:51

Misschien een blonde vraag, maar wat is in hemelsnaam een slaap EEG?
Verward Bloos


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:58

o lieve hemel, mijn huisarts wil dat ik ook zoiets ga laten doen, ik heb al meer dan 20 jaar slaapproblemen........ maar 24 uur wakker blijven, daar heb ik 3 maanden later nog last van, mijn belangrijkste leefregel is regelmaat!!!

Sterkte Katrien !!!

jacob112

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:58

tv kijken, radio aan, puzzelen, kranten lezen bellen Haha!

wedstrijden..

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:13

ja bellen Katrien, hou je moeder lekker wakker vindt ze vast leuk Schijnheilig

Mwroap1

Berichten: 219
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:24

Ik ben ook al te lang wakker. Ik heb heel seizoen 14 en 13 van The simpsons gekeken. Je wordt er lichtelijk gek van maar je blijft wakker.

Find me and follow me
through corridors and factories


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ManonGrr, Saartjuh_b, YandexBot en 122 bezoekers