Gangenvraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jazzebel
Berichten: 106
Geregistreerd: 16-03-04

Gangenvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 21:57

Mijn draver kan tolt en telgang maar dit gebruikt ze willekeurig. Ik heb haar nu zo ver dat ze in de bak weer gewoon draaft want dat deed ze niet meer!!
Met buitenrijden is het nog niet gelukt om haar gewoon aan te draven, wel telgang tolt en galop maar ze is dan ook heel druk.(nu stap ik alleen buiten) ik heb haar nu 4 maanden en dit is er soort van "willekeurig zonder beleid ingereden bij haar vorige eigenaar.

Mijn vraag is dan ook gebruiken jullie speciale comando's om deze gangen aan te leren? en wat zijn deze? Ik vind het in princiepe prima dat ze telgangt maar dan wel op mijn comando en niet zomaar omdat zij daar zin in heeft.
Alvast bedankt.


KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 07:08

Ik heb het zelfde probleem en ik ben er nog niet helemaal af...
Ik longeer haar regelmatig met een halstertouw om haar nek en hier aan vast een bandage die om haar achterhand gaat zodat ze beter onderstapt.
Als ze tolt vertoond dan geef ik het commando draf en probeer ik haar sneller te laten gaan
Als ze gaan telgangen dan hou ik haar in en dan valt ze vanzelf weer in de draf..

Tijdens het rijden ten aller tijden blijven lichtrijden ook al valt ze in galop... ik weet het is vermoeiend... maar dit is wel de manier om het er uit te krijgen.

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 01:16

Uiteraard zijn er standaard commando's...maar die verschillen ook weer per paard...Zo heeft het andere paard vrij veel behoefte aan aanleuding tijdens een tolt, en de ander moet zo los mogelijk gehouden worden.

Telgang zou ik niet als gewenste gang beschouwen eerlijk gezegd. Ten eerste moet die op de juiste snelheid gereden worden, anders is het een scheiwenpass (langzame telgang die het lichaam niet ten goeie komt ). Verder wordt een paard vaak behoorlijk heet van een stuk telgangen, en dat lijkt me niet aan te raden bij jou paard, omdat ze al zo druk is.

Wat je dus eigenlijk wel zou kunnen doen, is de nadruk op het tölten gaan leggen.
Eerst lijkt het me een zaak om haar volledig onder controle te hebben buiten, in tempo beheersingen. Vanuit daar kan je aan de gangen gaan werken, lijkt me.

Succes Lachen

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook en 83 bezoekers