ideeen gevraagd voor 4 fotolijstjes

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

ideeen gevraagd voor 4 fotolijstjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 20:27

Ik ben op zoek naar leuke, originele ideeen voor 4 fotolijsten die nog moeten worden opgevuld (A4 grootte). Ze moeten in de hal komen te hangen.
Wat wil ik? GEEN mensen of paarden (vind vriendje niet zo leuk). Verder maakt het helemaal niet uit wat het is. Wel moeten de 4 foto's bij elkaar passen, en een eenheid uitstralen. Ik wil niet iets afgezaagds, maar iets aparts en origineels. Hoe die eenheid en apartheid dan is, dat maakt mij niets uit. Ik wil ook dat het rust en kalmte uitstraalt.
De vier schilderijtjes hoeven niet hetzelfde onderwerp te hebben (dus niet 4x een molen ofzo).

Wie komt met vier leuke foto's aan zetten of een leuk idee?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 20:28

als het er vier zijn, vind ik de vier elementen van het leven heel mooi:

Water (bijv. de zee)
Vuur
Wind
Aarde

Het is heel moeilijk om te doen, maar als het lukt heb je denk ik wel iets heel aparts . Heel veel succes!

Ik mis je zo... ;(

Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Zwanger! Wat een prachtig lichtpuntje, ik zie het graag als een lijntje met boven :). Het moest zo zijn!

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 20:29

net te laat Tong uitsteken

wilde hetzelfde zeggen maar dan met dit topic erbij Knipoog .

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 20:38

Dat zijn inderdaad al beginnetjes, en aan zoiets zat ik ook al te denken. Maar hoe dan? Wat voor foto's??? Ice: heel mooi, maar we willen geen mensen (opvallend) op de foto.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 20:45

Ik zou denken aan een paar eenvoudige foto's van de natuur, of van mooie plekken die iets voor jullie tweetjes betekenen. Een mooie oude doorleefde boom, een picknicktafel waar jullie zo gezellig gepicknickt hebben, een mooie zonsondergang op het strand... Wellicht een leuk idee om er een persoonlijk tintje aan te verbinden, met zaken/plaatsen die met jullie herinneringen te maken hebben?

Of hele simpele foto's van een vogel in de lucht, een bloem, of andere natuur in zwart-wit.

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:20

macro fotos, bv, een bij, een bloem, een blad, zoiets

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:16

Of de vier seizoenen. Een foto van iets in de natuur maken in vier verschillende seizoenen.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:18

uhm of iets in zwart wit, met onderwerpen die met elkaar te maken hebben, of van die natuurfoto´s van bloemen ofzo...

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:24

Vier seizoenen vind ik een leuke...

ik vind strandfoto's/zeefoto's ook altijd mooi.

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:29

ja vier seizoenen is een goed idee!

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:29

Wat voor foto's er in moeten is iets dat afhangt van de lijsten, vooral als het een soort vierluik moet worden. Wat je zou kunnen doen is vier detailfoto's maken van het muurwerk van jouw ouderlijk huis, zijn ouderlijk huis, jullie nieuwe woning en een vierde (?). Dat wordt erg stoer, ingelijste stukken buitenmuur en is toch persoonlijk. Het hangt echter helemaal af van wat voor lijsten je kiest en hoe de hal er nu al uit ziet. Wat je ook kunt doen is close-ups van verschillende soorten dierenvachten. Dus geen foto's van paarden, maar bijvoorbeeld van een stuk schouder waar de manen net over de glanzende vacht vallen. Ju kunt 1 paard kiezen en daar verschillende stukken vacht van nemen (vooral rond het bekken glimt het vaak erg mooi, heb er ervaring mee Haha!), de borst heeft mooie welvingen en ga zo maar door. Je kunt ook verschillende paarden nemen. Wat je dus uiteindelijk ziet zijn geen paardenfoto's, maar stukken vacht en dat is net een stukje spannender en mysterieuzer. De foto's moeten dan wel van een super kwaliteit zijn om een mooi resultaat te behalen...

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:30

Seriefoto's zijn mooi...

4 foto's van hetzelfde onderwerp, allemaal uit een andere hoek. Echt geweldig

Ik pleit trouwens voor onevenaantal bij series Tong uitsteken

... And we like all the fluffy animals.


bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:44

ik heb een keer een grote lijst gezien,met daarin een grote foto gemaakt van allerlei foto's
in dit geval was het een kamer waarin allemaal teddybeertjes zaten. Van deze omgeving hadden ze dan (in zwart-wit) een heleboel foto's getrokken,van uit allerlei hoeken,en die dan weer bij elkaar gekleefd.
Het resulstaat is een grote,onregelmatige foto.
Het klinkt erg vaag,maar het ziet er erg leuk uit

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:20

4 elementen is inderdaad wel heel mooi. Of (die foto's zijn wel ergens op internet) de 4 seizoenen in de bomen. Dus foto van een boom in het voorjaar, 1tje in de zomer, enzovoorts.

Of wat Ellende al zei, strandfoto's.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 17:07

Rainie: eventueel mogen 3 of 5 foto's ook. Het zijn heel simpele lijsten, A4 formaat, gewoon alleen glas.
Ik vind de vier elementen of seizoenen toch wat afgezaagd. En ook simpele strandfoto's vind ik niet echt iets... Het hoeven geen foto's te zijn die ik zelf heb gemaakt hoor.
Ik zoek ECHT iets heel aparts en origineels.
Dat idee met die stenen en het idee van guanacotje spreken mij wel aan... Maar verder.... Hoe moet de uitwerking zijn? Ik vind trouwens sepia kleuren wel heel erg mooi...
Eventueel lijkt het me ook wel leuk om voor elk jaargetijde een ander 'setje' foto's te hebben. In de winter allemaal sneeuwfoto's bijvoorbeeld.
En een uitdaging voor de echte creativelingen: draag eens wat foto's aan!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:50

Als je echt iets orgineels zoekt, kan je het dan niet beter zlef verzinnen Schijnheilig

Ik ben out of ideas Lachen

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 19:30

ik wil best voor je proberen om wat foto's te maken, maar vind je natuur leuk? honden? zeg is iets?


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 19:49

haha, tja, Ellende, ik ben echt erg he? (wat een ellende toch met mij Knipoog ). Ik zit er al een maand over te prakizeren, en kan maar niets bedenken
Rowygo: natuur is prima, honden niet (heb ik een hekel aan). Paarden ook niet, verder maakt het mij niets uit. Katten vinden wij wel allebei heel leuk, en ook het echte groot wild (van herten tot olifanten en alles er tussen).
Ik kan gewoon niet op het idee komen waarbij ik heb van 'ja, dat is het!', terwijl ik normaal altijd inspiratie genoeg heb... .

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 19:53

ik ga ontzettend mijn best voor je doen...nog kleuren in gedachten die je er in wil laten voorkomen? zijn andere wilde dieren zoals zwanen, ( ik noem maar een voorbeeld ) wel goed?

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:16

Ik vind zoiets altijd wel iets hebben, wat je dan kunt aanpassen naar je eigen stijl...

Ik weet niet of er een land is waar je veel heen gaat of een speciale binding mee hebt?


kinderen... mooie foto's en dan 4 verschillende

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als je ze dan in z-w of sepia doet... lijkt mij heel apart... én een goed idee van je!! Ik ga morgen eens snuffelen in de stad! Succes ermee!

Semper erit denique omnia


      carola

      Berichten: 8681
      Geregistreerd: 18-04-01
      Woonplaats: Putten

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 09:32

      Alles behalve paarden en honden is prima.
      Iefke: dat van jou spreekt me toch wel aan! Er staan mensen op, maar niet als 'mens'. Die kinderen laten je in ieder geval wel denken hoe andere mensen het hebben... In sepia lijkt het me inderdaad mooi.
      Ik heb niet echt binding met een land, dus tja... dat schiet ook al niet op!
      Heb je deze foto's trouwens zelf gemaakt? Ze zijn echt prachtig, vooral die tweede!

      Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

      Meisje201
      Berichten: 35192
      Geregistreerd: 05-09-03

      Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:02

      4 elementen vind ik het leukste idee

      Ik moet er toch niet aan denken dat ik zoiets als Iefke in m'n gang had hangen... zou ik nooit ophangen.. arme straatkindjes

      paardenfan11
      Berichten: 236
      Geregistreerd: 17-05-04
      Woonplaats: Almelo

      Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:32

      iets met bloemen dan?

      iefke

      Berichten: 28837
      Geregistreerd: 28-08-03
      Woonplaats: Tilburg e.o.

      Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 08:50

      Ilkkah schreef:
      4 elementen vind ik het leukste idee

      Ik moet er toch niet aan denken dat ik zoiets als Iefke in m'n gang had hangen... zou ik nooit ophangen.. arme straatkindjes


      4 elementen vind ik niet origineel...

      En arme straatkindjes... die kindjes hebben het goed hoor (niet allemaal natuurlijk )

      Ik vind het zelf nog wel een gaaf idee! Leuk dat Carola het ook een mooi idee vindt...

      Semper erit denique omnia


          carola

          Berichten: 8681
          Geregistreerd: 18-04-01
          Woonplaats: Putten

          Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 13:46

          Inderdaad iefke, die vier elementen vind ik een beetje afgezaagd... Wat me wel leuk lijkt is een winter / lente / zomer / en herfst serie maken, en dan om de paar maanden afwisselen.
          Bloemen is ook prima, maar dan moeten de foto's wel iets 'aparts' hebben.
          En Ilkkah: ik vind het juist wel goed die straatkinderen. Iedereen die binnenkomt en elke keer weer besef je dan goed dat het ook anders kan als wij in NL, en dat er ook heel veel mensen zijn die het heel wat minder hebben.

          Ik heb al heel wat extra inspiratie nu! Thanx!!! (en meer ideeen zijn altijd welkom natuurlijk).

          Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


          Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

          Wie is er online

          Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 5 bezoekers

          cron