Ascal 600

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Ascal 600

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 19:38

Vandaag heb ik van mijn dierenarts ascal 600 gekregen voor mijn merrie.
Nu staat er op de verpakking dat je dat moet oplossen in water. Maar niet in hoeveel water je dat moet oplossen Verward
Is er iemand die wel weet in hoeveel water je dat poeder oplost?
als niemand het weet bel ik morgen gewoon de dierenarts hoor! Maar het zou handig zijn als iemand hier het weet, dan kan ik het meteen vanavond toedienen!


Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 19:44

Ik denk dat een gewoon glas wel goed is, vlgs mij is dit nl een medicijn (pijnstiller) uit de humane geneeskunde.
Het zal misschien niet meevallen om het in te geven.
Misschien wat roosvicee erdoor?

Wat niet is kan nog komen...

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 19:47

Ja, dit komt idd uit de humane geneeskunde, maar het wordt ook veel bij paarden gegeven. Het is gewoon een ontstekingsremmende pijnstiller heb ik begrepen.

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 19:47

Ascal moet in een half glas water op gelost worden. maar ja, het is voor mensen. dus ik denk niet dat je het voor je paard op hoeft te lossen. voer iets nat maken en het erover heen strooien.

Hoe beter ik de mens leer kennen,
hoe meer ik m'n hond waardeer!

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 19:48

Droebel, ik moet het toedienen in een spuit, dus het moet wel vloeibaar zijn, anders wil dat niet. Haha!


luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:04

Irsa schreef:
Ja, dit komt idd uit de humane geneeskunde, maar het wordt ook veel bij paarden gegeven. Het is gewoon een ontstekingsremmende pijnstiller heb ik begrepen.


ascal is een bloedverdunner en een pijnstiller

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:50

Ascal geven wij de paarden gewoon over het voer,de meeste paarden gaan toch drinken na het eten.Het gaat altijd goed zo.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:11

Ascal is alleen een bloedverdunner hoor, geen pijnstiller naarmate ik weet (bij mensen dan)

22 Januari verwachten we ons kleintje

Whoops

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:30

ik heb toevallig ascal 600 liggen, werkt tegen hoofd- kiespijn, griep en verkoudheid, reumatische pijn, zenuwpijn etc., maar bij mensen maakt het in principe niet uit in hoeveel water je het oplost, de hoeveelheid blijft toch hetzelfde, het is niet zo dat je het moet verdunnen met water, maar je lost het op in water, zodat het sneller wordt opgenomen in het bloed.

Zyal bij paarden wel hetzelfde werken denk ik

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:42

ascal kan je gewoon door de slobber heen doen.
een paard bij ons op sta; krijgt het nu dagelijks.
en van de da moesten we het door de slobber doen meeste kans dat ie het op eet zei hij.

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 01:40

Ascal 600 is zowel bloedverdunnend als pijnstillend en komt idd weg uit de humane geneeskunde. Pas wel op want bij langdurig gebruik kan het maagbloeding veroorzaken.

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 09:42

Ascal is vergelijkbaar met aspirine qua werking, al is de werkzame stof niet hetzelfde. http://www.consumed.nl/database/geneesm ... hp3?id=199

Het werkt het makkelijkst als je het door de slobber heen doet, of door een beetje appelmoes ofzo. Als je het in de mond moet spuiten werkt appelmoes of vla met een beetje water erbij het prettigst.

Nulla tenaci invia est via

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 10:41

Dank voor jullie reacties! Op het moment spuit ik het gewoon vermengd met water in haar mond. Door het voer o.i.d. kan niet omdat ze geen krachtvoer krijgt. Tot nu toe gaat het vrij goed zo, dus ik hoop dat ze nog een paar dagen meewerkt en het gewoon in d'r mond laat spuiten.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 18:54

Bij mensen wordt het gewoon in een glas water opgelost en opgedronken, dus kan bij een paard ook zo, zou alleen wel goed checken of hij het wel opdrinkt anders heeft het ook geen zin!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:01

Margreet schreef:
Ascal is vergelijkbaar met aspirine qua werking, al is de werkzame stof niet hetzelfde. http://www.consumed.nl/database/geneesm ... hp3?id=199

Het werkt het makkelijkst als je het door de slobber heen doet, of door een beetje appelmoes ofzo. Als je het in de mond moet spuiten werkt appelmoes of vla met een beetje water erbij het prettigst.


Hihi, grappig, ben zelf apothekersassistente (nog geen jaar hoor) maar had nog nooit van deze link gehoord!

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:18

Weer wat geleerd dan! Lachen
Ik vind het echt een goede website, makkelijk ook als je eens iets wilt weten over een geneesmiddel zonder dat je een bijsluiter bij de hand hebt.

Nulla tenaci invia est via

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:09

Idd, ik vind het allemaal heel duidelijk en het wordt ook begrijpend uitgelegd!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celiien, Chantalla, Dries1990, Fling, ikkedus, Kabayo, kreekie, Loe_Loe, Niika, paardje2013, snorkel1986, Suusw, Trendiction en 88 bezoekers