Schuren met hoofd (halster) tegen muur ed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Schuren met hoofd (halster) tegen muur ed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 16:43

Haai Lachen

Ik heb een beetje vreemd 'probleem'; mn paardje schuurt heel vaak met dr hoofd langs de muur en hekken enzo, waardoor ze al dr halsters kapot schuurt... Dit vooral op het neusstuk en bij de opening.
Opzich als je er iets van zegt stopt ze wel, maar begint daarna gewoon weer. Ze doet het ook vaak op het land enzo...
Nou vroeg ik me af ofdat ze echt jeuk oid zou hebben, of dat ze van dr halster af wilt. Ik denk eigenlijk het laatste, aangezien ze het zonder halster/ hoofdstel niet doet, maar anders wel... Scheve mond
Hebben jullie miss. tips waardoor ik dr dit kan afleren (als het geen jeuk is...) want het is best irritant...

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:28

m ischien iriteert het halster haar?
zit deze niet te los of te strak zodat het kan schuren.
kun je haar niet zonder halster in het land zetten?

Maybe

Berichten: 276
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Veen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:30

Misschien kan ze niet goed tegen het materiaal waarvan je halster is gemaakt.

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:54

idd mischien kan ze niet tegen het materiaal..
ik denk niet dat je het zelf kan oplossen want dan zou je de gehele dag bij het paard moeten zijn om hem dit af te leren dus dat heeft geen zin.
naar mijn mening irriteerd het halster en zou ik proberen om niet onnodig het halster om te laten en op de weide en stal afdoen.
gr esther

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:31

wij hadden ook een paard die dat deed. Hij stond even op stal om op te drogen en toen 10 min later kwmane we terug. En toen zei iemand hij had toch een halster om ik zei ja. En hij had die netje opgehangen aan iets waar hij aan het schuren was. Maar hij had er wel een wondje aan over gehouden. Gelijk met betadine in gespoten. Heel zijn hoofd was toen geel haha

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 23:02

Ze doet het bij al mn halsters Scheve mond
Eerst had ik een leren (kieffer, moet toch wel goed zijn Tong uitsteken) die ze kapot geschuurd heeft, toen even een goedkope nylon alleen die was echt zo kapot en nu heeft ze zo'n BR halster die ook aan het kapot gaan is...
Ze doet het overigens ook wel eens met hoofdstel, als iemand anders dr vasthoud en bij een muur staat Schijnheilig
Verder schuurt ze niet (staart, manen oid), dus het lijkt me gewoon dat ze slecht is opgevoed en zo het niet accepteerd dat er iets om dr hoofd zit Haha!

edit* Het is verplicht een halster om te hebben in het land bij ons op stal, dus zonder halster is geen optie... Ze doet het overigens vooral als ze vaststaat, anders heeft ze het te druk met eten Vork

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 11:22

misschien heeft je pony wel last van een exeem en door de druk van het halster kan dit iritaties opleveren en dat is voor de pony niet zo fijn... misschien is het een idee om hem zonder halster op de wei en op stal te zetten;)

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 11:53

dat kan niet llleoni het is verplicht een halster te dragen in de wei

mischien is een touwhalster iets?

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:01

horssie schreef:
dat kan niet llleoni het is verplicht een halster te dragen in de wei


Verward Daar heb ik nog nooit van gehoord, het is toch altijd juist veiliger om je paard zonder halster in het weiland te zetten zodat hij niet kan blijven hangen ergens aan ...

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:04

haha Tong uitsteken
bij de Ts op haar stal is het wel verplicht en dat bedoelde ik Knipoog
-> edit* Het is verplicht een halster om te hebben in het land bij ons op stal, dus zonder halster is geen optie... Ze doet het overigens vooral als ze vaststaat, anders heeft ze het te druk met eten

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:32

khartoum deed dat ook en die bleek allergie te hebben maar het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat het halster irriteerd

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 20:25

Hmmm, exeem oid is niet te zien en opzich maakt het niet uit of ze nou een halster of hoofdstel van wat dan ook voor materiaal Scheve mond

Stel dat ze het nou alleen doet omdat ze zich ergert aan iets om dr hoofd, en dus geen geiriteerde huid heeft ed. maar het gewoon een gezags-ondermijning ofzo is Tong uitsteken, hebben jullie miss dan tips hoe ik dr dit kan afleren? Ik denk namelijk dat dit het vooral is, anders zou ze toch ook zonder halster de behoefte hebben te schuren Lachen?

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:39

beginnen met een touwhalster in dat geval dnek ik Knipoog
die zijn niet zo zwaar

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 14:06

Aan een touwhalster mag je een paard toch nooit vast zetten?

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:20

misschien als je het heel erg lief vraagt, met je liefste blik, mag jou paard een dagje zonder halser staan om het alleen al te proberen (misschien mag het als het goed gaat voor altijd...)
ik weet natuurlijk niet of je het al gevraagd hebt, en of ze heel streng zijn, maar niet geschoten is altijd mis...
succes ermee!

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:34

Reenarulez schreef:
Aan een touwhalster mag je een paard toch nooit vast zetten?

voor in de wei bedoelde ik Knipoog

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:39

Mijn paard doet het ook wel eens. Hij heeft nu aan zijn oude halster die hij ook om heeft in de wei allemaal van die rare pluisjes aan dat deel zitten wat over de neus zit *LOL* Ik heb zelf het idee dat het bij mijn paard is omdat hij jeuk heeft maarja dat weet ik dus niet zeker. Als hij zijn mooie en goede halster om heeft wil ik ook niet dat ie schuurt want dan gaat mn halster eraan Scheve mond

Niet met touwhalster in de wei zetten hoor, das gevaarlijk! Die halsters zitten nogal wijd en als je paard zich daar wil krabben blijft hij dalijk met zijn hoef erin zitten oid.

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:16

woeps ik zeg niks dat wis6t ik niet Bloos!