Bokkers met dragende merries.......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Bokkers met dragende merries.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-02 13:30

Zoals veel wel zullen weten is mijn merrie Lotje drachtig en is ze eind mei ongeveer uitgerekend. Lovers
Wat ik nu zo leuk vind is dat ze nu al wat meer uier krijgt, het zijn niet meer 2 uitgedroogde velletjes maar echt al 2 speentjes. (Ik mag nu eindelijk ook een beetje voelen, daar heb ik op getraind want ik mocht er helemaal niet aankomen van haar) Haha!

Dit betekend voor mij nu dat ze echt drachtig is, ja dat wist ik al wel maar ik bedoel dat ik het nu zeker weet en dat ze niet zomaar erg 'vet' is. Je weet maar nooit of ze het halverwege vergooid heeft? Ze wordt ook al lekker rond! Tong uitsteken

Zijn er meer bokkers waarbij de eerste tekenen van de dracht al echt zichtbaar worden? Of zijn er ook bokkers bij die twijfelen of hun merrie wel echt dragend is?

Ik weet nu in ieder geval dat mijn kleine 'Votje' hard aan het groeien is! Lovers


Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 13:35

bij ons op stal staat een Glendale x Bismarck merrie en die heft de afgelopen 2 jaar 2x een jazz veulen gehad. En was dit jaat drachtig van OO Seven. het was de bedoeling dat het veulen pas over 10 wkn kwam. maar afgelopen week werd er afgevoerd en wou de merrie gaan liggen, bij ccontrole bleek er al een blaas vanachter uit te hangen. De merrie ging liggen en is gaan veulen, veearts was ter plaatse. Het veulen was 10 !! weken te vroeg. En het raarste was nog dat het veulen levend werd geboren en nog hinnikte, de veearts heeft het veulen afgespoten omdat het niet zelf kon ademen en niet levensvatbaar was, de longetjes zaten nog aan elkaar geplakt en alles was week. het was een zwart hengstveulentje. De merrie en de andere paarden waren voor rhino en zo geent, veulen is mee voor onderzoek. Heel vreemd verhaal ofniet? bij Rhino wordt een veulen dood geboren en de merrie zelf is en was ook kerngezond.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 13:59

hi,bij mijn merrie's is er geen twijfel mogelijk,zijn goed dik,melkklieren zijn al dik en uiers wat opgewollen en wat wit achtigs eraan.

Z1+4

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 14:16

Ik heb nog steeds 1 merrie waar ik aan twijfel.
Ze is eind maart uitgerekend en nog niet echt buikig. Ze heeft al meerdere veulens gehad en haar uier is altijd al iets voller dan van merrie's die voor het eerst drachtig zijn. Het lijkt nu of het 's ochtends iets voller is dan nadat ze buiten is geweest, maar misschien wil ik het ook wel te graag zien. Af en toe denk ik ook erg veel leven in haar buik te zien, maar als ik dan in de stal ernaast naar mijn bejaarde ruin kijk zie ik daar ook veel leven... zullen de darmen wel zijn Haha!
Ik wacht gewoon de tijd wel af, ik vind het nu toch nog te vroeg om haar te laten dekken. Als er begin april niets is kan ik haar altijd nog laten opvoelen.

De merrie die begin mei uitgerekend is begint echt tonnetje rond te worden. Het is haar 1e veulen.
Van zichzelf is de merrie al buikig maar nu helemaal. Ook begint ze al een flink uier te krijgen.

De zwarte merrie is pas begin juli uitgerekend maar daar kan ik ook al goed aan zien dat ze drachtig is. Bij deze merrie kon ik het na een week of 5 na het dekken al aan haar zien. Ze wordt meteen voller en ook aan haar uier kan je het al erg snel zien.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 18:43

bonanza is ECHT wel drachtig, poeh wat krijgt die een buik Haha!
ik heb het veulen ook al gevoeld toe het aan het schoppen ofsu was Lachen
Ze is erg dik, eerst begon de buik naar beneden uit te zakken en nu word hij breder Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 20:05

Tammy en Dien zijn allebei dik. En bij allebei zijn de uiers al wat gevult. Bij Tammy al maanden, daarom hebben we haar laten opvoelen en scannen of er wat in zat. Toen ze een maand drachig was waren het al geen 'flubbertjes' meer.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 20:10

Gerda is heel dik, vooral als ze op haar zij ligt! Maare ze is eind april begin mei uitgerekend, maar ze ligt nu al soms te puffen en te hijgen in de stal, dan ligt ze helemaal languitgerekt. Is dit ernstig?

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 05:49

Mijn merrie is absoluut drachtig, geen twijfel mogelijk, het is een wandelende ton Haha! Ze is 10 maart uitgerekend (ohww spannend, dat is echt al bijna!) en haar uiers beginnen ook al een beetje voller te worden.

Ik vroeg me trouwens af of dat normaal is, dat ze al (of pas?) een vollere uier krijgen ongveer een maand voordat ze uitgerekend zijn? (solly, first time breeder Lachen )

Ik kijk er zo naar uit, hang iedere avond met m`n oor tegen d`r buik, proberen te voelen of alles nog leeft *LOL* En m`n merrie is zo`n schat, het is voor haar haar eerste veulen, ze vindt echt alles best Lovers

Ik ga zoooveel foto`s maken als het veulen er is!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Mijn nieuwe merrie is ook drachtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 08:35

Hoi allemaal!
Ik heb ca 3 weken geleden een drachtige merrie gekocht, een zwart bonte merrie van olympic ferro x samber. Ze is drachtig van een bonte ES hengst genaamd PEDRO. Ik heb haar veulen van vorig jaar gezien, mooi bont en ontzettend lief. Ze is 20 mei "uitgerekend" en ik kijk het veulen er praktisch uit! Ze heeft al wat uiter en het veulen is soms flink bewegelijk. Als ik haar buik voel is deze soms flink gespannen en ze vind het niet altijd fijn als ik eraan zit. Het uier(tje) is al aardig aan t groeien zeg maar, niet dat er behoorlijk wat zit maar het is goed zichtbaar. Ik kijk er echt naar uit als het veulen komt, al moet ik me dr niet teveel aan hechten want het veulen is al verkocht.

Laten jullie straks wel even weten wat t geworden is? En of alle veulentjes gezond zijn?


gr wendy

Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 10:28

Bij ons op stal staat Jelrite, die is 6 maart uitgerekend.
Ze heeft al een gigantische buik en je ziet het veulen soms bewegen. De uiers beginnen ook al wat dik te worden.
Ik ben benieuwd Ze was drachtig van een 2ling waarvan er een is weggeknepen.

:evaw:

Gucci
Berichten: 182
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Apeldoorn!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 22:08

onze shetland merrie is ook eind mei uitgerekend maar ze word niet dikker maar krijgt al wel uiers en daar mag ik absoluut niet aan komen dan trapt ze me de wei uit hahahahah

Ik ben op zoek naar Gucci

chicero
Berichten: 13
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 22:27

mijn pony is nu 7 maanden drachtig en heeft meer weg van een olifant dan een pony !!! ze is al wat ouder en slapper en vandaar dat je het al goed ziet ik heb het ook al een paar keer flink zien schoppen (pfft het leeft nog) en dr uiers beginnen al een beetje op te zetten ooh het is zo spannend ze is oip 10 juni uitgerekend gr tamara en allemaal veel succes met de (on)geboren veulens en dat alles goed mag gaan

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

drachtige merries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 22:55

hoi,
Bij ons op stal op staan ook 2 drachtige merries (waarvan 1 merrie van ons is geweest en blijft staan tot na de bevalling) en ik zal (hoop ik) de gelukkige én zenuwachtige pensionhouder zijn die er straks bij zal zijn.
De ene is zo eind mei uitgeteld en heeft inderdaad al een aardige 'hangbuik".
de andere "onze" merrie zie je nog niet veel aan, alleen dat ze iets "voller" wordt, maar niet vet dik...
Zij is eind Juni uitgeteld.
Nu weet ik uit ervaring dat het veulen pas écht gaat groeien in de laatste 3 mnd. van de dracht dus...
Eerder hebben we ook een fokmerrie gehad, die écht pas in de laatste maand ging uitdijen (en wij maar steeds denken.... zit er wel wat in?).

Voor de liefhebbers : er is een heel goed boek in de handel over fokken, voeding (hoeveel percentage eiwit/kalk etc.), hoe de bevalling in zijn werk gaat, wat je wel en niét moet doen etc. etc.
Echt een interessant boek !!!!

Succes allemaal straks ennehhhh.... vergeet de "borrel" niet Haha! tegen de zenuwen.
Rustig blijven Cool maar het is en blijft een héle bijzondere gebeurtenis, die je nóóit meer vergeet.... zo mooi Lovers

Groetjes Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 02:30

odette (kwpn) is zeker drachtig (echo) en daar komt hopenlijk een driekleur (bont) veulen uit. Arita (appaloosa) is ook drachtig en wat daar uitkomt? gedekt door een bonte hengst, probeersel van de vorige eigenaar!!! Verward Deze beide merries zijn in juni uitgerekend. Verder heb ik dan nog Rilanca, waarvan ik zeker wist dat ze drachtig was, maar nu niet echt zeker meer van ben (zie ook topic: drachtig of niet?) zij moet eind februari/begin maart veulenen.

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 03:03

Nou, mijn Jurga is echt wel drachtig, ze wordt echt giga dik.... nog zeven weken te gaan nu.... Het wordt nu echt spannend!!!! En Iloon kan niet meer wachten! Knipoog

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 11:29

Eldi is ook echt wel drachtig. Ze is pas eind mei, begin juni uitgerekend, maar ze is net als vorig jaar weer tonnetje rond. Ze is drachtig van Obelisk, net als vorig jaar. Toen was het een super mooi hengstveulentje(mijn toekomstige dressuur-crack, hi hi hi). Ik hoop nu op een merrie. Aan haar uier is verder nog niets te zien, maar dat zie je ook pas een paar weken voor de tijd.
Allemaal heeeeel veeeeel sterkte in deze spannende tijden, ik hoop dat het allemaal gezonde en mooie veulentjes gaan worden.
Het aftellen is begonnen!!!!!!
Groetjes Petra.

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-02 13:23

Nou, echt superdik is ze nog niet maar ze is nu ook pas 7,5 maand. Dus eigenlijk gaat het veulen nu pas echt hard groeien. Ik was wel verbaasd dat haar uiertjes nu al begonnen op te zetten, maar dat schijnt meer voor te komen. Ik weet eigenlijk niet waar ik op hoop. Ten eerst maar dat het levend en gezond is. Eigenlijk vind ik een hengstje wel leuk maar een merrie ook wel. Haha! Nou ja, ben ik altijd tevreden. Haha! Ik hoop alleen niet op veel wit. Het lijkt me prachtig als het een zwart hengstje wordt. Een Gribaldi x Balzflug x Pion x Amor. Klinkt op papier wel leuk he? Ik hoop niet dat het een kreng wordt, moeder is ook niet echt makkelijk en lief.
Ik zeg weleens: Zal ik Lotje volgend jaar door Jazz laten dekken? Dan kijken ze me heel raar aan en vragen dan of ik soms dood wil. Haha!

Ach ik kan eigenlijk ook niet wachten maar ja, het moet he? Knipoog

En wat worden de partners van volgend jaar bij jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 14:34

Onze merrie is nu drachtig van Parcival en is door de MKZ pas vrij laat gedekt en is op 1 juni uitgeteld.
Meestal draagt ze 3 weken langer en blijft ze aan de nageboorte staan.
Dan zou ze pas in augustus weer gedekt kunnen worden en dat vind ik te laat.
Volgend jaar dus geen veulen.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 13:17

Mijn cabochon-merrie is gedekt door oo-seven en verwacht pas eind juni haar veulen. Ze wordt al best wel dik maar voor de rest is er natuurlijk nog niet veel te zien. Gelukkig gaat de tijd snel want ik kan haast niet wachten.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 15:31

Hm, de hengstenkeuze voor komend seizoen?
Ik ben er nog niet uit.
Voor 1 merrie wel, ALS ik haar weer laat dekken... Ik wil eerst haar veulen afwachten, als dat tegen valt dek ik haar niet meer.
De bruine merrie gaat dus misschien bij Thorndonpark Prince.
De vos hoop ik nog na het veulenen bij Mabnesscliffe Advisor te kunnen dekken, die hengst gaat in april weer terug naar Engeland voor het dekseizoen. Anders wordt het waarschijnlijk Menai Cwrtais.
De zwarte is pas begin juli uitgerekend maar die wil ik toch graag proberen nog te laten dekken. Na 3 jaar was ze eindelijk drachtig en dan kan je beter meteen weer dekken i.p.v. weer een jaar over te slaan. Ik heb alleen absoluut nog geen idee door welke hengst.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 bezoekers