inzet rechtsom volte eindigt linksom!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mightymuts2
Berichten: 100
Geregistreerd: 11-04-04
Woonplaats: Zeist

inzet rechtsom volte eindigt linksom!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 18:07

In draf rechtsom op de volte is een probleem. Zodra ik de volte instuur zet mijn paard het op een rennen linksom!!!Uiteindelijk kan ik hem wel rechtsom krijgen , maar het is gewoon heel vervelend. zodra je de volte inzet voel je hem al onder je vandaan komen. Echt balen.Aan de andere kant van de rijbak doet hij het wel goed. Hij zit trouwens net 1,5 maand onder het zadel!!Wie heeft hier oplossingen voor????

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:20

Hoe gaat het als je m rechtsom longeerd?

mightymuts2
Berichten: 100
Geregistreerd: 11-04-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 18:26

dat gaat goed , maar we hebben wel een longeerton dus.........
Toch kan hij ad andere kant van de rijbak wel een volte draven rechtsom. Het is alleen bij de C

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:31

Dat heeft Par ook een periode gedaan, het was haar 1 keer bij mijn bijrijdster gelukt, en sindsdien begon ze alvast te rennen als ik de volte op dat ene stukje *was ook maar 1 stuk*.

Van mijn instructrice moest ik haar hoe dan ook op die volte houden, ze probeerde met die snelheid dat stukje wat zij moeilijk vond te omzeilen, die kant op was sowieso haar moeilijke kant.

Vlak voor de volte reed ik haar alvast terug in tempo, lekker los en nageefelijk, zelf ook neit alvast verkrampen maar ontspannen blijven en los.

Nu heeft ze soms nog van die dagen, maar 8 van de 10 keer gaat het nu goed.

Bellamafia
Berichten: 370
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Somewhere over the rainbow...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:29

mightymuts2 schreef:
In draf rechtsom op de volte is een probleem. Zodra ik de volte instuur zet mijn paard het op een rennen linksom!!!Uiteindelijk kan ik hem wel rechtsom krijgen , maar het is gewoon heel vervelend. zodra je de volte inzet voel je hem al onder je vandaan komen. Echt balen.Aan de andere kant van de rijbak doet hij het wel goed. Hij zit trouwens net 1,5 maand onder het zadel!!Wie heeft hier oplossingen voor????



Hey Mightymuts2...,

Als het mijn paard was zou ik ...
Doorrijden alsof er niks aan de hand is ... buiten teugel en binnen been er goed aanhouden .. echt HEEEEEL goed ... en veel juist in DIE HOEK proberen te rijden zodat hij/zij eraan went ...
en vooral .. BINNEN BEEN EN BUITENTEUGEL...

Groetjes van mij

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:56

Meestal heb je als ruiter in zo'n geval de neiging om teveel aan je binnenteugel te gaan hangen.

Probeer te sturen met je zit (binnenheup naar voren, buitenbeen iets naar achteren om te begrenzen. Als je in enen je binnenteugel los laat schrikt het paard ervan en zal soms dan juist de goede kant op gaan. Soms wil het wel eens helpen om je zweepje aan de buitenzijde op de schouder te leggen.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 09:24

ik ga met AstridH mee, dat was precies wat ik wilde zeggen!
(scheelt weer een heel antwoord typen Haha! )

Naatus

Berichten: 945
Geregistreerd: 18-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 09:30

zoals je zelf zegt, ik voel het al aankomen, dat moet jij dus voorzijn. Mijn paard heeft het ook gehad was er erg snel weer uit. Gewoon bij je houden. en rend ze richting de uitgang of wat is het? doet ze het aan elke kant van de bak of aan 1 kant. of verklein de volte begin heel klein en maak hem steeds groter zo hebben ze vaak niet eens door dat ze al op de volte zitten !

Naatus

Berichten: 945
Geregistreerd: 18-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 09:31

buitenbeen begrenzen is erg belangrijk he! en laat je buitenhand ook niet naar voren trekken houd um op de plaats. En als je al gaat denken oh ja hij proibeert het zo weer, gaat ie ook;)

Debbieremi

Berichten: 246
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:48

Bellamafia schreef:
Hey Mightymuts2...,

Als het mijn paard was zou ik ...
Doorrijden alsof er niks aan de hand is ... buiten teugel en binnen been er goed aanhouden .. echt HEEEEEL goed ... en veel juist in DIE HOEK proberen te rijden zodat hij/zij eraan went ...
en vooral .. BINNEN BEEN EN BUITENTEUGEL...

Groetjes van mij


idd, dat heeft mij toen ook erg goed geholpen. Remi deed het vooral als er een andere paard klaar was in de bak en eruit ging.

mightymuts2
Berichten: 100
Geregistreerd: 11-04-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 17:09

Kleine volte vind ik geen goed plan, omdat het nog een erg jong paard is die net 1,5 maand onder het zadel is.Hij doet het op alle voltes rechtsom.(20-60)bak.Ik heb idd de neiging om binnenteugel te trekken om hem toch rechts te houden.Vandaag heb ik de binnenhoefslag gepakt en dan moet hij ook een stukje op zijn eigen benen lopen. Dat ging redelijk.Morgen uitbreiden naar 2 meter van de hoefslag.Bedankt voor alle adviezen!