wat kan dit zijn??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

wat kan dit zijn??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 15:53

Ik heb nu al twee dagen zo'n raar gevoel! Echt geen energie heb k gewoon, helemaal slap, mijn armen zijn gewoon helemaal raar alsof ik niks gegeten heb en daarna me vet heb moeten inspannen. Vandaag ook bij mijn paard lopen vegen heb een groot plat namelijk.. En na een paar meter kon k al niet meer had ik het gevoel dat ik gewoon géén energie meer had! nu zit ik hier ook, heb zelf met typen geen energie Scheve mond Tong uitsteken

Maar ja ik vind het zo raar, vorige week zaterdag ook totaaal geen energie en ik had toetsweek en heb gewoon de hele tijd in mijn bed gelegen of op een stoel gezeten..,En die vrijdag daarvoor ook ik moest lessen en de hele tijd doorzitten en galopperen en ik werd zo duizelig had totaal geen kracht meer in mijn benen en een raar licht duizelig hoofd alsof ik zo van mijn paard af kon storten..

Zaterdag ook geholpen met schoonmaken van een huisje, ik voelde met met het stofzuigen vet licht in mijn hoofd en ik hoorde t wel dat geluid maar heel veel weg en zag al die stoelen enzo een beetje flitsen alsof ik er niet was maar er wel was zeg maar, laten we zeggen gewoon een licht en flitserig hoofd... Ik vind het zo raar.. Wat zou dit kunnen zijn??

heb trouwens ook een tijdje gehad, tot een paar weekjes terug dat ik gewoon echt steken had onder mijn rechterborst, en t zwakte wel af maar ik bleef t een tijdje voelen.. Maar goed wat kan dit allemaal zijn want het is zo irritant ze je moe en lusteloos en slap voelen...


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:55

Ik heb het ook een tijdje gehad, bij mij kwam het vooral doordat ik veeeeeeeeel te weinig dronk...
Daarna ben ik echt 2 liter op een dag gaan drinken en nu is het over. Als ik weer eens geen kracht/energie heb drink ik weer een paar glazen en is het zo weer weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:56

BLOEDARMOEDE
Heb ik ook.. als ik opsta zie ik niks meer, en na een minuutje zie ik vlekken. Ik ben dan heel erg duizelig en alles draait. ook word ik er heel moe van.
Je hebt daar ijzerpillen voor, bij mij hielpen ze int begin wel maar nu niet meer ...
Ga naar de dokter..!
Bij pfeiffer heb je meestal eerst keelontsteking. dus dat zal het (denk ik) niet zijn..

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 15:58

ik heb wel sommige dagen opeens supeveel dorst, maar als ik te weinig dronk zou dit altijd zo moeten zijn... Dat laatste heb ik ook weer niet echt die vlekken, alleen als ik te snel uit me bed stap ofzo( tenminste dat zeggen ze dat je dat daarom hebt)

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 15:59

Ik ga nu veel drinken Knipoog Kijken of t helpt want over een uurtje moet ik weer werken Scheve mond Knipoog En wat zijn de kenmerken v bloedarmoede??

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 16:02

trouwens mijn achterhoofd en armen zijn op dit moment echt zwaar, zo'n gevoel... Vorige week zaterdag waren mijn benen superzwaar, echt zo'n uitgeput gevoel..Ook mijn oren zitten vaak dicht..

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:03

mischien moet je beter op je eten gan letten, gezonder dus. meer vitamine's.... ik heb hioer ookt last van gehad ben nu gezonder gaan eten en het gaat een stuk beter!
Laatst bijgewerkt door Gracia op 29-06-04 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:04

pfeiffer?

ik zou zeker eens langs de HA gaan.
Luister verder goed naar je lichaam en rust als het daar om vraagt


makkelijker gezegt dan gedaan Schijnheilig

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 16:04

ik eet altijd heel veel groenten, ik krijg een supergrote berg op mijn bord altijd! en ik moet en zal dat opeten! verder bijna elke dag sla met tomaat en paprika! En ik eet echt wel veel fruit!

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 16:05

maar met pfeiffer heb je toch meer last van je keel en dat soort dingen, gezwollen lympfeklieren toch??

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 16:07

gelukkig heb ik nu ff lekker twee weken dat ik wegga op vakantie, lekker niksen... Ff geen zorg voor paard en dat soort dingen...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:09

klinkt idd als bloedarmoede...
ik weet niet hoe oud je bent, maar ik denk niet zozeer aan stress oid Lachen

ben je er niet grieperig bij ofzo?

erge dorst kan overigens op suikerziekte duiden , maar dan had je denk ik wel meer klachten gehad..


Hoe weet je wanneer iemand bloedarmoede heeft?
iemand zou bloedarmoede kunnen hebben als je de volgende symptomen bij hem herkent:
Bleke huid (met name onder de vingernagels)
Bleke lippen
Vermoeidheid
Koude handen en voeten
Duizeligheid
Kortademigheid
Minder goed meekomen op school
Oorsuizingen

dit moet je eten :

vlees, eigeel, vis, donkergroene bladgroenten, peulvruchten, noten, melk, tomaten en worteltjes

en daarbij veel vitamine C dus, veel fruit !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:11

_Romana_ schreef:
maar met pfeiffer heb je toch meer last van je keel en dat soort dingen, gezwollen lympfeklieren toch??

hoeft niet


_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 16:14

hhhm opzcih zou stress t kunnen zijn, ben trouwens bijna zestien.. Maar die stress zou dan wel op een raar moment komen, want alles wat er is gebeurt, (niet met mij hoor) dat is alweer een tijdje weg uit mijn leven, al blijft t steeds terug komen... Maar ik zal wel even de sympthomen zeggen van die ik hiervan heb:

Altijd koude handen en voeten ja! Zelfs al is t warm buiten!
hmm bleke huis onder nagels, niet echt, roze met witte vlekken heb k
verder ook niet bleek, ben altijd bruin Knipoog
vermoeidheid
duizeligheid
kortademigheid( kan bijv wel hadr fietsen heb ik totaal geen last van, maar in de zon/ schaduw waar t een beetje warm is ben ik meteen kapot, vooral met dit benauwende weer
oorsuizingen niet echt, meer dat mijn oren dicht gaan zitten..dat waren ze, die ik heb dna

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 16:16

maarja, ik heb naar pfeiffersympthomen gekeken, die heb ik eigenlijk allemaal niet behalve vermoeidheid, ga nu even douche ff energie opbouwen voor mijn werk Knipoog

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:29

Kan zeer goed dat je gewoon oververmoeid bent, heb ik ook gehad.
Door school, kan erg makkelijk en door dit weer wordt je ook duffer.

Maarja een bezoekje langs de HA kan nooit kwaad.

Ik ga binnekort ook even want ik trek het ook niet meer, moe, hoofdpijn, duizelig, soms kort ademig Scheve mond
Terwijl ik veel drink, genoeg eet etc

22 Januari verwachten we ons kleintje

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:37

_Romana_ schreef:
maar met pfeiffer heb je toch meer last van je keel en dat soort dingen, gezwollen lympfeklieren toch??


Nee, dat hoeft niet, terwijl ik het toch in een redelijk ernstige mate heb gehad. Ben er nu een heel eind overheen, maar dat heeft toch 8 maanden geduurd.

Toos paardloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Diddykong, GoogleAdsense, YandexBot en 40 bezoekers