het opslobberen van slobber

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

het opslobberen van slobber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 14:05

Mijn paardje moet slobber met lijnzaad tegen koliek maar ik heb m'n vraagtekens over hoe ze het naar binnen werkt.
Ze neemt een hap, dan houd ze der mond dicht en zuigt/slikt ze het weg, dan even kauwen/slikken en dan weer de volgende hap.
Ik vind het eigenlijk best wel vreemd dat ze het zo weg slikt, net als hoe ze gewoon drinkt. Is dit wel goed???

Life go's on


Anneclaire
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: krimpen aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:10

hey,
Mijn verzorgpaardje moet dat en hij slobberd het ook ongeveer zo op maar ik had ook niks anders gedaan want dat lijnzaad is echt heeel erg vies!!

Tong uitsteken I LOVE COCO Tong uitsteken

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 14:11

Vinden ze het echt vies??? Ik ga het zelf niet proeven maar ik hoorde dat ze het lekker vonden? Ze at het eerst ook niet goed maar de laatste paar dagen wel dus ik dacht dat ze het niet zo vies vond.

Life go's on

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:17

Het klinkt alsof jouw paard aan het sorteren is...

Eerst het vloeibare gedeelte doorslikken en daarna de grotere korrels etc kauwen en doorslikken.

Hoeft geen kwaad te kunnen, maar als je je zorgen maakt kun je natuurlijk altijd even een paarden tandarts laten kijken.

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noƫlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 14:22

En dat wou ik horen! Knipoog De dierenarts heeft gezecht dat als ze volledig hersteld is van haar koliek dat ze dan een behandeling moet hebben voor haar tanden, maar ik dacht ik zet het er niet bij want dat kan ik kijken of jullie zo denken dat het met haar tanden te maken heb. Tong uitsteken
Maar ik hou het in de gaten, ik denk zelf niet dat ze aan het sorteren is...

Life go's on

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:29

Die van mij is recentelijk nog gedaan door de tandarts en die zuigt ook altijd eerst t natte eruit voordat ie de rest weg gaat staan werken. Ik heb me daar om heel eerlijk over te zijn werkelijk nog nooit zorgen om gemaakt!

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:31

Dat doet een paardje bij ons op stal ook altijd, kan geen kwaad hoor, neem ik aan Lachen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:33

Wat maf. De mijne doet het niet maak mijn 'slobber' ook altijd zo dat het niet te nat is hij maakt het zelf af door het in en uit te spugen.

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 14:56

daffodil schreef:
Ik heb me daar om heel eerlijk over te zijn werkelijk nog nooit zorgen om gemaakt!


logisch hoor Knipoog maar ik heb nu in zo'n korte tijd zo veel met 'r meegemaakt, je ziet ineens overal spoken Scheve mond ... Tong uitsteken

Life go's on


Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:34

je kunt de slobber ook wat minder waterig maken, dan wel eerst lang laten intrekken... Als alles volgezogen is (dat het niet meer in de maag uit kan gaan zetten Scheve mond) kan je het best wel 'droog' geven, dat het dus niet echt vloeibaar meer is Knipoog

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:43

mijn paardje drinkt het ook op om het zo maar te zeggen, al ik er minder water bij doe gaat ze het wel gewoon eten. mischien kan je dat idd een keer proberen!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 17:06

Wat is beter, slap of dikker, of maakt het eigenlijk niet uit...

Life go's on


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, Slmt9, Team_Sublime en 120 bezoekers