Wat een week-end!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Wat een week-end!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:30

Vandaag maandag en weer lekker braaf naar mijn werk geweest. Ik moest gewoon even bijkomen van het week-end dat ik net achter de rug heb en er was geen vaart in te krijgen met mij vandaag dus ik ben alles behalve productief geweest.

Het zal niet veel paardenliefhebbers ontgaan zijn dat afgelopen week-end het NK op Brakkestein-Nijmegen is verreden. Al een half jaar van te voren had ik vrijdag 25 juni als een vrije dag opgeschreven dus daar gingen we: op naar Nijmegen.

De vrijdag is altijd een hele leuke relaxte dag. De entree is dan nog steeds gratis en heel veel publiek komt er meestal niet. Dat was dit jaar dus wel anders: het was behoorlijk druk. De tribunes waren goed bezet. Ondertussen heb ik nog gemeet met Kimmy, Bonnie-fan en Pjelk. Super gezellig!!

Natuurlijk hebben we alle grote namen in de GP bekeken, eerst bij het losrijden en later in de ring. Voor het eerst ook Paddox in actie gezien. Niet mijn type paard, ik vind hem veel te zwaar in het front, maar alle lof voor Diederik, wat kan die sturen!

Ik heb Gribeltje in de ring gezien en ik was zeer onder de indruk! Ik ben nooit een groot fan geweest van dat paard maar ik geloof dat ik dat nu wel ga worden [zal Gribaldifan blij zijn Knipoog ] Daarna ben ik weer bij het losrijden gaan kijken en een kwartiertje voordat Edward zijn proef moest rijden met Lingh zijn we de tribunes op gegaan. Lingh was vrijdag niet 100% bij de les, hij liet een steekje vallen op de 1-ers maar verder super gereden.

Samen met de andere Bokkers zijn we tot het laatst gebleven want Blue Ocean zou als laatste verschijnen die dag en onder de Bokkers zaten 2 grote Blue Ocean fans. Volgens mij zijn ze ook wel groot fan van Tommie en niet alleen omdat ie zo goed rijdt Schijnheilig In de stromende regen stonden we met z'n 4-tjes onder mijn grote paraplu. Het was net als in dat liedje: Onder moeders paraplu......lalalala. En ja ik was de oudste, heel erg de oudste dus dat liedje paste wel.

Maar het was de moeite waard. Tijdens het losrijden kon je echt goed zien dat Tommie Blue Ocean steeds specktaculairder liet bewegen. Ocean schrok in de ring helaas tot 2 keer toe van de laag overhangende takken, erg jammer. Maar wat een schouderbinnenwaarts rijdt die Tommie er uit, Ocean zwaaide zo vrolijk met zijn beentjes in de lucht, echt super om te zien!

Zaterdag geen Nijmegen maar toch een drukke dag. Veel boodschappen gedaan. We zijn naar Intratuin geweest om leuke dingen te kopen om het balkon gezellig te maken. Dat is goed gelukt! De tuinstoelen staan er en de lantaarns hangen aan de muur [en mijn lobelia's zitten onder het gruis en hebben een vaag kleurtje Haha! Nu maar hopen op een plensbui]

Zondag weer Nijmegen! Wat een drukte!! Het was uitverkocht en de tribune zat stampvol. We hebben nog net Edward en Nourejev kunnen zien. Super leuk paard vind ik het! Mooie proef ook en mijn voorspelling over de score klopte precies. Als je weet wat een combinatie in het verleden heeft gekregen kun je als leek aardig nauwkeurig de score voorspellen [toch wel jammer eigenlijk].

Daarna weer teruggegaan naar de losrijring. Sven reed Barclay nog even op trensje en ik zag Joop007 [linda en Jordan] ook nog in de losrijring. Ziet er fijn uit Linda! We zijn al vroeg naar de tribune gegaan om een goede plek te kunnen kiezen. Daar kwam ik Kimmy en Bonnie-fan weer tegen *LOL* Het was een lange zit maar we hebben genoten!!

Tineke wist voor aanvang van de kur op haar manier de lachers al op haar hand te krijgen door een gekke bek te trekken toen Jazz er iets te ijverig vandoor ging op de lange zijde. Niet te geloven dat ze daar allemaal mee bezig kan zijn en ook de omroeper wist daar leuk op in te haken *LOL* Tineke is op en top sportvrouw en het publiek heeft respect voor haar, ondanks dat ze recent nooit meer een kampioenschap heeft gewonnen.

Ik heb ook groot respect voor Alex en de 'come-back' die hij heeft gemaakt. Alex rijdt echt beter dan ooit, ik vind het heel knap dat hij zichzelf zo veel heeft weten te verbeteren.

Anky reed een geweldige kur. Ze is echt zo ervaren in het rijden van kuren, ze heeft zo veel gevoel voor muziek, iedere pas klopt! met de kur heeft ze haar totaalscore alsnog behoorlijk op weten te halen, klasse OK dan!

De ster van Brakkestein 2004 was natuurlijk Edward met Lingh. Dit was echt zijn concours. Door die ongelooflijke score op zaterdag had hij de rest al ver achter zich gelaten. Ik was behoorlijk zenuwachtig. Lingh is een topper maar trekt soms zijn eigen plan. Maar gelukkig, alles ging vlekkeloos en perfect! Het was ontroerend en adembenemend. Ik weet nog dat ik op de tribune zat te denken: Zo moet het zijn, dit is af, en dan met natte ogen Verdrietig Edward rijdt de kuren met zeker zo veel gevoel als Anky: exact op de muziek en met gevoel voor show en dat kunnen zij alleen. Dat maakt de kur ook leuk voor het publiek. Edward heeft heel eigentijdse muziek voor zijn kur en dat spreekt een jong publiek aan en dat komt de toekomst van de sport ten goede. Wat dat aangaat is Edward een fantastisch ambassadeur naast Anky als ambassatrice Knipoog

Links voor me zaten de hard-core fans met een super groot spandoek 'Edward en Lingh, simply the Best' [ik weet dat ze meelezen Knipoog ] En bij A zaten ook fans met een spandoek. Volgens mij was dit een primeur om tijdens een dressuurwedstrijd met spandoeken aan te komen. Edward nam na de kur tijd genoeg om iedereen toe te zwaaien en de spandoeken na te lezen.

Toen de score bekend werd ging iedereen pas echt uit zijn dak. Net Idols maar dan echt leuk Bij het binnenrijden richting het podium was Edward zichtbaar aangeslagen en hield zijn ogen niet droog en op het podium werd er driftig geveegd met een handschoen.

In de ereronde liet Lingh nog even zien dat hij nog helemaal niet moe was en dat hij zo nog wel een kuurtje kon laten zien. Lingh geniet zichtbaar van het publiek en de aandacht. Wat een winnaars!!!


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 01:31

Ik heb het gemist maar met zo'n verlag kom ik een eind. Je hebt het heel goed opgeschreven met veel gevoel. Heerlijk om te lezen. OK dan!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:03

Ik baalde er al van dat ik niet kon, maar nu voel ik echt wat ik gemist heb... Ik heb het moeten doen met 5 minuten studiesport en zelfs dat was al genoeg om kippevel te krijgen van Edward!

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:15

Ja ik was er bij samen met mijn buurvrouw
En ik kan je vertellen dat ik na jaren trouw in Nijmegen ben geweest dit nog nooit heb beleefd,zoveel sfeer zoveel emotie.


Edward en Lingh werden gewoon opgetild/gedragen door het publiek voordat er nog maar een nootje uit de boxen kwam.KIPPENVEL

Ik heb het in al die jaren nog nooit meegemaakt dat een combinatie alvorens de ring in ging al open doekjes kreeg!
Edward "stelde" Lingh in een megadraf voor op de eerste lange zijde en het publiek ging al uit z'n dak,schreeuwen,juichen,fluiten,op de korte zijde nog een keer!
Edward met een big smile cool doorrrijden Lingh genoot
De proef moest nog beginnen en wat een expressie wat een kloppend geheel.
De piaffes konden beter maar wat zei die stem door mijn "oortje"?
Dat Lingh zijn heupen goed kantelde

Direkt na de proef,nog buiten adem werd aan Edward gevraagd hoe ie het vond HEERLIJK kon ie nog net uitbrengen,en vervolgens, kan niet meer en verdween naar achteren.....

Terugkomend voor de prijsuitreiking hield hij het vlgs mij ook niet droog,maar toch die prachtige brede lach!
Het publiek kon er geen genoeg van krijgen en zelfs nadat de muziek al gestopt was bleven we maar doorklappen joelen fluiten er kwam geen eind aan leek het.

Daarna heeft mijn buuf nog een schitterende foto uitgezocht (een hele emotievolle foto net na het afgroeten) bij dat standje in het dorp en laten signeren door Edward
Toen hij zich afvroeg waar hij die moest zetten en ik opperde op zijn kont zei echt heel verbaasd:op zijn kont
Nee ergens vaag in de re-bovenhoek na ja toch wel handig trouwens zo'n korte achternaam De buurvrouw gaat em nu inlijsten,zo mooi
Ik denk dat ie inmiddels wel kramp in zijn kaken heeft van het lachen
En met meisjes op de foto staan die een foto van hem wilde "trekken"

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:22

Jippie schreef:

Ik heb Gribeltje in de ring gezien en ik was zeer onder de indruk! Ik ben nooit een groot fan geweest van dat paard maar ik geloof dat ik dat nu wel ga worden [zal Gribaldifan blij zijn Knipoog ]



Zo te horen was het een zeer geslaagde dag. Helaas kon ik er dit jaar niet bij zijn maar volgend jaar hopelijk wel weer.
Enne tja vroeg of laat gaat iedereen plat voor gribeltje hoor.... Knipoog

Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:53



Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:13

heerlijk jolanda, hoe jij het beschreven hebt... Echt nog even nagenieten... Ik heb ongelooflijk naar mijn zin gehad en heb nu alweer zin in volgend jaaar.

:){

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:03

wij waren er ook, verleden jaar ben ik niet geweest maar meestal mis ik nooit. het was in een woord geweldig wat een sfeer. Er werd goed gereden. Wat ik ook leuk vond was dat je nu overal kon kijken. Vooral bij het inrijd terrein. want daar leer je toch het meest van.
Volgend jaar wil ik eigenlijk een heel weekend.

leef je droom, droom niet je leven.

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:07

dank je wel!!!

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 23:01

Jah, het was echt super! Had zondag zelfs een beetje heimwee terug Verdrietig Haha! . Nee, ik heb mij prima vermaakt en vond het erg gezellig met het Boktclubje . Volgend jaar wil ik weer en dan ga ik WEL de kur op muziek van de Grand Prix kijken!

Keer je gelaat niet anders naar het verleden, dan om te leren hoe je de toekomst moet ontmoeten

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 23:10

Wat heeft Paddox uiteindelijk gedaan met Diederik? Lachen

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 23:58

Ik heb em met Popeye gezien Verward
Bij de Junioren geeindigd op plaats 7..

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 00:01

Leuk om te lezen idnerdaad..Zo heb ik het idee dat ik toch nog een beetje geweest ben... Haha!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:22

Pjelk schreef:
Jah, het was echt super! Had zondag zelfs een beetje heimwee terug Verdrietig Haha! . Nee, ik heb mij prima vermaakt en vond het erg gezellig met het Boktclubje . Volgend jaar wil ik weer en dan ga ik WEL de kur op muziek van de Grand Prix kijken!


Moet je zeker doen ,maar of je dan weer dezelfde sfeer tegenkomt valt te betwijfelen....

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:10

Ik had dit verhaal graag geillustreerd met wat foto's maar helaas heb ik bijna niets afgedrukt. De kwalitiet was ook niet super en natuurlijk wilde ik niets missen van de proeven van de favourieten.

Op www.arnd.nl staat echt een fantastisch fotoverslag van Nijmegen. Je kunt gewoon selecteren op NK Nijmegen. Heel veel foto's van alle toppers maar ook wat kiekjes van het randgebeuren. Arnd heeft daar als een volleerd paparazzi fotograaf ook de meest emotionele momenten van Edward vast weten te leggen. En nog een supergave foto van Lingh die in de uitgesrekte draf zijn voorbeen achter zijn oren probeert te leggen in de ere-ronde langs het publiek.

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:54

Idd een erg leuk verhaal!! en de foto's van arnd Bronkhorst zijn schitterend OK dan!

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, Indy_Mouse_9, Jive03, JoT, KDonna, lizzy99, Miiej, Posh, Sintara, xRaisin en 113 bezoekers