Bedrijf wil ongewenst advertenties aan smeren

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Bedrijf wil ongewenst advertenties aan smeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 10:25

Gatver, ik word er helemaal gek van. Er is een uitgeverij die ons al een aantal keer benaderd heeft voor een advertentie. Iedere keer nog hebben wij geweigert om eraan mee te werken.

Maar wat doen ze nu? Ze halen de advertentietekst uit een ander blad (waar we wel in adverteren) en dat kopieëren ze en zetten ze naar ons op de fax, en zetten daarbij dat wij accoord hebben gegeven voor het plaatsen van de advertentie (à 165 ex. BTW). Dat is dus helemaal niet zo en nu moeten wij ons gaan verdedigen, omdat wij geen handtekening hebben gezet.

Dit is nu de 3e keer dat deze rotuitgeverij dit probeert, en iedere keer zeggen we NEEEEEEE en ze luisteren niet. Ze proberen ons er echt in te luizen, wij vragen iedere keer of ze handtekeningen van ons hebben dat ze het wel mogen plaatsen, maar die hebben ze niet (logisch dus, als we geen opdracht geven).
Als we Nee zeggen, dan begint dat vrouwtje dus heel flauw te doen, zeggen dat ze ons wel anders in hadden geschat e.d., wat dus nergens op slaat.
Nu lag er net weer een fax, dat wij opdracht zouden hebben gegeven voor een advertentie in een Kinderziekenhuisblad (om de kindertjes wat op te vrolijken), maar wat moeten wij als dakdekkersbedrijf in Brabant, nu met een kinderziekenhuis in Drente????

Toos paardloos


HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:28

Zelfs de Gouden Gids doet mee aan dat soort flauwekul.

Heel simpel, jullie hebben geen handtekening gezet en hoeven dus ook niks te verdedigen, laten ze maar naar een advocaat/incassoburo gaan. Zolang er bij jullie in het bedrijf niemand intrapt is er niks aan de hand.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 10:32

Nee, ze hebben idd geen handtekening or what so ever van ons gehad, maar ze proberen het echt iedere keer weer.

Mijn vriend en ik doen samen de administratie, en ik heb sowieso nooit daar toestemming voor gegeven, en mijn vriend zie ik daar ook helemaal niet voor aan, dat is geen "doemijmaarweereenadvertie-typ".

Morgen zal ik eens bellen (als vriend stomme fax heeft gezien) en dan zal ik eens gaan bellen om hun een factuur te sturen voor alle kostbare tijd die ze ons kosten met hun klets. Eens kijken wat ze daarop te zeggen hebben..... gnagnagna Extreme duivel

Toos paardloos

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:32

Maar dan staat er onderaan: "die is een offerte geen faktuur". Of er staat op de acceptgiro "offertenummer" ipv "faktuurnummer". Wij hebben er ook vaak last van. Vaak ga je dan zelfs een contract aan voor 36 maanden!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 10:36

@ Tessebess,. er staat op:

Nav ons telefonische onderhoud (welk???) doen wij u hierbij de opdrachtbevestiging toekomen voor de advertentie in het Kids for Kids magazine.... blablabla....

Daaronder staat weer Handtekening bevoegd persoon, datum en BTW-nummer, dus ze hebben gewoon HELEMAAL niets van ons....

Toos paardloos

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:39

Ow zo, ja dat heb ik ook 1x meegemaakt.
Toen werd ik wel opgebeld "ja, we bellen even op de gegevens te updaten, bla bla bla, waarheen kan ik de bevestigingsfax sturen" Dus ik opzoek naar dat bedrijf in m'n systeem, viel dus niets over te vinden. Toen heb ik even teruggebeld en ze de wind van voren gegeven. "Dit moet een misverstand zijn, ik zoek het uit en ik bel u terug." Niks meer van gehoord natuurlijk. Stelletje klojo's!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 10:40

Bij ons proberen ze ons over te halen door sentimenteel te gaan doen: ooohhh, zo hadden we u helemaal niet ingeschat, we dachten dat u wel te vertrouwen was en van die soort klets.
Dit soort acties komen me echt mijn strot uit, dus morgen: Veerle bellen en Veerle BOOOOOOSSS!!!

Toos paardloos

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:41

Slim gespeeld, mondelinge overeenkomst is nl ook rechtsgeldig... En 'Nav ons telefonische onderhoud' is niet meer en niet minder dan een mondelinge overeenkomst.

Maar ik zie dat ze het over een opdrachtbevestiging hebben; zo wie zo niet tekenen, het is dus nog geen opdracht. Maar ik zou wel kijken of er een meldpunt is voor dergelijke activiteiten, een Consumentenbond voor bedrijven zeg maar... Desnoods contact opnemen met Rechtsbijstand. Ik zou iig wel actie ondernemen, op het moment dat het bedrijf in kwestie stappen gaat ondernemen omdat "jullie een mondelinge overeenkomst niet nakomen" zijn jullie te laat...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 10:45

Maar ze kunnen nergens een bevestiging van geven, normaliter hoor je zoiets met een geschreven opdrachtbevestiging te doen, die sturen ze op en dan zet je je handtekening. Dit gaat allemaal zo locht en ze hebben ook nooit een JA van ons te horen gekregen, iedereen die voor zoiets belt bij ons, krijgt gewoon te horen dat wij daaraan niet meedoen.

Volgens mij hebben ze geen poot om op te staan, zolang ze geen handtekening of tape hebben waarop staat dat wij JA gezegd hebben.

Toos paardloos

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:46

Idd Imker. Zo'n bedrijf zal ook niet zo ver gaan, ze weten heus wel dat hun manier van zaken doen niet de juiste is.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:47

Ze proberen het gewoon, voor hetzelfde geld krijgen ze een blonde telefoniste Knipoog aan de lijn die er voor zorgt dat het geld overgemaakt wordt. Zo werkt dat bij dat soort bedrijven Boos!

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 10:48

Maar snap jij nou wat wij in Braboland als dakdekkersbedrijf nou moeten doen met een ziekenhuis voor kinderen in Drente of Groningen???
Deze mensen zijn duidelijk erg vreemd bezig....

Toos paardloos

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:39

Hoi,

Wat vervelend dat je zo wordt benaderd door een bedrijf.
Mag ik je één tip geven?
Doe niks per telefoon, maar alles per brief op per fax.
Per telefoon staat er niks zwart op wit. Dan wordt het een verhaal: wie gelooft wie?

Per fax of brief sta je een stuk sterker als het ooit uitloopt tot een rechtzaak. Als jij kan aantonen dat je alles per brief of fax doet, dan moet de tegenpartij laten zien dat jullie (op papier) toestemming hebben gegeven.

Dit kunnen ze niet, jullie hebben immers GEEN opdracht gegeven. Leg een mapje aan met correspondentie. Zorg dat het op orde is, dan win je in mijn ogen zo een rechtszaak. Zullen ze het waarschijnlijk in de toekomst wel uit hun hoofd laten om jullie te proberen te strikken. Zeker als ze alle schade moeten betalen.
Denk aan advertentiekosten (die zij wilden ontvangen) tijd, en rechtzaakkosten!

OK dan!
Succes ermee!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:43

Craignethan schreef:
Ze proberen het gewoon, voor hetzelfde geld krijgen ze een blonde telefoniste Knipoog aan de lijn die er voor zorgt dat het geld overgemaakt wordt. Zo werkt dat bij dat soort bedrijven Boos!


Daar heb je niet alleen blonde telefonistes voor nodig hoor. Knipoog
Dat geval wat ik hierboven beschreef is dus in ons zusterhotel wel fout gegaan en die zaten er voor 3 jaar aan vast! Bloos!


Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:48

Marg schreef:
Hoi,

Wat vervelend dat je zo wordt benaderd door een bedrijf.
Mag ik je één tip geven?
Doe niks per telefoon, maar alles per brief op per fax.
Per telefoon staat er niks zwart op wit. Dan wordt het een verhaal: wie gelooft wie?

Per fax of brief sta je een stuk sterker als het ooit uitloopt tot een rechtzaak. Als jij kan aantonen dat je alles per brief of fax doet, dan moet de tegenpartij laten zien dat jullie (op papier) toestemming hebben gegeven.

Dit kunnen ze niet, jullie hebben immers GEEN opdracht gegeven. Leg een mapje aan met correspondentie. Zorg dat het op orde is, dan win je in mijn ogen zo een rechtszaak. Zullen ze het waarschijnlijk in de toekomst wel uit hun hoofd laten om jullie te proberen te strikken. Zeker als ze alle schade moeten betalen.
Denk aan advertentiekosten (die zij wilden ontvangen) tijd, en rechtzaakkosten!

OK dan!
Succes ermee!



Hele goeie tips, waar ik het helemaal mee eens ben OK dan!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:03

Het klinkt heel bekent wij worden er ook helemaal gek van! Maar ze maken vaak fouten in namen dus dan kom je er snel achter dat het niet pluis is maar het is te gel voor worden!

...Dreaming with my eye's wide open...

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:11

Jeetje echt irritant gewoon dat soort figuren. aangifte zul je er ook al niet van kunnen doen. Wellicht iets voor radar???

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:40

Merilyn schreef:
Jeetje echt irritant gewoon dat soort figuren. aangifte zul je er ook al niet van kunnen doen. Wellicht iets voor radar???


Inderdaad, worden in Radar en Kassa niet vaker van dit soort zaken behandeld? Misschien een idee? Want dit is pure oplichterij natuurlijk...

Odessa & Assedo

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:47

Volgens mij heb ik inderdaad precies dit verhaal laats bij Kassa gezien. Het zijn beroepsoplichters!! Dus goed oppassen.

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:55

Kassa en Radar zijn voor Consumentenzaken, niet voor "ruzie's" tussen bedrijven onderling.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:03

oke, dan was het ergens anders (is ook niet zo belangrijk), maar ik heb er zeker laatst iets over op tv gezien.

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 23:01

Dit soort praktijken zijn niet normaal.. jagen via een asociaal manier van geld klopperij en oplichting hierbij geeft een slechte imago voor advertentie acqusiteurs die wel eerlijk zaken doen.

Ik ben van beroep een advertentie acquisiteur en geeft de voorkeur om persoonlijk een gezonde relatie op te bouwen. Dat houd in dat ik graag bij bedrijven, instanties enzo op bezoek gaat, ook al betekent dat maar een kennismaking gesprek. Hiermee krijgen men een eerlijk indruk wie ik ben en waar ik voor staat. Vaak ervaar ik dat zo'n aanpak wel gewaardeerd wordt OK dan!

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 23:07

Craignethan schreef:
Zelfs de Gouden Gids doet mee aan dat soort flauwekul.


Dat verbaas mij niets! Hun beleid is... juist eenmalig verkoop en geen relatie mee opbouwen!

Stelletjes eikels... wat een mentaliteit - agresief harde verkoop! Boos!

Juist om bovenstaande redenen zou ik niet bij deze bedrijf willen werken!

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 23:39

Dit betreft vaak bedrijven uit Groningen. Het zijn absoluut fake bedrijven. Er bestond een meldpunt, maar dit is inmiddels opgeheven. Je kunt er vrij weinig aan doen behalve een botte fax sturen waarin je letterlijk zegt dat je weet dat ze de boel oplichten en dat jullie nooit en te nimmer iets aan hun zullen betalen. Ik heb dit nu 3 x meegemaakt en toen was t meldpunt er nog wel dus dan zette ik in de fax erbij dat ik het daar ook had gemeld, maar helaas nu werkt dat niet meer.

Er heeft ook een tijd op de KvK site een stuk over gestaan maar dat is nu weg.

Advertentieverkopers uit de omgeving van Groningen doen dus bij mij inmiddels een belletje rinkelen.

Je kunt de facturen ook gewoon in de prullenbak gooien want een deurwaarder komt er echt niet aan te pas. Alhoewel ik ook ooit een verhaal heb gehoord van een deurwaarder die dus samenwerkte met dit soort bedrijven, juist omdat het zo'n goede business was.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 23:42

Anoeska schreef:
Volgens mij heb ik inderdaad precies dit verhaal laats bij Kassa gezien. Het zijn beroepsoplichters!! Dus goed oppassen.

ja hier dacht ik ook gelijk aan, hun hadden daar toen ook een medewerker undercuver heen gestuurd om dat uit te zoeken. Die gene is daar ook heel snel opgestapt.