Afwachten (weer)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bleuberta
Berichten: 471
Geregistreerd: 05-12-03

Afwachten (weer)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 10:55

Nou eindelijk is het dan zover .
Mijn quarter merrie is in Mei na de hengsteboer gegaan om daar gedekt teworden .....Na 1e keer dekken bleek ze niet drachtig dat kan gebeuren nou weer dekken dus bij de volgende hengstigheid 18 dagen later bleek ze wel drachtig maar het vruchtje was 16 dagen oud nou is dat niet echt een probleem want de sperma blijft in de merrie natuurlijk langer goed....het kon ook zijn dat het vruchtje 2 dagen dood was en dat mijn merrie het eraf aan het gooien was(snif snif dus)
Ik moest weer 7 dagen wachten en toen werdt ze gisteren weer opnieuw gescant spannend dus. Ik was al van het ergste uit gegaan dat ze dus niet meer drachtig was maar gelukkig was ze dat nog wel!!!!!! OK dan!
Maar ook gisteren kreeg ik weer een maar te horen.
Een goed vruchtje hoort mooi rond tezijn en dat was mijn vruchtje niet...... nou is het zo dat mijn merrie een bepaald hormoon niet voldoende aan maakt en dat hormoon moet ik nu elke dag bij gaan geven volgens mijn is de naam regumade (ik weet het niet zeker)
Volgende week Maandag komt de DA terug om te scannen en dan weet ik meer das dus nog een week inspanning Schijnheilig
De kans dat het allemaal goed gaat komen is wel redelijk groot 70% ongeveer.
Dus we hopen er maar het beste van................. Haha!
IK hoop dat ik volgend jaar allemaal leuke foto's van het veulen kan laten zien aan jullie Cheese!


Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:06

bleuberta schreef:
Een goed vruchtje hoort mooi rond tezijn en dat was mijn vruchtje niet......


Verward tot 20 dagen mooi rond daarna onregelmatig, heel normaal hoor.
Ik zocht een fotootje maar niet gevonden. Wel een stukje tekst:
"At day 20 of pregnancy the conceptus is irregular in outline. This irregular shape is normal and is not an indication of imminent pregnancy loss. The appearance can be so irregular that it could be confused with a collection of intraluminal uterine fluid, particularly as no embryo is likely to be visible at this stage. "
Is dat de eerste keer dat hij een dracht bekijkt na 20 dagen?

bleuberta
Berichten: 471
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 11:18

nee, nee het is niet de eerste keer dat hij de dracht bekijkt....eerst naar 18 dagen toen na 24 dagen en het was er niet beter op geworden(de vrucht was al niet heel mooi) Het was ook niet iets waar ik mijn eigen te druk over moest meken vertelde de DA het schijnt veel vaker voor te komen...... De conclussie was dat het er mooier uit had moeten zijn en als ik er niets aan zou doen was het risico groot dat mijn merrie de vrucht er af zou gooien.


Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:32

Zo hoort het eruit te zien op ong. 23 dagen, helemaal anders dan na 18 dagen, en niet rond meer. De foetus is de kleine witte stip rechts onder. Daar valt in dit stadium nog weinig over te zeggen, tenzij de apparatuur je toelaat een hartslag vast te stellen.
Afbeelding


Op 18 dagen:
Afbeelding

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:21

Ik zie niets in die foto van 18 dagen... Hopen dat het goed komt Bleuberta!!! Succes!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:31

Dan zie je ook enkel een vruchtblaasje hoor Griebels, tussen die witte streepjes, nog geen foetus.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 46 bezoekers