Wat kost Tildren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Wat kost Tildren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 12:17

Ik heb heel wat gelezen over tildren, ook dat het erg duur is, maar wat kost het dan? Dat kan ik nergens vinden.
Mijn paard heeft spat en misschien is dit wel de oplossing voor hem, vandaar mijn vraag.

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:22

een vriendin van mij is naar een kliniek in Someren geweest e was ruim 550 euro kwijt

ik ben naar mn eigen DA, die samenwerkt met die kliniek, gegaan en ik was 336 euro kwijt

zowel mijn paard als die van die vriendin hebben een infuus gehad met Tildren, alleen haar paard 2 verdovingen en de mijne geen, maar een verdoving is 17 euro, dus waar het prijsverschil vandaan komt weet ik niet
of ik ben gematst door mn DA omdat ik al zoveel ellende heb gehad met mn 2 paarden, hij had het ook over rond de 400/500 euro, uiteindelijk betaalde ik alleen voor Tildren zelf, en geen behandelkosten etc

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:16

Ik was een van de eersten die hier in nederland die heeft toe laten dienen in dierenkliniek Bosch en Duin (heeft alleen helaas helemaal niet mogen helpen voor mijn HKO paard) en heeft me ruim 600 euro gekost voor 10 dgn op kliniek te laten staan en Tildren in laten spuiten met Tildren. Boos! Huilen Moet er wel bij zeggen dat was oktober 2002!!
Laatst bijgewerkt door Bets op 29-06-04 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:25

Daagje Wassenaar met infuus Tildren kwam als ik het me goed herinner op ongeveer 450 euro. Dus dat was inclusief dag stal etc.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:26

en trouwens....helaas bij ons heeft het ook niet mogen helpen. Waren van te voren wel heel goed ingelicht over de mogelijkheden, dus beetje gewaarschuwd waren we wel!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:17

Destiny, extreme spat en HKO heeft er een maand of 4/5 veel baat bij gehad, nu gaat ze weer wat slechter en krijgt ze een 2e behandeling
dus het is mn geld wel waard!

nou had destiny al jaren volgroeide spat en liep weer mee in de sport etc
ineens ging het verder woekeren en nu is ipv haar spatgewrichtjes haar hele spronggewricht aangetast, dat is zeldzaam en volgens de foto kan ze niet meer lopen, met Tildren loopt ze stukken beter gelukkig!

10x inspuiten is trouwens duurder dan 1x infuus, en bij infuus zijn de resultaten ietsjes beter, vandaar dat ik weer voor infuus kies!
mocht er trouwens gewoon bij blijven, en met een uurtje of anderhalf was ze ongeveer klaar

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:22

Ja dat heb ik ook gehoord dat infuus goedkoper is als inspuiten, ik had toen der tijd nog die keuze niet. Vandaar dat ik het in heb laten spuiten daar. Had wel keuze om door DA in de buurt in te laten spuiten, maar omdat kans van koliek aanwezig was, wilde ik mijn paard onder toezicht van DA zelf op kliniek laten staan. Dus vandaar.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:35

ja id, heel vreemd maar bij inspuiten is de kans op koliek groter dan bij een infuus, terwijl ze bij een infuus veel meer stof ineens binnenkrijgen.

de enige bijwerking die des had is dat ze met haar achterhand stond te trillen, maar dat stopte een kwartier nadat het infuus klaar was.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 10:09

Wat een geld!!!!!

Gelukkig dat het nu wat beter gaat en ik er voorlopig nog niet aan hoef te denken, kan ik alvast gaan sparen.

Hij krijgt op dit moment proflex en dat helpt ook goed. Hij is niet kreupel meer, maar heeft af en toe nog wel een mispasje.

Bedankt voor jullie informatie.

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Just_Natural, Samantha89, tengeltje11, xSabineW en 73 bezoekers