DA is langsgeweest voor Par

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

DA is langsgeweest voor Par

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 17:08

En Par staat nu met 10 dagen boxrust, een gat *gaatje* in haar nek van de injectie en een 5 daagse ontstekings remmende en pijnstillende kuur.
Over 10 dagen komt de DA terug.

Ze had idd een verdikking *overbelasting* bij het sesamsbotje en bij het kogelgewricht.
Samen met de boxrust, een half uur stappen op het harde en afspuiten moet dit dan weer goed zijn.

Maar mevrouw maakt me nu al gek, ze staat sinds een uur of 2 binnen, staat zeiknat te wezen van haar eigen stressgedoe.
Heeft al tijdens het wandelen op mijn hiel staan dansen *weer op dezelfde plek, superblauw en dik nu* briest doorlopend.

Dus weer de DA gebelt dat boxrust er niet echt in zit...ze moet in haar box blijven maar maakt hier raardere sprongen dan in het land.
Ze heeft nu dan ook al een wondje op haar achterbeen en op haar onderlip.
Ze schopt en maait de hele box door en is dus helemaal hyper.

Ze moet toch binnen blijven, desnoods als het niet minder wordt suf maken met Sedalin, als dit niet werkt ergens iets anders vandaan toveren.

MIjn arme muts staat zich helemaal op te vreten in haar box....terwijl ik haar expres naast een ander paard wat ook boxrust moet heb neer gezet....met als resultaat dat ik nu zelf ook met koppijn en een verschrikkelijke jankbui zit.....als ze het met haar gestoorde gedrag maar niet erger maakt.

Leuk dagje vrij dus weer

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:41

Wat rot voor jou en je paard. Als het zo gaat lijken die 10 dagen vast 10 weken... Scheve mond Hopelijk kalmeert ze iets. Sterkte hoor Ach gut

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:44

Jeetje , arme Par en arme Jij ! Misschien is het een eerste dagje stress en legt ze zich er straks rustig bij neer , je moet doorzetten hoor ! Ach gut

    S p o t.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 18:00

Splash ik wil ook best doorzetten, maar als ze zo tekeer gaat in haar box, waarbij ze dus ook wendingen en rare bewegingen maakt denk ik dat het alleen maar erger wordt.

Ze rent nu naar de ene kant van de box, draait zich om op haar achterbenen en weer naar de andere kant, staat 2 tellen stil om tegen de deur aan te trappen en gaat weer verder.

Ik ga straks kijken of het nog zo erg is en anders gooi ik er wat sedalin in *mocht van de DA*...enige nadeel is dat bij de hoefsmid de sedalin na een half uur uitgewerkt was....dus maar weer afwachten.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 18:03

Sily schreef:
Splash ik wil ook best doorzetten, maar als ze zo tekeer gaat in haar box, waarbij ze dus ook wendingen en rare bewegingen maakt denk ik dat het alleen maar erger wordt.

Ze rent nu naar de ene kant van de box, draait zich om op haar achterbenen en weer naar de andere kant, staat 2 tellen stil om tegen de deur aan te trappen en gaat weer verder.

Ik ga straks kijken of het nog zo erg is en anders gooi ik er wat sedalin in *mocht van de DA*...enige nadeel is dat bij de hoefsmid de sedalin na een half uur uitgewerkt was....dus maar weer afwachten.


Hmm jeetje .. is het niet mogelijk om een klein stukje land of paddock af te zetten ? Ongeveer net zo groot als haar stal ?

Ben benieuwd hoe ze er straks bijstaat , en als de Sedalin weer na een half uurtje uitwerkt heeft het geen nut , en als Par door blijft stressen zit er denk ik niet veel anders op dan haar toch naar buiten te doen.. want dit schiet niet op natuurlijk ... Succes.. ben benieuwd !

    S p o t.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 18:06

Alleen in de paddock is het hetzelfde verhaal...ze maakt zichzelf helemaal gek.
Stukje land afzetten zou dan nog een optie zijn...alleen gaat mevrouw als ze dus in de stress zit giga door stroomdraadjes heen.....

De DA zei ook dat als we het geprobeert hadden met allerlei kalmerende middelen de enige optie het land weer op zou zijn....wat dus weer eigenlijk niet mag vanwege haar been.

Misschien dat de sedalin langer werkt omdat ze de hoefsmid niet tegenkomt Haha! Ga het iig proberen, en anders waren er nog wat homeopatische dingetjes die ik mocht proberen.

We gaan iig ons best doen haar er weer bovenop te werken, moet ze alleen zelf ook even meehelpen.
Als ze er nou pijn aan had gehad was het weer een ander verhaal geweest, maar ze heeft dus nergens last van....mutsie begrijpt er helemala niets meer van geloof ik.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 18:35

Arme Par Ach gut
Dat worden 10 lange dagen...hoop maar dat mevrouw zich erbij neer legt dat ze binnen moet blijven.

Sterkte Sil

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 21:34

Tanx Ineke......ze was dernet al wat rustiger op stal....tijdens het wandelen was alles eng.
Heb natuurlijk nog even hoopvol naar haar benen gekeken Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 08:53

Hoe gaat het nu met par met haar boxrust?
Staat ze al een beetje rustiger met de Sedalin. Ik hoop voor jou en haar dat ze wat rustiger wordt. En als je hulp nodig hebt (niet met uit het land halen, want dat lukt toch niet) weet je me te vinden.

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:07

Gelukkig staat ze al iets rustiger...
Pfff wat ben ik dan blij dat mijn beide pony's niet zulke stresskikkers zijn Tong uitsteken

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:11

Denk je een coole haf te hebben, denkt zij zelf dat ze een soort van KWPN-achtige arabier is.
Ineke, jij boft inderdaad met 2 van die coole pony's.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:06

achos arme Par.. midden in de zomer op stal staan is ook niet leuk.. Scheve mond
Evita moest eigenlijk ook 2 maanden boxrust, maar dat ging gewoon niet alleen op stal.. een stukje land afzetten werkte ook niet ze ging dwars door de draad heen in volle galop naar haar vriendjes toe. Evita is ook een (stress)wever dus toen heb ik haar maar in overleg met de VA weer op het land gezet met een oudere merrie, stond ze tenminste rustig.

en dan zeggen ze dat haflingers coole paardjes zijn he.. Knipoog

Er zijn trouwens ook van die rustgevende kruiden zoals nervelet (bij de paardendrogist), heb het nog nooit geprobeert dus ik weet niet of het werkt.. maar ja zou het kunnen proberen als ze niet rustiger wordt, 10 dagen lang sedalin is natuurlijk ook niet alles.. Scheve mond
sterkte ermee

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 11:18

Ik heb de sedalin nog niet gegeven, ze was gisteravond op stal al rustiger.
Alleen als ik bij de box stond was het een heyyy baasje ik wil eruit begroeting Haha!
Ze hinnikt nu ook weer ouderwets, overdreven veel naar me, want tsja, misschien mag je als je lief hinnikt wel weer het land op bij je vriendjes he Tong uitsteken

Toen ik wegging zat ze lekker aan haar hooi te knabbelen *wat ik op advies een nat gemaakt heb* en ik heb luzerne pellets voor haar gekocht, vond ze ook wel lekker en zat weinig tot niets in heb ik me laten wijs maken.
Ze stond gisteravond ook de bleekselderij die ze niet lust te vermoorden Extreme duivel
Dus haar frustraties is ze ook aan het kwijtraken Tong uitsteken

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:12

Nervo van Pavo helpt erg goed tegen paarden die zich in de stres werken, misschien een idee.
Het hielp wel bij mijn arabiertje die noodgedwongen alleen op stal moest.

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:36

arme stress-kip Knipoog
miss Nervo control van Pavo (zoals hierboven al staat... of muisjes Schijnheilig

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:38

Arm paardje.
Dat is ook niet niks, binnen staan als iedereen buiten staat.
Ik hoop dat ie nog wat kalmeert.
Beterschap OK dan!

Rona, Linanda en Oackly

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 17:22

XchantjuhX schreef:
arme stress-kip Knipoog
miss Nervo control van Pavo (zoals hierboven al staat... of muisjes Schijnheilig


Muisjes? Tong uitsteken Mevrouw houdt niet van muizen in haar stal hoor Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:05

hahaha oh nou dan moet je dat maar niet proberen Clown

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 20:56

Nou tweede dag stappen zit erop...klinkt dramatisch he?

Het was dan ook drama...hoe houden mensen dit een half jaar vol?
Heb ik dan echt zo'n drakenhaflinger?
Ik wil niet weten hoe ze over een week is....ze schrikt nu al overal van, wilt bij het minste wegdraven, gelukkig let ze wel op mij en komt meteen terug naar stap, maar stilstaan zit er niet bij, dan staat ze bijna op haar achterbenen...lijkt me ook neit de bedoeling als je overbelaste achterbeentjes hebt
Alles is eng, bij alles snuiven en wegspringen, de enige manier om haar rustig te houden is door ernaast te lopen, de teugels beet te pakken en te spelen ermee....dan is ze in haar hum....dan loopt ze helemaal netjes in een rustig tempo.
Zodra ik loslaat springt ze weer alle kanten op...arme muts wilt weer aan het werk Ach gut

Daarbij dat mevrouw door het gestress van haar ondertussen haar grasbuikje weer kwijt is....geloof dat ik over 10 dagen een graatmagere pony heb.
Ze krijgt nu 6 plakken hooi op een dag, en dan smorgens en s;avonds luzernepellets....
Maar ja...de stress he.....ze lijkt wel een beetje op me, ik loop ondertussen de hele dag mijn broeken op te hijsen Haha!

2de dag is voorbij....nu de volgende 8 nog Verdrietig

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:00

jeetje meis. Das mooi balen zeg.............. het is zo een hyper beessie.

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:01

Nou de teugels maar beet blijven houden en spelen he Knipoog
Wat een gedoe weer...hoewel ze natuurlijk wel mooi slank word voor de keuring zo Tong uitsteken Mager hoeft ook niet maargoed...

Sterkte...het gaat vast wel sneller voorbij dan je denkt.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:02

Fijn he van die stresskippen Schijnheilig

Sterkte de komende 8 dagen Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:03

Arme Par. Je moet maar even bij me langs wandelen dan. Krijgt het arme magere paardje wel een appel van me. Schijnheilig
Hopen dat ze in de loop van de week een beetje gewend raakt aan de boxrust en mevrouw zich een beetje rustiger gaat gedragen. Maar zoals ik haar ken zal dat wel niet. Maar ik zal heel hard voor je gaan hopen.
En jij moet niet je broek gaan verliezen als je aan het wandelen bent hoor Knipoog .

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 22:04

Kim....de les moet maar even wachten.....heb nu al de zenuwewn voor de eerste keer erop...denk dat ik vliegles ga krijgen hahahaha Tong uitsteken

Ineke, een half uur lang spelen langs de weg wordt je ook zat....kan haar nog neit eens vastzetten aan de bak...dan zit ze verlangend naard e werkende paarden in de bak te kijken Verward En heen en weer te rennen natuurlijk.

Richtje ik denk dat ik dat laten dekken maar terug trek Haha!
Nog zo'n zenuwepees erbij en ik ben zelf overspannen

Spokie, voorlopig blijf ik uit de buurt van auto's..die zijn ook opeens weer bang, afentoe hou ik haar nog maar net.
Ze heeft al 2 keer op mijn hiel gestampt.

1 voordeel: als de keuring doorgaat 31 juli heeft ze een prachtig mooi slank lijntje, hetwoord overconditie zal er dit jaar niet opstaan Tong uitsteken Haha! Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:08

Ik wil er best voor de eerste keer even op, Tis geen bokkert dat scheelt Haha! Haha! Haha! Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, MairiMacBran, Mark0919, N_B_N en 43 bezoekers