veulenhalster

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

veulenhalster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 18:29

hey!
Ik krijg er misschien volgend jaar een verzorgveulen bij, maar nu had ik een vraag, hoe oud moeten ze zijn voordat je een veulen een halster om mag doen?
groetjes Deborah

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 19:55

Hoe bedoel je een verzorgveulen?Loopt hij nog bij zijn moeder of is hij dan al afgespeend?
Een veulen kan met 1 dag al een veulen om alleen moet je niet aan z`n hoofd gaan trekken

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 19:57

taverno schreef:
Een veulen kan met 1 dag al een veulen om alleen moet je niet aan z`n hoofd gaan trekken


Hoe wou je een veulen een veulen omdoen *LOL* Schijnheilig

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 20:00

taverno schreef:
Hoe bedoel je een verzorgveulen?Loopt hij nog bij zijn moeder of is hij dan al afgespeend?
Een veulen kan met 1 dag al een veulen om alleen moet je niet aan z`n hoofd gaan trekken

oke, dat wou k ff weten, en dan loopt ie nog bij z'n moeder *LOL*

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:12

ik doe bij veulens nooit zo snel halster om...ik laat veulens pas na een weekje wennen aan het halster en bouw het langzaam op, ik doe het rustig aan

Oregon
Berichten: 1007
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:11

Wij doen meestal het veulen zo snel mogelijk (na 1 dag) een halster om. Binnen een week zetten we het dan ook vast.

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:43

Na een dag al, dan houden we het even om, daarna gaat het af, en vervolgens iedere dag even uurtje om doen. Na 1 week vinden ze het al niet meer eng. We leren het ook best snel aan een touw lopen. Zodra ze gewend zijn aan het halster gaan we direct verder met het lopen aan het touw.

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:08

Wij deden ook altijd gelijk de volgende dag een halster om.
Daar hebben we eigenlijk nooit problemen mee gehad. Alleen met 1 veulen die wat angstig was. Maar we deden het altijd met geduld en gaat het niet, dan later gewoon weer eens proberen. Meestal liepen ze op een week al mee aan het halster... (helaas lopen de veulens van de mams van mijn Fjordje (en trouwens de 2 van Rian zelg) niet achter mama aan, maar mama achter het veulen Knipoog
Ik wacht nog steeds op de dag dat het eens anders om zal zijn Knipoog hihi