Sommige mensen moet je geen paard verkopen......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Sommige mensen moet je geen paard verkopen......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 23:31

Mensen die dom en kortzichtig zijn en alleen voor de prestatie gaan.
Bah die mensen zijn echt DOM. Alleen maar op de nr 1 willen staan en kijk mij gaan!
Nee deze mensen moeten niet mogen bestaan.....

Huilen

*Orionneke*

*Edit*

Het gaat er eigenlijk om ten koste van alles en iedereen, het dier en alles in een korte tijd.....
Een paard de tijd niet gunnen en hem maar weer dumpen voor een ander....want het paard is niet goed.......
Allerlei prul eraan hangen en dan zeggen dat het dier niet wijs is......NEE zo werkt dat niet in het leven en ook niet bij Anky.

DIE mensen moeten niet bestaan. (alleen dat rijmde niet )
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 28-06-04 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt


timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:33

waar slaat dit op?

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:34

ja orionneke, vertel..waar bazeer je dit op...

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:35

en wat kom je zulke mensen veel tegen op wedstrijden!
pa of ma paardengek en staan nog les te geven bij het inrijden!
kind kijkt wat sloom voor zich uit en lift mee op de kunsten van de pony(of niet, dat het wel in de pony zit maar dat het wordt tegengewerkt door het kind)
En zulke volwassenen zijn er zekers ook, Boos!

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:37

orionneke schreef:
Alleen maar op de nr 1 willen staan en kijk mij gaan!
Nee deze mensen moeten niet mogen bestaan.....

Huilen

*Orionneke*


Wat is er mis met een beetje ambitie?
Hoever denk je dat mensen als Anky v. Grunsven, IJsbrand Chardon en Jeroen Dubbeldam waren gekomen als ze ook tevreden waren met een mindere plek Knipoog

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:38

Als ze maar goed voor het diertje zorgen, ach dan pronken ze toch maar lekker een end heen. Lachen

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 23:39

Het gaat er eigenlijk om ten koste van alles en iedereen, het dier en alles in een korte tijd.....
Een paard de tijd niet gunnen en hem maar weer dumpen voor een ander....want het paard is niet goed.......
Allerlei prul eraan hangen en dan zeggen dat het dier niet wijs is......NEE zo werkt dat niet in het leven en ook niet bij Anky.

DIE mensen moeten niet bestaan. (alleen dat rijmde niet Knipoog )
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 28-06-04 23:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:39

Blijkbaar eennare ervaring gehad en er aan herinnert dat zulke mensen ook bestaan...

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:39

Meeste mensen leggen de schuld bij het paard en niet bij zichzelf.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:40

Miss_Petit schreef:
Meeste mensen leggen de schuld bij het paard en niet bij zichzelf.

absoluut

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:42

orionneke schreef:
Mensen die dom en kortzichtig zijn en alleen voor de prestatie gaan.
Bah die mensen zijn echt DOM. Alleen maar op de nr 1 willen staan en kijk mij gaan!
Nee deze mensen moeten niet mogen bestaan.....

Huilen

*Orionneke*


Als je ergens mee bezig bent, maak niet uit wat het is, school, of een sport, of je werk, dan moet je een doel hebben. Een doel wat niet te hoog gegrepen is, want anders zul je het nooit kunnen bereiken en dat is ook niet leuk, maar ook weer niet te laag, want dan is het te makkelijk om te bereiken en daar is ook niets aan.

Dus mensen moeten een doel hebben bij wat ze doen. Bij de een is het de sport, bij de volgende zijn werk...en als ze daar veel werk, tijd en energie in steken en willen steken, dan is dat hun goed recht. En het is ook hun goed recht om trots te zijn op de prestaties die ze geleverd hebben als ze hun doel hebben bereikt.
Hoe ze daar bij dat doel zijn gekomen is een ander verhaal.

Ze zeggen weleens: het is niet het doel in het leven wat belangrijk is, maar de weg daar naartoe. Dus als iemand een paardje koopt dat alles al kan, van overwinning naar overwinning rijdt en alle prijzen wegkaapt: wat is daar zo knap aan?

Maar iemand die hard werkt om naar een bepaald doel toe te werken, daar mag je gerust bewondering voor hebben. Mits hij eerlijk is tegenover zijn paard en het niet koste wat het kost wil bereiken. Maar bij de tweede categorie, de mensen die met niets beginnen en ergens naar toe werken, zul je niet zo gauw mensen vinden die over (paarden)lijken gaan. Hoewel ook hier uitzonderingen bestaan...

Je suis Charlie.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 07:42

ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt
zo zijn er ook zat mensen die een veulen van 2,5 al in de lijnen op de wei zetten want dan groeit de nek mooi beestjes zijn met 5 al Z
en met 10 al op......

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 07:46

mm vreemd topic Scheve mond

maar ik ben het wel een klein beetje met je eens
als je zo ver bent als anky, is een paard geen paard meer...
als ie niet goed genoeg is kan ie idd opzouten ..
of anky dat zelf zo leuk vind vraag ik me ook af
ik denk niet dat ze met veel paarden een emotionele band opbouwt oid

dus voor ons bokkers is dat vreemd te bevatten , wij hebben paarden omdat we er dol op zijn , voor anky zijn het "gebruiksvoorwerpen"
om aan top te blijven
ze is er uiteraard zeer goed voor, maar tis logisch dat je op zo'n niveau niet een paard kan houden alleen omdat ie zo fijn rijd en zo lief is Knipoog
dus ik neem hun niets kwalijk...

vraag me af wat je hebt meegemaakt !

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 08:09

Ik snap het verhaal wel een beetje geloof ik Scheve mond
Dat ze alleen maar aan presteren denken,niet aan het gevoel van het paard zelf..........
En als het paard geen goede prestaties levert wordtie zomaar verkocht en word er een nieuwe verkocht........

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:24

Ik denk dat Anky wel echt gek is op Bonfire en al haar andere paardjes. Maar het is voor haar natuurlijk gewoon werk, dus je moet dan wat zakelijker zijn. Laten we het haar vragen Lachen.

Zusje
Berichten: 857
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:25

Denk dat de paarden van Anky prima verzorgt worden door de grooms!!!!
En ik ben er van overtuigd dat een paard alleen goed presenteert als hij het naar zijn zin heeft en goed in zijn vel zit.

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:19

Ik snap het wel..mensen die alleen nog maar tevreden kunnen zijn met een orange lintje. Heeft het lintje een andere kleur, dan heeft pony / paard het slecht gedaan. Zit pony / paard even in een dip; hulpmiddelen erop loslaten en als ie het nog niet goed doet; verkopen en de volgende rising star op stal... Ja, helaas. Zulke mensen zijn er ook. Die genieten niet van het samen bezig zijn met het paard, die genieten alleen van de ereronde met een orange lintje aan het hoofdstel.

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:20

Juut schreef:
Ik snap het wel..mensen die alleen nog maar tevreden kunnen zijn met een orange lintje. Heeft het lintje een andere kleur, dan heeft pony / paard het slecht gedaan. Zit pony / paard even in een dip; hulpmiddelen erop loslaten en als ie het nog niet goed doet; verkopen en de volgende rising star op stal... Ja, helaas. Zulke mensen zijn er ook. Die genieten niet van het samen bezig zijn met het paard, die genieten alleen van de ereronde met een orange lintje aan het hoofdstel.




idd
want volgensmij word niet zozeer anky bedoelt met dit topic, maar meer de mensen die door gebrek aan doorzettingsvermogen , en gebrek aan rijkunstig gevoel, steeds maar weer paarden kopen, ze in de vernieling rijden , en omdat ze dan idd niet rpesteren op concours, ze zomaar weer als oud vuil aan de kant worden gezet
ja helaas heb ik dit ook te vaak gezien


ik vind het erg triest om een paard weg te doen als het niet meteen wil lukken , als je altijd een automaatje gewend bent, en je koopt dan een paard waarbij de knopjes niet zo duidelijk zijn .. paard luisterd niet, alle mogelijke hulpteugels eraan, helpt nog niet
en dan zoeken ze het probleem nog niet bij zichzelf, neee dat ligt dan aan het paard !
gebrek aan doorzettingsvermogen noem ik dat!!
daarom, die automaatjes zijn allemaal leuk en aardig, maar als je dan een keer een echt paard krijgt....... oeps ! valt dat even tegen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:27

Toch moet je ook accepteren dat er mensen zijn die die knoppen niet zelf op een paard kunnen zetten, en dan liever een paard kopen dat al wat kan. Het probleem is wel om het niveau dat het paard op dat moment bezit vast te houden. En het ene paard is makkelijker op dat niveau te houden dan het ander.

Je suis Charlie.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:48

idd cassidy Knipoog

ik heb het misschien wat kort omschreven
maar met automaatjes bedoel ik dus paarden die alle oefeningen doen ( of pony's ) terwijl de ruiter niet eens de precieze hulpen ervoor geeft
gewoon een beestje die weet dat als er aan zijn bek getrokken word, dat ie in de krul moet, en als ze gaan zagen en ze trekken aan een teugel.. "oh denkt ie dan dat zal een keertwending om de achterhand zijn oid"
ik bedoel dus die paarden waar ze eigenlijk niets van leren en toch elke keer eerste staan ....

ik ben het verder dus volledig met je eens dat ze het idd moeten leren op een paard wat het al kent!
maar ook daar zit verschil in , een paard met een beetje karakter , wat dubbel Z heeft gelopen.... kost vaak toch wel even wat rijkunstig gevoel om daarbij de knoppen te vinden !
en als dan de moed al snel op word gegeven , ligt IMO de fout toch bij de ruiter in de meeste gevallen .. omdat paard immers al bewezen heeft dat ie het zeer zeker wel kan !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Noor17, Poosje81, SplashIsLief, YandexBot en 91 bezoekers