Staartbeschermer bij zomereczeem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vliegje

Berichten: 12
Geregistreerd: 07-02-04

Staartbeschermer bij zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 22:05

Mijn verzorgpaard heeft zomereczeem. Hij heeft deze zomer voor het eerst een halsdeken om tegen het schuren. Maar nu begint hij natuurlijk zijn staart te schuren. (eigenaar van het paard wil hem geen volledige deken om doen) Huilen Nu zag ik op de site van Boett dat ze ook staartbeschermers hebben. Alleen zijn ze pas in 2005 te koop. Weet iemand of een gewone staartbeschermer zou bleven zitten? En kan je die zonder problemen gewoon dag in dag uit om laten? Zonder dat hij afzakt of afknelt?



Pinot

Berichten: 178
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:14

van de staartbeschermer weet ik niets maar ik weet wel iets wat bij mijn verzorgpaard werkt tegen zomereczeem en dan hoef je de staartbeschermer niet om te doen.
wat wel werkt is klitwortel dat kun je gewoon bij de kruidvat kopen

Danea
Berichten: 81
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:07

ja dat klitwortel heb ik ooit ook al eens bij een paard met eczeem gebruikt, werkt goed.

pluk de dag voor je in een vaas eindigt.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:12

Een staartbeschermer zou ik niet een hele dag omlaten. Dat gaat nl. broeien en dan ben je nog verder van huis. Probeer die Klitwortel eerst eens en vraag het anders aan je DA.

Toos paardloos

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:16

ik heb dat ook, mijn merrie schuurde eerst voornamelijk haar manen, maar nu ze een halsdeken heeft, is haar staart bovenaan helemaal kaal.
staartbeschermer om is idd geen goed idee. ben ook benieuwd naar die staart en maanbeschermer van boett.
misschien dat ik volgend jaar ook wel een volledig deken neem

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:25

Ik heb een Boett-deken, een complete, en kan het iedereen aanraden!
jammer dat de eigenaar van jouw verzorgpaard niet het beste met zijn paard voor heeft......
Het is misdadig vind ik, een paard zo'n vreselijke jeuk te laten lijden........


capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:08

ik heb een staattbeschermer voor in de trailer en die schuift heel snel af, dus lijkt me niet dat die in de wei enzo goed blijft zitten. ik heb van de DA het middeltje fenomal gekregen. vrij prijzig maar helpt wel goed Haha!

marianne18

Berichten: 368
Geregistreerd: 21-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:22

ahha sorry ik moet lachen om de reacties van de anderen.
heb je nog nooit gehoort dat aardappelwater (gekookte aardappelen daar het vocht van) helpt tegen zomereczeem.
Je smeert gewoon elke dag de staart en manen van je paard/pony in met dat aardappel water en hij/zij heeft er geen last meer van (daaar bedoel ik mee dat hij niet meer gaat schuren zo blijkven je manen en staart mooi)
probeer maar het is echt een aanrader

***GEZOCHT*** paard om op te rijden voor 1 a 2 keer in de week (omgeving Wolvega)

Helderder

Berichten: 10116
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:31

marianne18 schreef:
ahha sorry ik moet lachen om de reacties van de anderen.
heb je nog nooit gehoort dat aardappelwater (gekookte aardappelen daar het vocht van) helpt tegen zomereczeem.
Je smeert gewoon elke dag de staart en manen van je paard/pony in met dat aardappel water en hij/zij heeft er geen last meer van (daaar bedoel ik mee dat hij niet meer gaat schuren zo blijkven je manen en staart mooi)
probeer maar het is echt een aanrader


Hey dat ga ik ook eens proberen. Maar wij gooien bij de aardappels altijd wat zout in met koken maakt dat dan niet uit? En hoe moet je het in de manen smeren?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers