Hele spannende, gezellige keuringsdag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Hele spannende, gezellige keuringsdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 21:59

Vandaag was de dag dat Udinde naar de keuring mocht.
Gistermiddag zijn Nimber en Joshua gekomen om mij met het hele zwikje te helpen.
's Middags hebben we Udinde gepest en laten lopen. Die was aardig pittig geworden van dat op stal staan.
Op de terugweg kwamen we Mickey en haar man tegen en hebben we gezellig thee gedronken. Was toch erg gezellig om je mede-mod eens in het echt te spreken Tong uitsteken

Nimber heeft voor mij Udinde mooi geschoren, de sokken eraf, de prut uit de oren en de gigantische baard die Udinde had laten staan.
Eenmaal uit het haar had ik opeens een superstrak paard Cool
Daarna snel wat gegeten en daar ontmoeten we ons aller Naz-je ook nog.
Christina 's avonds gewassen en gevlochten, zo'n brave enter Heel zoet Lovers

Het was even schipperen om iedereen in mijn huisje een fatsoenlijk bed te bieden, maar dat is toch redelijk gelukt Haha!

's Ochtends Udinde gevlochten, gewassen en opgeknapt. Het was vast een grappig gezicht, onze achtertuin vol met een paard en allemaal mensen die daaromheen krioelden en een Jantina die in het vermidden stond te zenuwen Haha!

Al snel kwamen Ilindra en Albert ook nog en was de tuin vol Clown
Christina snel nog weer wat opgeknapt, want die had natuurlijk een aantal knotjes uitgeschuurd.

Iedereen ging heel makkelijk de trailer op (daar ben ik altijd een beetje verbaasd over, terwijl het misschien de normaalste zaak van de wereld is)
Iedereen was ook braaf óp de trailer en ook toen ze wat langer moesten wachten.

Christina mocht eerst in de ring, Jos bracht haar voor en deed dat OK dan!
De jury was goed over haar te spreken en ze kreeg dan ook een eerste premie.

Udinde moest ietsje later. Eerst lineaire score en stappen/draven op het harde. Dat ging even iets sneller als gedacht, zodat ik haar daar zelf gedaan heb. Gaf ook niks, we hadden best een leuke jury. Udinde was heel braaf, stond netjes stil en draafde netjes aan.
Daarna los bewegen in de bak en na heel even crossen en gek doen, liet ze zich prima zien. Ik moest toch even knipperen met mijn ogen hoor, was dat mijn eigen "veulen", dat mooie strakke paard wat daar de benen uit het lijf aan het rennen was??

Ik ben super trots op haar.
Het commentaar van de jury ben ik ondertussen al weer vergeten. Net als de punten, maar er waren genoeg bokkers die niet zo zenuwachtig (en teleurgesteld) waren.
Ondanks dat Udinde maar drie punten te kort had voor het sterpredikaat kreeg ze toch een tweede premie.
Ik heb het dan ook allemaal niet goed begrepen wat er nu "fout" aan haar was. Want ze vertelden toch ook weer aan me dat ik een beste merrie had, een beste fokmerrie Verward

Maar als het een beste fokmerrie is, waarom krijg ik er dan geen oranje lintje bij??
Maakt ook niet uit. Ondanks dat ik natuurlijk best teleurgesteld was (ben Knipoog ) was het een prachtige dag.
De zon scheen, mijn paarden waren uitermate braaf en hebben zich keurig gedragen. Er waren allemaal lieve en gezellige mensen en ik ben héél, héél erg blij en trots op mijn paard.

Volgend jaar maar eens bedenken hoe ik die drie laatste puntjes voor het ster eruit kan trekken?
Zou Udinde dan ster worden mét een tweede premie???

Ohja, en voor ik het vergeet. Kim, Jos, Nienke, Lia en Albert... hardstikke bedankt voor het helpen en de mentale steun Tong uitsteken


isabelleke

Berichten: 443
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:05

tof
en ik geloof erin dat ze volgend jaar ster wordt
nog veel suc6
doe je veel keuringen of andere wedstrijden?

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:06

Klinkt erg goed Jantina, ik ben benieuwd naar de foto's. Gaaf dat ze ook zo braaf waren. OK dan!

Goedgekeurd onderschrift :)

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:24

in ieder geval fijn dat ze zo braaf was...

En gewoon weer lekker aan de slag met haar gaan en op naar de volgende keuring Lachen

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:31

Had ik nou tóch moet blijven Knipoog
Jammer dat ze net te kort kwam. Aan de andere kant mag je inderdaad trots op haar zijn, jij weet wat ze kan. En nu kun je er eindelijk mooi op klimmen Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 22:34

Ik had inderdaad met mezelf afgesproken dat ik na de keuring erop zou klimmen. Dat moet dan volgend weekend maar eens gebeuren.
Mits mijn vadertje fit genoeg is om mij te helpen uiteraard.

Albert

Berichten: 5727
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:36

Van tevoren hadden wij al gezegd dat Udinde het van haar beweging moet hebben en ze liet zich van haar beste kant zien
67 voor exterieur (terecht),
70 voor stap (iets te opgewonden),
74 voor draf (terecht) en
71 voor de galop (iets te laag)
Al met al geen slecht resultaat, een eerste premie had best gegund mogen worden. Daar waren we unaniem in.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:38

Wat vaag idd, net een paar punten tekort en toch geen eerste premie. Ach volgend jaar gewoon weer, ze moet makkelijk een ster kunnen krijgen me dunkt.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:44

Het was zo vaag dat ze met zulke punten geen eerste premie had.Daar waren we allem,aal verbaasd over okee wbt exterieur is het niet het beste paard maar kwa beweging liet ze zich zo zien.
Dat ze op exterieur dat ster misloopt alla maar een 2de premie was niet verdiend. De Jury sprak zich dan ook steeds tegen.
zo'n beste merrie moet je echt mee fokken.,
Maare als het zo'n beste merrie is waarom dan een 2de en geen 1ste premie?
En Als je er echt mee moet gaan fokken kun je toch beter met een 1ste premie merrie fokken dan met een 2de premie?

Ik vond het iig een erg leuk weekend hardstikke gezellig.
Bedank Janneke nog maar voor de soep die we geen eens hebben gehad omdat we geen tijd hadden en de boot moesten halen.
Arme mens een grote pan gemaakt...voor niets!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 22:47

Niet helemaal voor niets hoor. Wij hebben er samen heerlijk van gesmikkeld Haha!
Zij had het ook heel leuk gevonden en ik heb haar nog extra bedankt voor alle moeite van de lunch, omdat ik zo suf was om dat te vergeten Knipoog

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:50

Dat was zeker super dat ze daarvoor gezorgd had Lachen

Je hebt nu trouwens iig een vader die wekenlang glimt van trots Knipoog

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:59

Het was gistermiddag inderdaad een gezellige middag geweest .
Jammer dat je niet helemaal de waardering hebt gekregen voor Udine die je graag wilde hebben. Maar volgende keer komt dat vast wel.
Ik heb trouwens van je andere paarden nog een paar leuke pics gemaakt, die zal ik je nog toe sturen.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 23:01

*LOL* Had je ze toch nog gevonden??
Waren ze een beetje lief voor je? Schijnheilig

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:07

Ze waren zeker lief voor ons.
Volgens mij zouden we ze bijna vanuit de hotelkamer kunnen zien als er niet zo'n boom bij het hotel stond Schijnheilig
En ik zal je alvast een voorproefje geven van de foto's Knipoog
Afbeelding

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 23:09

Hahaha, Isolda op haar eleganst Haha! Met haar dikke pens Knipoog


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:12


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:17

In ieder geval is het vast een heel gezellig weekend geweest met al die Bokkers! *LOL*

Toch raar dat de jury zichzelf dan zo tegenspreekt. Zijn ze laaiend enthousiast over je paard, is ze het toch 'net niet'. Jammer, maar hopelijk volgend jaar dan toch die 1e premie en dat sterpredikaat! Lachen

Ik ga nu foto's kijken. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 23:18

Mwoah, ster is leuk, maar hadden we toch ook niet écht op gerekend. Wel op gehoopt natuurlijk Tong uitsteken Zoals Albert al zei (of was het Kim Verward ) qua exterireur is het gewoon niet een flitsende merrie. Maar ze kan wél lopen en dat liet ze los in de bak ook zeker zien
Ik had gewoon ook graag een oranje lintje gehad Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:21

Hee jammer dat het niet gelukt is! Maar jullie waren niet in Didam op de keuring voor Gelderse paarden of wel? Heb jullie niet gespot in ieder geval Haha!

Albert

Berichten: 5727
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:34

De paarden op Ameland en Terschelling worden gewoon op het eiland gekeurd, alleen voor de CK moeten ze naar het vaste land.
Lisavivera gaat rechtstreeks naar de CK in Hengelo gld voor haar sterpredikaat, omdat ze al 11 is en al is opgenomen hoefde ze niet eerst naar Didam.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:35

Ik heb net de foto´s van de keuring even zitten te bekijken. Wauw, wat zagen beide paardjes er mooi uit!
Jammer dat het voor Udinde net geen 1e premie werd, volgende keer beter!
Wat Christina betreft: die heeft het goed gedaan! OK dan!

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 07:16

gefelicieteert met het behalen van een goede uitslag waarom,je geen 2 eerste premie,s heb dat snap ik ook niet .Maar volgend jaar nog beter.

tranen duizende tranen, slaap zacht mijn meisje,voor altijd in mijn hart.


dylectie.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 07:41

jantina schreef:
Volgend jaar maar eens bedenken hoe ik die drie laatste puntjes voor het ster eruit kan trekken?


Ach troost je, bij jou waren het nog 3 punten, wij misten het ster predikaat op 1 kloterig puntje.... (overigens wel terrecht maar toch....) Haha! Volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen moet je maar denken, je bent er nu zo dichtbij, dat gaat zeker lukken......

Als je weet wat er nu mis was kun je daar komend jaar aan werken.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 08:22

Een goede fokmerrie zeiden ze tegen je? Nou Jantina dan heb je een groot compliment gekregen, want niet iedere merrie is een FOKdier.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:54

Ja was zeker gezellig deze dag. Ondanks de onterechte bewoording van de jury heb je toch een superleuke merrie op stal staan. De jury kwam bij mij feliciteerde mij met het praatje erbij dat ze heel erg hadden getwijfeld of ze dit paard niet na de ck hadden kunnne sturen. En vertelde dat de merrie slechts op drie puntjes geen ster kon worden. Vervolgens knoopt hij er een rood lint aan . IK begin dan ook stellig te geloven dat ik het keuringssysteem nog steeds niet onder de duim heb . Dan vraag ik mij af of de overgang van ster na tweede premie maar 3 punten is. Lijkt me heel sterk en als je erover begon met de heren jury dan was het allemaal , ja maar ja maar Boos!
Ik heb toen nog gezegd dat de gledersen dusdanog dun gezaaid waren datze nog niet zo streng konden selcteren en ik van mening was dat dit dier in ieder geval een 1 ste premie had verdiend. De opmerking van hem van maar er zijn nog genoeg geldersen werd dan ook door mij weggemoffled met een simpel gebaar van , op deze dag zijn er slecht twee dus genoeg zijn er niet

Verder was het een superleuk weekend. Iets te kort maar komen volgend jaar gewoon langer en dan gaan we voor de ster
Verder wil ik jantina en haar familie van harte bedanken voor de gastvrijhied. OK dan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, _RobinA_, Cjuan, IASCrawler, joyce83, MaanNaam, Sky_As, Witje2, Zinzi_jewel en 95 bezoekers