Kan dit zomaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Kan dit zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 21:04

Mijn paard staat dus op een manege, en ik vind het daar heel gezellig enzo, alleen kan doet de manege eigenaar soms een beetje vreemd.
Ongeveer een half jaartje geleden kwam hij naar mij toe om te zeggen dat ik Anouar niet meer mag losgooien in de bak, dus ik deed dat niet meer. Maar ik was de enige die het niet meer deed. Dus ik vroeg aan een paar mensen of zij ook wisten dat je niet meer mag losgooien, maar tegen hen had hij niets gezegd. Na een paar weken gooide nog steeds iedereen z'n paard los en zat ik met een paard dat met rijden lekker ging lopen rennen en bokken omdat hij dat anders niet kon. Omdat iedereen het deed gooide ik Anouar ook maar weer los. Niks aan de hand... Tot vandaag! Komt de manege eigenaar weer helemaal boos naar mij toe dat ik niet mag losgooien, terwijl ik hem alleen maar in de bak had gezet om in het zonnetje te poetsen. Ik weet dan nooit hoe ik op dat moment moet reageren, dus ben maar gewoon weer naar binnen gegaan.

Dit is een voorbeeld. Maar hij zeurt wel over meer dingen en ik heb het idee dat hij sommige dingen alleen tegen mij zegt. Ook al ben ik aan het poetsen, dan heeft hij nog aanmerkingen dat ik het niet goed doe. Mag ik dan niet meer zelf weten wat ik met m'n paard doe Verward Ik heb ook wel eens met m'n ouders erover gehad om een andere stal te zoeken als dit zo blijft, maar dan zeggen ze dat ik niet moet zeuren en dat het wel over gaat, maar het is nu al ruim een jaar zo en ik ben steeds maar "bang" dat ik iets fout doe als ik hem in de buurt zie.

Het is een beetje een lang verhaal, maar wat vinden jullie hiervan? Kan dit zomaar en wat zouden jullie doen?


Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 21:29

Wat je in ieder geval kunt doen is vragen wat de reden is waarom je je paard niet mag losgooien. Als hij komt met, het is niet goed voor de bak kun je hem de vraag stellen waarom de anderen het dan wel mogen. Hij moet wel 1 lijn trekken. Dit is geen brutale vraag, maar een hele normale in deze situatie. Voor de rest zou ik hem gewoon negeren als je met je paardje bezig bent. Je gaat je op het laatst misschien ook wel verbeelden dat hij overal op let en dan is de lol er idd snel af. Sch..t aan hebben dus....

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 21:33

Ik zou het ook vragen, want dit slaat nergens op...
Alsof jou paard minderwaardig is ofzo!
Hij moet jou net zo behandelen als de andere stalgenoten, dus ook jou paard moet hij gelijk behandelen..
Dus ik zou naar hem toe stappen en het gaan vragen.

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 21:41

Dat is wel makkelijk gezegt, maar ik krijg van hem nooit een sirieus antwoord. En ik ben ook niet zo dapper om hem een grote mond te geven.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:29

Anouar15 schreef:
Dat is wel makkelijk gezegt, maar ik krijg van hem nooit een sirieus antwoord. En ik ben ook niet zo dapper om hem een grote mond te geven.


Tsja...bij de 1 barst de bom eerder dan bij de ander, om het maar eens dramatisch te zeggen Knipoog
Ik denk dat als dit zo nog ene tijdje doorgaat, je hebt eens ene keer een slechte dag, alles zit tegen en die man begint dan weer krijgt die waarschijnlijk de wind van voren Haha!

Ben je er gelijk vanaf Knipoog Maar misschien toch maar eens al je moed bij elkaar schrapen en eens aan hem vragen waarom de rest wel en jij niet.
Geen genoegen nemen met een half antwoord.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:39

Ik vind dit inderdaad ook belachelijk. Regels zijn prima, als ze maar voor iedereen gelijk gelden.... toch!?
Misschien kun je anders samen met iemand anders naar de eigenaar stappen, als je het in je uppie moeilijk vind.
Neem dan iemand mee wiens paard WEL los mag in de bak, en die zijn/haar mondje wel kan roeren...
Succes!!

[I Narbella, mijn dressuurdraver (eindstand) L2+7] <3 <klik>
[www.dabo-design.nl] <klik> Voor al je Biothane (bitloos) hoofdstellen, halsters, teugels..
Maar ook voor hondenlijnen, halsbanden, tuigjes enzzz!


Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:06

vraag je ouders anders een om het voor je na te vragen, jullie betalen toch allemaal t zelfde bedrag dus dan zeker ook gelijke rechten!

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 01:48

wacht......ik snap hier iets niet; je bent bang om naar stal te gaan; dus die stalhouder verpest jouw plezier in je hobby, die al duur genoeg is! Belachelijk, ik zou zo snel mogelijk een andere plek zoeken waar iemand wel normaal het principe gelijke monniken gelijke kappen toepast. En zeker als iemand zich bemoeit met de manier waarop jij met je paard omgaat; dat hoef je niet te accepteren. Ik weet niet hoe 'mobiel' je bent, maar er zijn meerdere stallen in jouw omgeving (die toevallig ook de mijne is) dus ik zou ns ergens anders gaan kijken........

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 08:27

Vergeet niet dat jij de klant bent meid!! Je betaald voor je stalling én gebruik van de faciliteiten. Als jij minder mag dan de rest dan kan dat dus niet. Jij hebt net zo veel recht op dingen als andere pensionklanten!!

Misschien dat deze man dit juist bij jou doet omdat jij niet weet hoe je moet reageren. Dat hij weet dat hij het bij jou kan maken.
Het is best wel moeilijk hoor maar het is niet zo dat hij maar alles kan doen. Jij bent de klant en jij betaald voor gebruik van de bak en dergelijke.

Misschien heb een een (wat oudere) stalgenoot waar je goed me op kan schieten, die samen met je even met de eigenaar wil gaan praten. En ik zou toch ook je ouders vragen om op te bellen hoe het zit. Wellicht dat hij tegen hun anders doet.

Ik heb een heel goede relatie met de stal eigenaar, maar als er iets mis is dan speek ik hem echt aan. Ik betaal er genoeg geld voor immers.
Succes hoor!!

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:21

Dit gebeurde vroeger ook wel eens bij ons op stal. En het leuke was dan ook nog dat het niet door de eigenaar was, maar mensen die dachten dat ze wel wat te vertellen hadden.

De kinderen waren dus altijd de dupe en nooit de volwassenen.
Het meisje wat mijn pony bij rijd, gooide haar een keer los in de longeerbak toen er door iemand werd gezegd "dat mag niet, haal 'm er maar uit" wat zij dus tegen mij vertelde.
Volgende dag kom ik aan, gooit die persoon zelf haar eigen pony wel los in de longeer bak..

Toen was de maat voor mij vol, en heb ik haar aangesproken. Krijg ik een antwoord van ja, maar mijn pony is kleiner :s

Al met al zijn de jongeren dus vaak het zaadje, omdat die nog niet het idee hebben wat hun rechten zijn en ze zijn snel te intimideren...

Ik zou gewoon je mond open trekken eerst vragen waarom en dan zeggen dat je voor de faciliteiten betaald en dat de anderen ook losgooien.

Laat het maar uit de hand lopen... Dan moeten je ouders straks wel een andere stal zoeken als het echt op een conflict uit loopt, maar dan ben jij van dit gezeur af. Zo ga je toch niet meer met plezier naar je paard?

Succes.

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:13

vragen waarom het niet mag (zoals hierboven staat) en een goedee reden eisen.
jij betaalt toch voor de stalling, niet? en voor het gebruik van de bak? dan heb je er ook recht op
ben je misschien de jongste op stal of zo? dan doen ze t ook vaak.. Lotte en ik krijgen ook altijd overal de schuld van, maar dat stelt niet zo veel voor...

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:00

Ik zou gewoon eens op die staleigenaar afstappen en vragen wat de reden hierachter is waarom alleen jou paard niet los in de bak mag.
Het lijkt wel of die man jou aan het pesten is, tenzij jou paard echt de bak sloopt bijv.
Misschien heeft hij een goede reden, vraag het en je weet het.
Indien hij geen duidelijke rede heeft zou ik zeker je paard daar weghalen!! Elke keer onwijs te moeten denken of je misschien wel iets verkeerd doet is niet leuk
Dan ga je nietmeer met plezier naar je paardje.
Sterkte

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:37

Je moet voor jezelf + paard opkomen, het is toch stom dat hij zich elke keer met jou paard bemoeid? Zeg de volgende keer als hij iets zegt wat je niet goed doet; Wiens paard is het?

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:40

Alice schreef:
Je moet voor jezelf + paard opkomen, het is toch stom dat hij zich elke keer met jou paard bemoeid? Zeg de volgende keer als hij iets zegt wat je niet goed doet; Wiens paard is het?


Dat kan je ook weer niet maken vind ik... aangezien je niet weet wat de rede is waarom juist jou paard niet los in die bak mag.
Vraag ernaar, misschien valt het allemaal wel mee, maar ik zou er wel eerst eens over praten met hem

Want als jou paard bijv de bakrand sloopt of juist onwijs loopt te graven waardoor je mega kuilen krijgt enzo... tja dan begrijp ik de stalhouder wel een beetje.

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:46

Cinzano schreef:
Dat kan je ook weer niet maken vind ik... aangezien je niet weet wat de rede is waarom juist jou paard niet los in die bak mag.
Vraag ernaar, misschien valt het allemaal wel mee, maar ik zou er wel eerst eens over praten met hem

Want als jou paard bijv de bakrand sloopt of juist onwijs loopt te graven waardoor je mega kuilen krijgt enzo... tja dan begrijp ik de stalhouder wel een beetje.


Mee eens... Je weet niet wat de reden is. Zoals je het vertelt lijkt het alsof hij de pik op jou heeft, maar - vooral als je normaal ook niet meteen je begint te verweren! - dat is natuurlijk geen reden om ook zo laag te zakken als hem.

Hopelijk gaat het lukken en komen jullie er uit (of vind je een andere stal als het echt een conflict wordt omdat hij geen goede redenen heeft), veel succes ermee nog...

ellepel

Berichten: 47327
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:05

is natuurlijk wel zo dat je op een stalling geld betaald en er bepaalde dingen voor terug mag verwachten..

gewoon vragen wat de reden is voor bepaalde weigeringen!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:03

idd je kan het toch gewoon op een redelijke manier vragen, je hoeft niet boos te worden niet onbeleefd te worden nee vraag het gewoon op een redelijke manier.
leg hem uit dat je het niet snapt en dat je soms het gevoel hebt dat andere dingen wel mogen die jij niet mag. Wat kan er gebeuren?? als je het gewoon vraagt kan er echt niet zo veel meer gebeuren dat je gewoon een antwoord krijgt en als er wat mis mee is kan je er op in gaan Haha!
suc6!!

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 21:08

En het gekke is dat als de bakomheining (of omhijning?) een keer stuk is het door ZIJN paarden komt omdat hij ze in de bak zet als hij er niet bij is. Ik blijf er altijd bij als ik Anouar losgooi, en mocht hij een keer iets kapot maken (is og nooit gebeurt) dan zorg ik dat m'n vader het snel weer maakt.
Het is ook wel eens met een ander meisje gebeurt, die mocht ook niets. Nu zij weg is ben ik volgens mij aan de beurt.

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 23:39

Dat vind ik echt gemeen van 'm hoor... Wil ie gewoon de pik hebben op iemand?? Triest... Het zou me niks verbazen als ie een minderwaardigheidscomplex heeft en zijn autoriteit misbruikt om er zo zelf beter van te worden. (zo van, hahaha ik ben de baas, lekker puh.) Maar echt iets er van zeggen hoor! Als hij boos wordt over zoiets heb je dan iig een stevig argument voor je ouders. Tong uitsteken Eventueel met hun erbij doen, willen ze toch vast wel als je uitlegt dat anderen het wel mogen?

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 00:13

Hoi, volgens mij les ik ook bij Theo. Mijn paardje staat dan wel bij mij thuis. Ik vind hem niet zo"n kwaaie pier hoor! MIsschien kan ik voor je bemiddellen?? OK dan!

het leven is goed met een engels volbloed

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 00:46

dit gaat van kwaad toch erger.. ik heb ook zo iets..
strax worden het meer dingen. pas aub op.

start paardensport Zie profiel voor meer info

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:59

Ik denk dat hij het vast niet zo bedoeld hoor, Len! Hij komt af en toe een beetje vreemd over ( Schijnheilig ) maar hij is, zoals Santos zegt, volgens mij echt geen kwaaie pier Tong uitsteken

Ik zou gewoon nog een keer vragen waarom jij het niet mag en andere mensen wel. Als iedereen het gewoon blijft doen, en daar zegt hij niks van, zou ik het ook gewoon blijven doen Schijnheilig Net zo lang totdat ie wel serieus antwoord.
Maar als ik me goed herinner staat er wel (bij de binnenbak dan) een bordje dat je niet mag losgooien? Of mag het buiten wel gewoon?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 103 bezoekers