Zenuwen en 3 winstpunten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Zenuwen en 3 winstpunten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-02 15:38

Vandaag was de grote dag, na een heleboel jaren niet serieus aan het rijden geweest te zijn, heb ik me er weer aan gewaagd.
Met Nahmax moest ik een L1 proef rijden. Max is een ex-springpaard en had nog nooit een dressuurproefje gereden. Ik was dan ook doodzenuwachtig. Van die papbenen, vlak voordat ik de baan in moest. Jasmijn zat vanuit de kantine mijn verrichtingen gade te slaan en mijn vader las me voor (als vanouds Haha! ). Bij binnenkomst in de wedstrijdbaan had Max al flink de gang erin. Het was een 20x60 hal waarin de baan met hekjes was afgezet. Tijdens het binnenkomen reden we al dwars over de pilon met A heen Clown . De eerste keer dat ik op een hoek afreed voelde ik Max de afstand tot het hekje inschatten en aanzetten om te gaan springen.... Hellup. Daar had ik even niet bij stilgestaan dat voor hem een hekje gelijk is aan een sprong. De rest van de proef ben ik maar een beetje half de hoeken ingegaan. Aangezien de hoeken ook heel zwaar waren was ik niet de enige die dat deed dus het viel waarschijnlijk niet zo erg op. Op zich ging het proefje best redelijk. Een beetje onbesuisd af te toe misschien, maar ik had het proefje een paar keer geoefend dus wist me er redelijk uit te redden. De jury interpreteerde het met: een lekkere frisse proef Lachen . De tweede proef had ik voor mijn gevoel iets meer controle over het geheel maar die proef had ik niet geoefend dus kon wat minder makkelijk de probleempjes verbloemen. Wonder boven wonder was ik 2x eerste, voor de eerste proef 169 en de 2e proef 166 punten. 3 wintpunten dus. Ik vond het de eerste proef niet waard maar ik zal dit maar beschouwen als een krijgertje ten opzichte van al die volgende keren dat ik lekker rijd en geen punten krijg }> . Al met al een geslaagde dag dus, en Jasmijn: leuk dat je er was.

Wilma

Berichten: 1119
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 15:46

gefeliciteerd! Haha!

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 18:26

Gefeliciteerd, Astrid, je eerste start sinds jaren en dan meteen 3 wp!
Zo zit je weer gauw bij de St. ZZGP Haha!

Maar had je de proeven dan thuis nog nooit geoefend?
Ik vind het altijd wel prettig om de proeven iig 1 x te rijden zodat je een beetje weet hoe de lijnen zijn en waar evt. moeilijkheden zitten.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 18:49

Wauwwww, dat is niet mis! Drie winstpunten in 1 keer!! Gefeliciteerd hoor!!!!!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 19:51

Het was leuk. Het is echt een hartstikke leuk paard en wordt mooi van de hand af gereden. Hij was zeker de eerste proef lekker fanatiek Haha! Ik heb nog nooit iemand het hele bordje A eruit zien rijden, maar jullie is het gelukt hoor. (Op zomer wedstrijden gebeurd het wel regelmatig, maar dit zijn echt manshoge pilaren, nou ja bijna dan)
Ik had de punten eerder andersom verwacht, vond ook je 2e proef veel beter dan de eerste, maar ja die juryleden van tegenwoordig he Schijnheilig Schijnheilig en die eerste was zeer zeker een frisse proef *LOL*
Als je volgende keer weer een supporter nodig hebt hoor ik het wel.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 11:25

Haha, Jasmijn lekker schijnheilig... Schijnheilig *grinnik*
Gefeliciteerd met je winstpunten hoor!!! Leuk geschreven ook, lachen van die pion bij A en het hoekhekje waar 'ie overheen wilde *LOL* .
Nu lekker ritme erin houden met je wedstrijden, dan komt het wel goed!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-02 06:58

Fitz, het eerste proefje had ik wel geoefend maar het tweede had een oefening waar max in de training nogal van in de stres schoot (gebroken lijn doorzitten met kleine volte op X). Vandaar dat ik deze proef voor het gemak maar even vergeten was en me geheel geconcentreerd heb op de eerste proef.

In feite ben ik pas een week of 6 echt aan het trainen. Vanaf het moment dat ik me opgegeven heb voor de wedstrijd had ik de stok achter de deur om alles weer serieus op te pakken. 6 weken geleden kon ik alleen nog maar een beetje ontspannen in de rondte draven, en daarbij schoot hij er dan af en toe vandoor waarbij ik tussen zijn oren belandde Haha! . Maar iedere week ging het vooruit dus voor mijn gevoel had die eerste wedstrijd zeker geen week eerder moeten zijn.

En wat die jury's betreft, ik heb wel eens meegeschreven en kijk best veel proeven/trainingen en ik weet hoe moeilijk het is om alles te zien. Soms knipper je even met je ogen en het paard doet iets waaraan je dan een tel later twijfelt of je het wel goed gezien hebt.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 14:01

Ik lees dit nu pas... Bloos en ik had nog wel willen komen kijken!! Volgende keer kom ik dus echt!!

Maarre...gefeliciteerd!! Party!!
Ik zei het toch, jij schiet zo door alle klassen heen! Lachen