steeds terug vallen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
YellowKitten

Berichten: 712
Geregistreerd: 09-06-04

steeds terug vallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 19:41

Ik heb ff een probleempje: Als ik (ook een vriendin van mij) op Boy, een hackney, rij, dan gaat dat opzich heel goed. Als we aandraven, of aangalopperen, dan zakt hij steeds terug. Hij mist het vurige. Wat kunnen we hieraan doen? We moeten steeds de benen erbij houden, en dat is nu ook weer niet direct de beste manier om te rijden! Knipoog

-- I love Apples --


Dees1980

Berichten: 2236
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:11

Het is juist heel goed om altijd je benen eraan te houden jij moet steeds duidelijk aangeven wat de bedoeling is

YellowKitten

Berichten: 712
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 20:43

Dat wel, maar je moet toch ook gewoon je zelf kunnen concentreren op het rijden zelf, en niet de heletijd moeten kijken van, zijn wel al weer bijna in stap, want dan... ja... ik vind het iig niet zo heel prettig!!

-- I love Apples --

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 20:48

Eerst zorgen dat hij heel goed voor het been is. Dus niet reageren op je kuithulp -> tikje met de zweep net achter je kuit. Net zo lang tot hij netjes reageert op je kuitdruk.
Als hij nu terugvalt dan is het in ieder geval een stuk gemakkelijker om hem door te laten lopen.

En daarnaast; zodra hij terugvalt, direct doorzetten in de gang die je aan het doen was !

Succes ! Lachen

noy1
Berichten: 43
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 20:50

bij mijn paardje bleek dat ze te weinig krachtvoer kreeg, wellicht ook iets om naar te kijken....

I love Ony & Sjonny!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Whoops

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 21:53

Misschien eens proberen veel te schakelen (van een rustige verzamelde draf naar een middendraf en terug) en overgangen rijden, om hem een beetje wakker te schudden en alert op je been te maken.

En als je stapt en je stopt met drijven, gaat hij dan stil staan? (En als jedraaft en stopt met drijven, gaat hij dan stappen)? Ik heb ook zo'n pony gereden, ik kreeg de tip om weer bij het begin te beginnen, hem op zjin eigen benen te leren lopen. Dus vanuit stilstand één keer drijven om hem in stap te krijgen, als hij niet reageert een klein tikje. Daarna niet voortdurend blijven drijven, hij moet blijven stappen zonder dat jij drijft, totdat je iets anders van hem vraagt. Het zelfde geldt voor draf (en galop) één keer drijven en met je zit mee werken moet voldoende zijn, bij geen reactie een klein tikje. en hij moet, zonder dat jij drijft, blijven draven, totdat je hem vraagt te gaan stappen.

Misschien heb je er wat aan, veel succes in ieder geval

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:05

Nogmaals (lijkt namelijk of iedereen op het moment met zulk soort problemen zit) een paard kun je nooit goed rijden zonder dat hij super electrisch voor het been is.

Consequent overgangen rijden en schakelen met weinig hulp! Krijg je geen reactie op de minste hulp geef je hem een tik met de zweep, zó hard of zacht tot je wel reactie krijgt, mét je kuitdruk erbij. Doe je dit consequent en rij je overgangen tot je er groen en geel van ziet Knipoog dan zul je al snel resultaat zien.

Succes!

YellowKitten

Berichten: 712
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 06:32

Allemaal hartstikke bedankt! Ik zal het eens gaan proberen! Thanx voor de tips!!

-- I love Apples --


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers