koliek??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Noah
Berichten: 39
Geregistreerd: 23-09-01

koliek??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-02 12:53

Hallo,

Mijn 2-jarige shetlandmerrie Odette is druk aan het wisselen op het moment. Laatst heeft de dierenarts haar hele gebit nagekeken en doppen en scherpe randen verwijderd. Ik voer ze in de winter een klein beetje brokjes bij. Bij alle pony's gaat dit goed, maar zij wordt als ze het op heeft opeens heel sloom en dan gaat ze even liggen (ong. 30 sec.) en dan staat ze weer op en gaat ze gewoon hooi eten. Als ze gaat liggen, ligt ze gewoon rustig, dus niets wijst dan op koliek, maar ik vind het wel raar. Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt??


Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 18:05

zakt ze door haar benen en ploft ze dan neer, of gaat ze rustig liggen ?

Noah
Berichten: 39
Geregistreerd: 23-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-02 20:56

Nee, ze gaat gewoon rustig liggen, maar ze wordt dan wel heel erg sloom en ze rolt 1 x, heel raar!!

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 23:49

Toevallig had mijn jaarling precies hetzelfde een week geleden. Ik twijfelde net als jij aan koliek. Hij at en dronk gewoon verder maar ging af en toe liggen, dan weer staan en een keer rollen. Ik heb mijn oor tegen zijn buik aangelegd en hoorde het behoorlijk borrelen. Ik denk dat hij gewoon buikpijn had maar geen koliek, want dan gedragen ze zich wat heftiger.. Ik denk dat het door het hooi komt. Niet alle balen zijn hetzelfde, ze krijgen kuilhooi, en sommige ruiken ook ietsjes anders en zijn soms wat vochtiger. Groetjes....

RESPECT VOOR JE MEDEMENS!!!!


Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 13:18

ja, ik zou het even aankijken als ik jou was... misschien idd buikpijn.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 17:55

Mijn jaarling had verleden jaar ook veel last van koliek en buik krampen nou zei de dierensrts dat jonge paarden/pony's meer overdrefen reageren op buikpijn dus dat kan het ook wezen.Vertrouw je het niet dan kan je de dierenarts altijd bellen.Deed ik ook en vaak was ik blij dat ik hem bellen moest.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Noah
Berichten: 39
Geregistreerd: 23-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-02 20:44

De laatste dagen gaat het ook wel weer wat beter. De eerste twee keer dat ze dit deed had ik de dierenarts gebeld, maar die kon helemaal niets vinden; zo goed als geen gerommel in haar buik, geen verhoogde hartslag of temperatuur, heel raar, maar ja, ik kijk het wel even aan.
bedankt voor de reacties!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Patriesz, Akshay, Bowo, Celebi, Cerosa, ElCid, Fataal, Gaby, juval, karinmanon, Riviera87, sas27, scoebje, sorayamagic2, Tessabo en 13 bezoekers