Ameretto is een paar dagen uit de roulatie :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Ameretto is een paar dagen uit de roulatie :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-02 11:47

Gisteravond zou ik les hebben.
Ik kwam bij Ameretto en zag dat ie een hele grote bult onder zijn buik had, op de plek van de singel.
Ik eraan gevoeld en dat vond ie niet bepaald fijn. Boos!
Dat werd dus geen les....

Ik heb Henk-Jan toen maar opgehaald en hem er naar laten kijken.
Hij vertelde dat het een zwelling was. Die dag ervoor had ik namelijk voor het eerst met elastieken gereden en waarschijnlijk hebben die klemmetjes aan de singel hem geirriteerd.

Toen heb ik die bult 10 minuten gekoeld en daarna Hydroid (een zalfje tegen kneuzingen en zwellingen enzo) er op gesmeerd.

Henk-Jan zegt dat het ongeveer wel 4 a 5 dagen kan duren voordat het echt helemaal over is. *BAAL*! Boos!

Omdat er dus geen zadel op kan heb ik hem gisteren even gelongeerd aan zijn hoofdstel. Er kan ook geen pessoateugel op, omdat ie geen singel om mag.
Het enige wat ik met hem kan doen is dus longeren en losgooien.

En dat terwijl ie eindelijk zondag na een hele lange tijd weer eens lekker liep! Verdrietig

Ik hoop echt dat het snel over gaat en Meret geen pijn meer heeft. Je ziet namelijk dat het met lopen ook niet echt lekker gaat. Het doet hem gewoon zeer als ie beweegt. Hij is echt zo Snielig! Huilen

Maar ja, we kunnen het natuurlijk ook zien als een vakantie voor Meret.

Zelf hoef ik gelukkig niet stil te zitten want Henk-Jan heeft genoeg paardjes staan die hun beweging wel nodig hebben.

Maar toch baal ik ervan, vind het zo zielig voor Ameretto.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 13:40

Hey, wat balen nou zeg!!! Het is wel erg IN op het moment, een singeldrukking grinnik. Iwaldo van Laura had het gister ook al.... Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 14:05

Inderdaad balen zeg! Maar misschien doet die vakantie hem wel zo goed, dat hij daarna nog beter loopt!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-02 11:14

Het is nu alweer 5 dagen geleden en de bult zit er nog. Huilen Hij is wel een stuk minder dik en hij heeft er minder last van dan maandag.
Ik heb Ameretto deze week lekker vermaakt door hem een beetje te longeren en los te gooien met z'n vriendjes en vriendinnetjes.
Vond ie gelukkig niet erg.

Zelf heb ik Daisy (de pony die ik eerst bij reed voor H-J en die nu van zijn zusje is) en Beau (pensionpaard) gereden.
Dan zag je Ameretto wel een beetje jaloers staan kijken hoor! }>
Echt zo van: 'Waarom zij wel en ik niet???!!!' Boos!

Maar zoals het er nu naar uitziet, kan ik zondag wel weer rijden.

We hopen het...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 11:18

Mhh schiet nog niet erg op??

Misschien handig om even de DA te bellen wat hij ervan vindt.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 12:27

Ik wil je niet bang maken ofzo hoor maar zo'n singeldrukking is echt niet binnen 5 dagen weer weg. Mijn paard heeft vorig jaar ook zo'n drukking gehad en hij is in totaal 2 maanden uit de running geweest.
Als het lijkt alsof de bult weg is moet je even heel goed voelen want vaak zit er nog een heel klein knobbeltje (kneuzingetje) en als je dan je zadel er weer op gooit dan ben je weer terug bij af. Ik zou even een VA ernaar laten kijken om zeker te zijn hoe ernstig de drukking is. Ze zijn er vaak ook kreupel door omdat het bij beweging gaat trekken.
Wees dus voorzichtig en ga er niet binnen een week weer opzitten.
succes