(vd) hoe leer je gapen,flemen en een kus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Liene

Berichten: 4275
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Antwerpen in België

(vd) hoe leer je gapen,flemen en een kus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 21:36

ja willen jullie dat zeggen

You must live in the present, launch yourself on every wave, find your eternity in each moment.

[RT-D] Onderzoek: Positieve effecten flexen van de hals (Clayton)


marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 22:01

kijk eerst eens bij het sticky boven aan de pagina, en in de zoekachine is vast ook heel veel te vinden daarover

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48358
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 00:08

op het juiste moment de clicker bij je hebben, en altijd wat lekkers in je zak, zodat je op het juiste moment kan belonen.

Liene

Berichten: 4275
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Antwerpen in België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 10:42

dus eigelijk een snoepje aaaan je gezicht houden voor dat kussen ??
maar gapen en flemen is er een site waar dat op staat bijj sticky vind ik dat niet !
dankjde

You must live in the present, launch yourself on every wave, find your eternity in each moment.

[RT-D] Onderzoek: Positieve effecten flexen van de hals (Clayton)

Melliejj

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 11:31

kzou het niet weten, maar wat ook heel leuk om uit te proberen is:
Je paard op zijn schoft krabbelen, zodat hij met zijn lip in je gezicht gaan wiebelen Tong uitsteken Is echt heel lief.. alleen moet je dan wel uitkijken of ze niet gaan bijten als ze eventjes bezig zijn (Y)

==>vrijDag 06-08-04 naarr Spanje! (peñiscola) en 17-08-04 weerr truG met de dus!<==

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 14:13

Gapen en flemen leer je op dezelfde manier, een kusje geven op een andere. Haha!

Kusje geven is eigenlijk niets anders dan targetten, oftewel een voorwerp aanraken op commando. Hoe je dat precies leert staat precies beschreven op http://members.home.nl/vrijheidsdressuur/targetten.html . In het kort: je biedt je paard je wang aan, vlak naar zijn neus. Zodra hij ook maar iets dichter in de buurt komt, geef je het beloningssignaal en beloon je hem. Dat blijf je doen, je paard gaat het natuurlijk herhalen en als hij het vaak genoeg doet, koppel je er een stemhulp ('kusje'?) aan. Als die er eenmaal goed in lijkt te zitten, beloon je alleen nog maar als hij het na een stemhulp doet en je paard kan kusjes geven op commando.

Het gapen en flehmen ('lachen') kun je op verschillende manieren doen. Gapen moet je echt 'vangen' door heel enthousiast een beloningssignaal en beloning te geven op het moment dat je paard uit zichzelf gaapt. Door dit steeds als hij gaapt te doen, leer je hem langzamerhand dat het erg voordelig is om te gapen met jou in de buurt. Commando eraan koppelen net zoals bij het kusje en je bent er.

Het flehmen kun je ook op deze natuurlijke manier vangen, maar je kunt het ook uitlokken door je paard aan een doekje met een vreemde geur te laten ruiken. Zodra hij ook maar begint te flehmen, geef je het beloningssignaal en beloon je. Het paard begint op een gegeven moment als te flehmen als hij het doekje alleen al ziet (het doekje is nu eigenlijk het commando geworden!) en dan ga je het op een door jouw gekozen hulp zetten. Bijvoorbeeld een stemhulp of een handsignaal zonder doekje. Maar eigenlijk kun je het flehmen ook met een target leren: stel je hebt je paard geleerd om je hand aan te raken op commando: vervolgens houd je je hand erg hoog en als hij zijn bovenlip optilt om erbij te kunnen, geef je het beloningssignaal en beloon je.

Capiche? Knipoog

Liene

Berichten: 4275
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Antwerpen in België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 14:47

ja dank je allemaal !!

You must live in the present, launch yourself on every wave, find your eternity in each moment.

[RT-D] Onderzoek: Positieve effecten flexen van de hals (Clayton)

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:53

Vet goed uitgelegd joh! Ik ga het ook maar even proberen bij Ood! Haha!

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*


Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 18:43

Ik heb ook weleens gehoord dat je een (uiteraard niet giftig) "goedje" op de bovenlip kan smeren en dat 'ie daar dan ook van kan gaan flemen. Maar nu vraag ik me vooral af, welke geur of welk spul hebben jullie gebruikt?! Want ik heb Zhanna al aan Wasbenzine, zijdeshampoo en puppy's laten ruiken, maar ze ging daar echt niet van Flemen... Ja, de pup 1 keer, maar daarna ook al niet meer. :'( Dus, hebben jullie iets waar het paard gegarandeert van gaat flemen? (zeker is het uiteraard nooit, maar wat werkte bij jullie?)

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 18:47

xyzutu2 jeetje wat kan jij je goed verwoorden!!! erg netjes en duidelijk! als ik iets uitprobeer te leggen via tekst snappen de mensen er de helft niet van Tong uitsteken

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 19:11

Ik heb het pride ook met een handdoek aangeleerd. Deze handdoek nam ik in beide handen en draaide dat rond. Omdat hij dit wilde pakken krulde hij zijn lip. CLICK. Op een gegeven moment krulde hij zijn lip al als hij de handdoek zag draaien. Toen ben ik met mijn handen hetzelfde gebaar blijven doen maar dan zonder handdoek. Nu gaat hij flemen zodra je naar hem zwaait. ( leuk als de DA komt en veel met zijn/haar handen 'praat ' )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nynkster en 30 bezoekers