Nat en plakkerige vloeistof uit het oog van...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pleps

Berichten: 72
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Lokeren

Nat en plakkerige vloeistof uit het oog van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 16:41

Huilen Hallo,
Mijn verzorgpaard heeft iets raar aan haar oog.
Er loopt iets nat en plakkerig uit.
Wat kan het zijn?
Vlug antwoord a.u.b. Bloos [/i]

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:08

ontstoken mischien?
goed wassen met gesterreliseerd water beetje lauw
en goed schoon houden en dan een vliegenetje voor haar kopen
ik neem aan dat ze last van vliegen heeft

Pleps

Berichten: 72
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Lokeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 18:00

Dankjewel voor je antwoord ik zal vragen aan de echte eigennaar of het mogelijk is.Maar kan er iets gebeuren als je die behandeling doet en het eigenlijk niet ontstoken is?

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:04

Met boorwater schoonmaken.Kun je kopen bij de drogist.Deed ik ook altijd bij mijn paard en hielp heel goed.Wat je beschrijft lijkt wel op een ontstoken oog.Boorwater kan in ieder geen kwaad,of het nou wel of niet ontstoken is.
Succes Knipoog

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:10

Ik gebruik uit voorzorg en wanneer ze iets tranerige ogen hebben bright eye! Fantastisch spulletje, houd alles soepel en houd ook nog eens de vliegen op afstand! Bijna bij iedere ruitersportzaak te koop!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:23

Goed in de gaten houden en met een lampje in zijn oog schijnen (oog openhouden). Kan je het beste of op stal doen of in de schaduw zodat er geen zon in het oog omt anders kan je het niet beoordelen. De pupil moet eerst "groot"zijn en met schijnen klein worden. Als de pupil in het tranende oog meteen al kleiner is dan in het andere oog, direct de dierenarts erbij halen want dan is er meer aan de hand. Op een oog kan je niet zuinig genoeg zijn.

Pleps

Berichten: 72
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Lokeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 12:53

dankjewel voor de informatie Kyona ik zal met de echte eigenaar over de oplossingen praten en met haar beslissen welke remedie te gebruiken

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:24

En zeker als het langer gaat duren even de DA erbij halen. Een ontsteking wordt vaak alleen maar erger zonder medicatie.

oxborn

Berichten: 448
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: ergens in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 00:07

Mijn paardje heeft ook een ontstoken oog en heeft een zalfje van de da gehad, dit blijkt toch het beste te zijn, want ik wilde het ook gewoon schoon houden met gekookt water, maar ze raadde toch dit aan.

Pleps

Berichten: 72
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Lokeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 12:34

maykie schreef:
En zeker als het langer gaat duren even de DA erbij halen. Een ontsteking wordt vaak alleen maar erger zonder medicatie.

Bedoel je met de DA de dierenarts?

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 13:46

jah Lachen

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 15:31

Ik zou het gewoon spoelen met gekookt water (wel afgekoeld natuurlijk!!!!!!). Bright eye werkt misschien ook wel goed, maar dat kost ook weer geld. Niet dat dat erg is, maar als er niet heel veel uit zn oog komt werkt water denk ik net zo goed. Als er heel veel vieze prut uit komt en blijft komen, dan moet je toch echt de DA roepen.

Pleps

Berichten: 72
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Lokeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 18:32

annemiekie schreef:
Ik zou het gewoon spoelen met gekookt water (wel afgekoeld natuurlijk!!!!!!). Bright eye werkt misschien ook wel goed, maar dat kost ook weer geld. Niet dat dat erg is, maar als er niet heel veel uit zn oog komt werkt water denk ik net zo goed. Als er heel veel vieze prut uit komt en blijft komen, dan moet je toch echt de DA roepen.

UIt haar oog loopt er vrij veel maar ik zal het eerst met gekookt water doen dankjewel

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 19:23

Gaat het nu nog niet beter met haar oog? Als het al een week ofzo aan de gang is en er zijn nu weinig vliegen, denk ik dat alleen gekookt water in jouw geval onvoldoende is.

Pleps

Berichten: 72
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Lokeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 18:02

Kyona schreef:
Gaat het nu nog niet beter met haar oog? Als het al een week ofzo aan de gang is en er zijn nu weinig vliegen, denk ik dat alleen gekookt water in jouw geval onvoldoende is.

Ik weet nog niet de eigennaars zijn nog niet thuis dus kunnen we er nog niet aan beginnen.