Wachten met handelaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Wachten met handelaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 13:56

Zoals je misschien weet staat Apollon te koop.
Ik heb haar 5 jaar gehad, 3x te koop gezet en nooit is er door iemand met serieus interesse gereageert....
Ze staat nu een weekje te koop, daar komt nog 1 week bij en als er dan nog steeds geen serieuze interesse is willen we haar naar de handelaar doen.

Nou kreeg ik daar op een ander forum een aantal boze reacties op, dat het een beetje aso is om haar na 5 jaar naar een handelaar te doen en dat ik zelf een goed baasje voor haar moet zoeken. Maar als er nooit iemand reageert gaat dat dus moeilijk.

Wat vinden jullie moet ik echt nog langer wachten met de handelaar?
Zodat ik eindelijk op zoek kan gaan naar een leuk jonger paard waar ik ook mee vooruit kan? Ik ben het rondrijden in de bossen namelijk meer dan zat.


Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:07

Aan de ene kant snap ik dat mensen negatief reageren op een paard naar een handelaar doen, omdat handelaren nu eenmaal bekend staan als ongure personen. Maar wie zegt dat een particulier wel goed is voor zn paard? En wie weet vind de handelaar een hartstikke leuk huis voor het paard. Als jij geen lol meer hebt in je paard, dan moet je eerlijk zijn tegen je paard en jezelf en je niet laten beinvloeden door reacties van anderen, vind ik.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:10

Een handelaar heeft meer klanten die komen kijken dan jij...je kunt haar ook in opdracht bij een handelaar neerzetten...zodat ze van jouw blijft totdat ze verkocht is.
En nee, niet alle handelaren zijn ongure personen. Ik zou wel goed kijken bij wie ik haar neer zou zetten.

Ik heb mijn paard bij een handelaar vandaan en ben er erg blij mee. En zo zijn er beslist meer.

Je suis Charlie.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:11

Nee, hoor. Met de meeste handelaren is niks mis. En een particulier kan ook doorverkopen. Een handelaar levert alleen minder op. En dan zoekt hij een geschikt baasje!

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:13

Je moet het uiteraard helemaal zelf weten, maar bedenk wel dan een pony van 20 jaar vaak niet meer zo'n glansrijke toekomst heeft...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:25

Ook voor een pony van 20 zijn er liefhebbers.

En wat ik al zei: als je haar in opdracht laat verkopen....

Is er geen mogelijkheid voor een tweede paardje erbij?

Je suis Charlie.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:29

Probeer het anders eens via BM-stables, misschien weten zij nog iemand die zo'n paardje zoekt.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 17:03

Dank je voor al de reacties! Zijn stukken positiever dan die op het andere forum
Er zitten ook wel wat bruikbare bij! Bedankt voor de tips ik ga ze zeker proberen te gebruiken!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:18

Misschien nog een tip, zet haar bij te koop en maak je onderschrift een link, zodat iedereen kan kijken altijd....misschien is er zo ook eerder iemand die reageerd....zolang de juiste persoon maar kijkt.
<aar als ze zonder link gewoon onder te koop staat dan zakt je topic weg en als je het in je onderschrift zet met linkdan kunnen mensen gewoon kijken
succes hoor Lachen


xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 17:31

ook een goede tip! Die ga ik zeker gebruiken!

Jullie moeten trouwens voor de gein eens kijken naar het topic waar ik dus zoveel commentaar kreeg:
http://www.dierennatuur.nl dan bij meepraten en dan bij paarden onder het topis "Te koop: Leuke recreatie/gezelschapspony....

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 17:34

hoe maak je trouwens zo'n onderschrift waar "leuke pony te koop" als klikbare link komt te staan?
Want die hele zin eronder ziet er ook niet uit! Knipoog

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:53

2 weken vind k ook wel errug kort om n paard te koop hebben staan.. Toen k mn pony te koop had staan rekende ik op zon 2/3 maanden voordat k m kwijt was.. (uiteindelijk is dit allemaal anders gegaan omdat mijn huidige paard sneller kwam dan de bedoeling was en dus heb k hem ook naar n handelaar gebracht)

Je kan hem best naar een handelaar brengen. maar daar zou k nog ff mee wachten.. zeker nog n maand. Anders kijk je naar wat je er bij een handelaar voor krijgt, en wat je er voor vraagt.. Als dat wat scheelt zet je hem voor die prijs te koop.. Dat zou k zelf n wat fijnere gedachte vinden..

k zou zoiezo mijn paardje houden als ze 20 is.. heeft ze wel verdiend naar al die jaren.. (zouden er voor mij dan 16 zijn..)

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 18:16

Ik zou haar ook het liefste houden nu ze 20 is, maar dat gaat gewoon simpelweg niet (helaas).

Dat ze ps 2 weken te koop staat is niet helemaal juist, ze heeft al 2x eerder te koop gestaan. en ook toen kwam er geen fatsoenlijke reactie op...wel vragen enzo maar ze haakten toch altijd weer af...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 18:19

Maar is er geen aanwijsbare reden dat ze niet reageren of afhaken?
bv te hoge vraagprijs.
Ik zou haar nog liever weggeven aan zeker een goed tehuis dan proberen er redelijk geld voor te krijgen.

(ik zeg verder niet dat dat de reden is, is maar een bedenksel van me Lachen )

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:54

Ik denk dat het nadeel al gauw de leeftijd is , terwijl ik lees dat ze toch nog lekker elke dag rijdt en lekker fit is....
Maar gauw zeurt de mens al he....ik snap het wel aan de ene kant....de kans dt ze over een tijdje kwa gezondheid achteruit gaat is er wel en er zijn maar weinig mensen die die kans willen nemen...
Als ik geld had gehad zou ik zeker voor zoiets gaan als jou paardje...
Maar hier heb je weinig aan..geef het misschien wat tijd tot je de juiste persoon tegenkomt die goed bij je paardje past Lachen

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:11

In je profiel lees ik dat ze nog actief is, ondanks haar leeftijd.

De leeftijd meld dat hij een goede pony is voor kinderen die leuk willen rijden en tevens willen leren. Die van variatie houden in het rijden en graag houden van knuffelen en gewoon op de grond ook bezig zijn.
Is het dan niet iets om haar te adverteren als gezelschaps pony waar tevens nog op gereden kan worden. Gewoon een klein prijsje?
Er zijn veel mensen die een oudere pony zoeken omdat de kinderen het ergens op moeten leren.
Spreek ook mensen via de mail aan die zo'n pony zoeken!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 14:07

Ik zal het eens proberen! Bedankt!

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:19

Heb even op dat andere forum gekeken, maar het pennygehalte is daar behoorlijk hoog hoor!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:28

irish_lady schreef:
Heb even op dat andere forum gekeken, maar het pennygehalte is daar behoorlijk hoog hoor!


Waar? (ik ben niet nieuwsgierig) Haha!

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:28

die link die ze iets hoger gaf!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:31

Sorry, ben een beetje erg Blond

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:45

Sorry kon het niet laten te reageren op dat andere topic:
Hmm hier een nieuw lid die zich even verwondert over het hoge pennygehalte hier op dit forum. Na het hele topic gelezen te hebben lig ik hier even in een deuk. Het begon al bij de opmerking dat handelaren niet te vertrouwen zijn en alleen maar aan geld denken, de schrijver van de penny had het niet beter kunnen verwoorden. Handelaren zijn ook normale mensen die hun geld verdienen met het verkopen van paarden. Niets meer en niets minder, ze brengen ook heus geen gezond paard naar de slacht. Verder snap ik best waarom de topicstarter de pony weg wil doen ( even ter info: pas vanaf 1,568 is het een paard!!) ze kan immers beter een goed tehuis voor het diertje vinden dan dat er weinig mee gedaan wordt omdat ze er geen tijd voor heeft, wie weet kan iemand anders er nog lang plezier van hebben! En wat betreft het hebben van een paard en tevens bijstand: daar zou ik nou niet echt trots op zijn en dat aan de grote klok hangen, dit betekent dus dat wij jouw hobby betalen.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:51

irish_lady schreef:
Sorry kon het niet laten te reageren op dat andere topic:
Hmm hier een nieuw lid die zich even verwondert over het hoge pennygehalte hier op dit forum. Na het hele topic gelezen te hebben lig ik hier even in een deuk. Het begon al bij de opmerking dat handelaren niet te vertrouwen zijn en alleen maar aan geld denken, de schrijver van de penny had het niet beter kunnen verwoorden. Handelaren zijn ook normale mensen die hun geld verdienen met het verkopen van paarden. Niets meer en niets minder, ze brengen ook heus geen gezond paard naar de slacht. Verder snap ik best waarom de topicstarter de pony weg wil doen ( even ter info: pas vanaf 1,568 is het een paard!!) ze kan immers beter een goed tehuis voor het diertje vinden dan dat er weinig mee gedaan wordt omdat ze er geen tijd voor heeft, wie weet kan iemand anders er nog lang plezier van hebben! En wat betreft het hebben van een paard en tevens bijstand: daar zou ik nou niet echt trots op zijn en dat aan de grote klok hangen, dit betekent dus dat wij jouw hobby betalen.


OK dan!

Ik heb het ook doorgelezen...

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 15:05

thnx dat je me snapt, alleen dat je zegt dat we in de bijstand zitten klopt niet..dat zitten we helemaal niet....of had je het niet over mij? (ja ik ben blonT Blond )
Laatst bijgewerkt door xxappiexx op 29-06-04 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 15:06

Ik wordt daar trouwens ook helemaal debiel van de nutteloze discussies en het gezwets....daarom zit ik dus ook liever hier OK dan! Knipoog
Laatst bijgewerkt door xxappiexx op 29-06-04 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Wopkebrok en 68 bezoekers