Wondjes bij benen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DeeSjah

Berichten: 506
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Hillegom

Wondjes bij benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 09:47

Mijn paard heeft bij zijn voorste onderbenen (dus waar de peesbeschermers zitten) wondjes. Volgens mij komt het van de peesbeschermers want het zou wel toevallig zijn als het in de wei gebeurt is, omdat de wondjes precies aan allebij de kanten van de benen zitten. De peesbescherms passen gewoon goed, maar misschien schuren ze te erg? Zal ik nieuwe kopen..?

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 11:15

Maak je je peesbeschermers wel schoon na het rijden?
een meisje die op Nynke reed, deed dat niet en toen kreeg Nynke ook wondjes. Er komt dan zand in, en dat schuurt.
Maar met peesbeschermers rijden is niet echt goed hoor, de enkels van het paard verzwakken dan omdat ze niet meer zoveel hoeven te doen, omdat ze ondersteunt worden.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 13:32

komt van de peesbeschermers denk ik, zorg iig dat je ze goed schoonmaakt dat er geen zand e.d tussen zit dat kan gaan schuren, anders raad ik je aan een ander soort peesbeschermer te nemen, sommige paarden hebben dit nou eenmaal.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 14:52

x4you schreef:
Maar met peesbeschermers rijden is niet echt goed hoor, de enkels van het paard verzwakken dan omdat ze niet meer zoveel hoeven te doen, omdat ze ondersteunt worden.


Wat is wel goed dan? Zonder peesbeschermers rijden en een grote kans op een blessure riskeren?
Helemaal als je gaat springen met een paard, kan ik het niet snappen als mensen geen beschermers aandoen.
Als hij zich raakt in die pees joh, dan weet je niet wat je overkomt, daar zit je zo lang mee...

Maar goed, weer even ontopic, ik denk idd dat het komt doordat je de peesbeschermers misschien niet goed schoon hebt gemaakt, of dat hij al kleine huidirritaties had op de benen.
In het eerste geval moet je ze schoonmaken na het rijden, in het tweede geval eerst dat oplossen.
Als de peesbeschermers wel goed passen lijkt het me een beetje onzinnig om nieuwe te gaan kopen, dan zou je dan toch weer met hetzelfde probleem zitten Verward

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 15:03

Als een paard zn hele leven al op zn eigen benen loopt is er niks aan de hand. Met springen kan het mij voorstellen, maar anders Scheve mond
Paarden zijn geen watjes..

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 15:16

Er zijn ook nog paarden die een keer gek doen, en dan kunnen de benen elkaar best eens raken hoor.
De Lagos van mij, als ik die na het rijden de peesbeschermers afhaalde zaten er iedere keer nieuwe krassen op, soms ook flinke diepe, omdat die wel eens lekker gek kon doen (en dan had die nog niet eens ijzers onder). Ik had toch niet graag dat die die op de pezen gehad had hoor!
Ik denk dat dat ook komt door wat ik mee heb gemaakt, een tijd geleden alweer, een paard dat zichzelf in de pezen mepte, die was gewoon fris en maakte een sprong, kon niets meer voor gedaan worden Scheve mond
Ja, geloof mij, dan denk je wel even 3x na voordat je zonder beschermers gaat rijden

Maar goed, daar gaat dit topic niet over.

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 15:20

Ja ok nog 1 bericht offtopic..

Ik rijd nu alleen op koudbloeden dus is het ook niet nodig, en is het logisch dat ik zo denk. Als ik op warmbloeden ga rijden, denk ik wel anders denk ik.

En nu weer ontopic Haha!

DeeSjah

Berichten: 506
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 16:41

Nou ik denk er ook niet over om zonder peesbeschermers te gaan rijden! ik maak ze wel gewoon goed schoon enzo ... maar misschien niet goed genoeg..

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:58

Doe je de sluitingen niet te strak?
Vooral sluitingen waar elastiek in zit worden nog wel eens veel te strak aangetrokken.