hoe laat je je pony met impuls rijden ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:05

Impuls is de drang naar voren opgewekt en onder controle gehouden door de ruiter.. Jij moet de impuls opwekken bij je pony. Goed been eraan en op 2 teugels rijden!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!


Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:29

Drijf hem goed voorwaarts maar houd hem van voren iets tegen.
Zodat hij zijn achterbenen er goed onder zet en de drang heeft om te lopen.
Veel voltewerk en tempowisselingen rijden!

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:50

ontspanning..voorwaarte drang en op 2 teugels rijden zijn toch wel de belangrijke dingen..

NIET DOOR GEWELD EN KRACHT MAAR MET GEDULD EN ZACHT WORD RESULTAAT VERKREGEN......!!!!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 08:07

impuls krijg je ook door hem goed aan je been te krijgen,
verzameld rijden maar toch actief met de been

Teamspirit... Je bent een toppertje!

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:06

Ik denk dat het heel belangrijk is dat je pony NOOIT door je hand heen trekt. NOOIT. Dat moet je imo eerst heel goed voor elkaar hebben, en dan is die impuls een eitje:
Jij geeft iets meer been > pony wil harder > jij vangt dat op > pony krijgt meer impuls / verzameling, want hij trekt niet door je hand.

Lijkt heel simpel, maar zie hem eerst maar eens te krijgen dat hij nooit door je hand heen trekt... Maar goed, daar zou ik eerst aan werken, daar heb je altijd wat aan, want dan gaan de oefeningen aanleren ook veel makkelijker (want hij trekt niet door je hand)


Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:37

Bij leeftijd van je pony staat 14 in je profiel. Dat is toch niet zo heel "aardig op leeftijd"...? (of betreft het hier een andere pony?) Nou ben ik wel ijslanders gewend maar van wat mensen hier hebben beschreven lijkt het me niet dat dit aan de leeftijd ligt. En 14 is nog best 'jong' hoor, iig helemaal niet oud!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:54

Nee, maar dat is toch geen reden dat ze geen drang naar voren meer zou kunnen hebben? Haha! Ik denk dat oudere dieren dat ook wel kunnen hoor... Nou heb ik nog nooit van impuls gehoord, heb ook nog nooit een dressuur wedstijd gereden, maar van wat de andere mensen beschreven leek het me niet echt een leeftijdprobleem te zijn.

In ieder geval nog veel succes ermee! Knipoog

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 18:09

Precies, al is je pony 28, die drang naar voren moet JIJ opwekken, dat zit niet in je paard!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geralda1994, GoogleAdsense, henshem, ijslandfan en 6 bezoekers