serieus probleem

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vreetzak
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-06-04

serieus probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 15:41

hoi

Ja, schaduwaccount. Schaam me nog al voor dit.

Elke kee als er niemand thuis is vreet ik me te barsten. En het blijft neit bij een zakje sjips, maar je wil nie weten wt ik vandaag heb gegeten allemaal.

tosti
zakje wokkel sjips
zakje ham kaas sjips
zak popcorn
4 milky ways
2 bisc & ....

tog nie normaal! wat te doen? graag serieuse reacties na een heleboel uitgelachen te hebben....

vreetzak
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 15:43

en ik geloof dat ik zo nog wat ga vreten ....

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:45

krijg gelijk trek...

misschien naar de psych?

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:46

Misschien kan je afkicken door wat minder te kopen. Heb je t niet in huis dan kan je t ook niet opeten!
Of aan de gezonde snacks gaan zoals wortels, bleekselderij etc..
Succes.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:46

Goed streng zijn en niets in huis halen wat je op kunt eten Haha! Of grijp naar de gezonde dingen Haha!

*haalt een ijsje*

vreetzak
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 15:49

Jellie schreef:
Misschien kan je afkicken door wat minder te kopen. Heb je t niet in huis dan kan je t ook niet opeten!
Of aan de gezonde snacks gaan zoals wortels, bleekselderij etc..
Succes.


probleem is dat ik het niet koop! en aangezien mijn ma dr ook avn houd Haha!

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:50

Hier hoef je je echt niet voor te schamen. Ik weet zeker dat er veel meer mensen met dit probleem zitten.
Ik heb er zelf ook regelmatig last van Bloos!

Eet je voldoende brood?
Pak anders eens een boterham of fruit ipv chips en koek. Dit vult beter en het is nog gezonder ook. Een glas water pakken op het moment dat je een vreetbui lijkt te krijgen schijnt ook te helpen.
Zorg dat je voldoende gezonde voedingsmiddelen binnen krijgt. Zolang je geen honger hebt zul je ook minder snel naar de chips en koek pakken.

En wat nog beter zou zijn; zorgen dat er niks lekkers in huis is Knipoog

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:54

heb je hobby's?
verzorgpaarden ofzo?

zorg dat je veel buiten bent en bezig.

heb je het emotioneel ook moeilijk?
dat je het eet als troost?
of doe je het uit verveling?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:54

ik heb het ook van tijd tot tijd Bloos!

vooral snachts na het stappen LOL

het beste is idd om iets gezonds te knabbelen , of juist even lekker buiten te gaan wandelen ,om even afgeleid te zijn
ik at op de vrachtwagen op een gegeven moment steeds die crackottes van LU omdat mijn billen ook aardig groeiden door al die snack-stops van mij bij de tankstations Bloos

als het alleen bij vreetbuien blijft,lijkt mij een psych nog niet zozeer nodig...
als het eten vervolgens word uitgekotst op de niet natuurlijke wijze ( die lekker lange middelvinger dus Knipoog dan is een psych wel aan te raden ...

ik denk dat dit eerder een geval is , van even streng voor jezelf zijn!
komop,je kunt het !

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:58

heb je problemen met je gewicht? kom je vlug aan?
indien deze 2 vragen met nee beantwoord worden:
eet gewoon, doe ik ook, ik kom niet makkelijk aan, en ik heb al vanaf 12 uur (ben pas van dan wakker):
handje kersen
2 pannenkoeken
3 handjes snoep
half handje drop
wortel
gegeten, en dit is naar mijn normen niet veel, ben straks achter nog iets (softijsje Haha!)
dus gewoon eten, probeer mss wat meer fruit te eten, mar voor de rest kan het geen kwaad hoor

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:01

Dit had ik eerst ook, je voelt je vrijer als je alleen thuis bent..
En het geeft je een kick zo vrij te kunnen zijn.

Ik heb dit ook gehad, zoiets heet een vreetkick (en dan niet van het blowen Tong uitsteken )

Ben gewoon streng voor jezelf.. probeer bij alles wat je doet als je alleen thuis bent.. zoveel mogelijk water te drinken.

Een tussendoortje moet kunnen trouwens, maar houd jezelf in de hand Knipoog

Leliev

Berichten: 4954
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Mooie stad, achter de duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:03

ik geef eerlijk toe, ik ben een enorme vreetzak, maar ik kom geen kilo aan (niet dat ik dat erg vind ofzo...)

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:06

Citaat:
het beste is idd om iets gezonds te knabbelen , of juist even lekker buiten te gaan wandelen ,om even afgeleid te zijn
ik at op de vrachtwagen op een gegeven moment steeds die crackottes van LU omdat mijn billen ook aardig groeiden door al die snack-stops van mij bij de tankstations


Ik denk dat dit idd de beste remedie is...

Ga wat doen, ga wandelen sporten, wees bezig! Het wordt een gewoonte om neer te ploffen tv te kijken/computeren en erbij te snaaien zonder dat je doorheb wat en hoeveel je naar binnen werkt.

Als ik de hele dag op de manege bezig ben 'vergeet' ik zelfs te eten, dit is natuurlijk ook niet goed maar dat komt omdat ik dan zo bezig ben.

En als je trek heb pak je plakjes komkommer, worteltjes, fruit of iets dergelijks. Ik eet echt liever een stukje fruit dan wat zoetigheid...

Succes ermee! ( als het je enigzins troost, je bent echt niet de enige met dat probleem, maar het is wel heel goed dat je door heb van jezelf en dat je er wat aan wil doen Ach gut )

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:13

Leliev schreef:
ik geef eerlijk toe, ik ben een enorme vreetzak, maar ik kom geen kilo aan (niet dat ik dat erg vind ofzo...)



Ik ook, mn baas noemt me kliko Bloos
Maar ik kom gelukkig ook geen grammetje aan.

Zoals de meeste al zeggen is ook mijn advies, ga wat doen en probeer niet aan eten te denken

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:19

Ik zou zeggen, gooi dat schaduw account achterover en klep gezellig met de andere snoepkonten mee

Ik snap wat je bedoelt. Hier is ook echt niks veilig in huis Tong uitsteken
Gelukkig kan ik wel zelf regelen wat er in huis is en wat niet, dus koop ik gewoon wat minder in.
Mag ook wel want ik weeg zo'n 15 kilo te veel Bloos!
Schamen hoef je je er niet voor, want ik geloof dat echt iedereen een probleem heeft om lekkers te laten liggen Haha!

Wat ik wel begrijp is dat jij je er ongemakkelijk bij voelt.
De enige oplossing is naar je moeder te stappen en er even over te praten dat jij het moeilijk vind om het te laten liggen, en of zij samen met jou op snoep dieet wil. Moeder willen dat vaak wel hoor Tong uitsteken
Het maakt het gelijk ook gezellig, omdat je eigenlijk een spelletje doet wie het het eerste opgeeft.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:23

daantjuh schreef:
Hier hoef je je echt niet voor te schamen. Ik weet zeker dat er veel meer mensen met dit probleem zitten.
Ik heb er zelf ook regelmatig last van Bloos!

Eet je voldoende brood?
Pak anders eens een boterham of fruit ipv chips en koek. Dit vult beter en het is nog gezonder ook. Een glas water pakken op het moment dat je een vreetbui lijkt te krijgen schijnt ook te helpen.Zorg dat je voldoende gezonde voedingsmiddelen binnen krijgt. Zolang je geen honger hebt zul je ook minder snel naar de chips en koek pakken.

En wat nog beter zou zijn; zorgen dat er niks lekkers in huis is Knipoog


*LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*


ik begrijp dat je moeder de boodschappen doet , vraag of ze iets minder wil meenemen of het verstopt (doet ze waarschijnlijk toch wel anders blijft er niks voor haar over!hihi)
zolang je niet elke dag alleen thuis zit (dus dit elke dag doet)
en het niet doet omdat je je rot voelt maar omdat je je verveelt of gewoon lekkere trek hebt wat dan overgaat in een vreet buitje
zolang je niet direct boven de wc hangt om het er weer uit te gooien
so what , geeft niks heeft iedereen wel eens !

ben het ook helemaal met holy eens!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:25

Ik heb dat bij vlagen, dan blijft het niet bij ene bokkepoot, dan gaat gelijk het hele pak leeg... Dat vind ik geen schaduwaccount waard hoor Knipoog

Ik doe erg m'n best... drink veel water (minder hongergevoel) en plak een briefje op de koelkast (of waar het lekkers dan ook staat) met 'WILSKRACHT' zodat ik elke keer als ik iets wil pakken daarmee geconfronteerd word. Maar dan nog haat ik mezelf nog regelmatig omdat ik mezelf niet kan stoppen... Heb 2 weken echt gelijnt en niets afgevallen, dus nu is de motivatie ook weer geheel weg Boos!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:30

Juist ja, wat er niet is, kan je ook niet opeten Tong uitsteken
Zolang je het gooit op een snoepdieet, met je gezin dan is het te doen hoor. Er word minder ingekocht en je hebt motivatie van een ander.
Zolang je gewoon de normale etenswaren als ontbijt, middageten en avondeten wel opeet dan is het goed. Je moet nu ook weet niet overdrijven he.
Let wel op, dat als jij dagelijks redelijk wat wegsnoept en je gaat dat nu terug brengen naar 1 snoepje of zelfs helemaal niks dat je af gaat vallen.
Zal niet erg veel zijn, maar wel een paar kilo.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:37

Hoe oud ben je, als ik vragen mag?
Ik at me vroeger ook 3 slagen in de rondte, maar daar heb ik niks aan over gehouden.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:42

Pfoe dat had ik ook hoor vooral snoepen gewoon eten hoefde ik niet meer. ik kwam nooit aan. Haha!

Morticia

Berichten: 181
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:58

Dat is zeker zo. ga eens kijken voor jezelf waarom je het doet en wees zo eerlijk mogelijk naar jezelf toe! Hoe voel je je op het moment als je dat allemaal naar binnen werkt?
Hoe voel je je erna?
En inderdaad: zo veel mensen hebben hiermee te kampen en als het gebeurt, laat het dan maar toe, want alles wat je jezelf verbied wordt nog alleen maar aantrekkelijker. als jij jezelf kunt wijsmaken dat je alles mag eten wat je maar wilt, dan wordt die drang al wat minder. geloof me: kost tijd, maar zorg ook voor afleiding! Het is je lichaam en daar moet je goed zorg voor dragen. En als het gebeurt: don't worry! weer een kans!

"als het alleen bij vreetbuien blijft,lijkt mij een psych nog niet zozeer nodig...
als het eten vervolgens word uitgekotst op de niet natuurlijke wijze ( die lekker lange middelvinger dus Knipoog dan is een psych wel aan te raden ..."

met dit ben ik het niet helemaal eens. Er zijn zat vormen van eetstoornissen waarbij je ook NIET je vinger in je keel stopt! maar terwijl je toch een eetprobleem hebt! het is hoe je het ook zelf ervaart en waar de oorzaak ligt, of je er zelf grote problemen mee hebt. Natuurlijk hoeft het niet zo te zijn, maar sluit het niet uit.

dat wilde ik even kwijt...
Laatst bijgewerkt door Morticia op 28-06-04 17:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:58

Ik kom ook moeilijk aan en kan ook vreselijk veel snoepen. Als ik sochtends beneden kom en wat laat ben denk ik vaak, ach laat die boterhamen maar zitten, ik koop op school wel een wafel oid.

Vreselijk moeilijk om er af te blijven, amar aan de adnere kant ik kom ook niet echt aan of zo, dus valt het allemaal vast wel mee, en ga ik gewoon lekker door hihi Bloos! ...

Meestal kom ik na een proefwerk week wel het een en ander aan. In de proefwerkweek is het altijd erger dan normaal, aan het begin sla ik een hele hoop lekkers in, wat ik dan tijdens het leren allemaal op peuzel. als ik aan het snoepen ben kan ik me gewoon beter concentreren... en jah, na zo'n week ben ik meestal wel iets zwaarder, maar ach, moet kunnen...

Lijkt me lastiger als je moeilijk op gewicht kan blijven. suc6 ermee, eits anders dan streng zijn voor jezelf gaat haast niet. Misschien iemand zoeken die je af en toe wijst op je eetgedrag?

suc6

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:04

Ik gam met Holly mee vreetzakje. Wees lekker een vreetzakje onder je eigen account, want dat zijn de meeste van hier ook, inclusief mezelf.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:08

Als je op bepaalde tijden naar snoep/zoet grijpt, wil een chroomsupplement helpen. Maar ik heb zo de indruk dat het niet alleen zoet is...

Probeer anders een fruit te nemen ipv snoep? En ga handwerken of zo, punniken, iets waar je beide handen voor nodig hebt. Heb je ook geen handen over om wat in je mond te stoppen.

Morticia

Berichten: 181
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:10

haha, trust me, dan leert ze het wel met haar voeten! maar Cassidy heeft gelijk! gewoon bezig zijn en zeker iets dat je leuk vind!