SGW-vraagje over klasses

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

SGW-vraagje over klasses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 16:34

Als je Z-dressuur rijdt, L springt en in de B wil gaan beginnen met de cross, hoe zit dat dan met de spring- en dressuuronderdelen?

Als je SGW in de B wil starten, wat voor dressuurproef moet je dan rijden? Want het lijkt me niet echt eerlijk als er in de B-dressuur Z-ruiters meerijden. Idem met springen...



Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:37

jep dat is gewoon een B proef en een B parcours!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:50

Kitty schreef:
Als je Z-dressuur rijdt, L springt en in de B wil gaan beginnen met de cross, hoe zit dat dan met de spring- en dressuuronderdelen?

Als je SGW in de B wil starten, wat voor dressuurproef moet je dan rijden? Want het lijkt me niet echt eerlijk als er in de B-dressuur Z-ruiters meerijden. Idem met springen...


Idd niet altijd eerlijk. Maar het is nu eenmaal zo. Ze kunnen moeilijk SGW B onderverdelen: B sgw, B dressuur. B sgw, L dressur enz enz.. dan zijn ze nog wel even bezig

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:54

Het is al verteld je start in alles dus de klasse die je in de SGW mag starten.

Vaak is het niet eerlijk, maar ja als je het gaat veranderen wordt het ook allemaal wel weer erg moeilijk.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 21:46

Ik geloof dat ik daar dan niet al teveel moeite mee ga hebben Haha!
Dan is er tenminste nog een onderdeel waar ik wat punten kan halen.

Ach, eerst maar eens trainen.

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:34

ik heb nu een paar minpunten in L-springen, B springen heb ik overgeslagen. mag ik nu crossen???

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:41

Het scheelt zeker wanneer je een goede uitgangspositie hebt door een hoge dressuurscore, en dan zijn M/Z-ruiters idd vaak in het voordeel in de B/L-klassen. Aan de andere kant kan het nog best lastig zijn om als Z-combinatie een 'saaie' B-proef te moeten rijden Haha! en om je plaatsing na de dressuur te behouden moet je vervolgens wel goed presteren in het springparcours en in de cross. Bij SGW is het tenslotte de beste allrounder die wint. Knipoog

Bij onze Ret is het overigens net andersom: dressuur is niet zijn sterkste punt (meestal middenmoot) maar in het springen en zeker in de cross blijft hij vrijwel altijd foutloos. Vallen vervolgens de ruiters met een hogere klassering in de dressuur af in het springen en/of de cross, dan stijgt zo'n combinatie met lagere dressuurpunten maar zonder hindernisfouten al snel een paar plaatsen in het klassement.


[Edit] suffe typo's
Laatst bijgewerkt door Karin op 28-06-04 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:59

MRmichiel schreef:
ik heb nu een paar minpunten in L-springen, B springen heb ik overgeslagen. mag ik nu crossen???


Ja hoor. Vereiste is B+1 en ook al heb je minpunten in de volgende klasse, dan nog ben je officieel L. Maar als je de B hebt kunnen overslaan, dan heb je al eerder toch die winstpunt in de B gehaald?

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 23:09

Het zou inderdaad kunnen zijn dat ik juist in de B lage scores rijd vanwege de vele lange lijnen.
Springen kunnen we ook wel aardig, maar crossen moeten we nog aan beginnen, dus het duurt nog wel even voordat ik de concurrentie aanga Haha!

En misschien vind ik het crossen veel te eng en dan houd ik het gewoon bij dressuur en springen. Hmm.. misschien eens een endurance-rit proberen? Knipoog

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:49

missmuts schreef:
Ja hoor. Vereiste is B+1 en ook al heb je minpunten in de volgende klasse, dan nog ben je officieel L. Maar als je de B hebt kunnen overslaan, dan heb je al eerder toch die winstpunt in de B gehaald?


Ik vind het wel een goeie vraag. Je moet dat winstpunt toch als combinatie gehaald hebben? En als je negatief in de L staat en je hebt de B overgeslagen dan heb je geen winspunt gehaald. Bovendien ben je pas officieel geregistreerd in een klasse als je er (positieve) winstpunten in hebt behaald. Als ik jou was zou ik het toch eerst vragen bij de KNHS.

Het is trouwens wel zo dat als je L gecrosst hebt (met wp), je gewoon met een groen paard mag gaan crossen zonder dat ie ooit op een normale wedstrijd gesprongen heeft. Maar die vlieger gaat hier natuurlijk ook niet op.

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:54

Met examen moest ik een M1+1 geklasseerd paard meenemen. De instructeurs bij de KNHS (!) raadden aan om het paard door iemand in de M2 of Z1 te starten. Het maakt niet uit of er winstpunten gereden werden. Vanaf dat moment is het paard namelijk officieel de vorige klasse met winst.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:09

Ah, kijk daar hebben we wat aan Lachen . In het reglement kon ik er nl. niks van vinden. Wel grappig. Je laat een groen paard met een Z ruiter 1x in het Z2 uitkomen, en dan is hij dus officieel Z1 met wp. Haha!

Al vraag ik me af of het slim is om te gaan crossen als je negatieve punten in het L hebt. Als het springen niet goed gaat wordt crossen natuurlijk lastig (al staat het dan best laag in de B). Je mag bijv. niet starten in de cross als je meer dan 24 hindernisfouten in je parcours hebt.

Nou vraag ik me het volgende ook af (beetje off topic). Als je meteen een paard in het L mag uitbrengen, en je staat dan L-10. Kunnen ze je dan laten degraderen naar het B? Want met de nieuwe versnelde promotieregel start je 'm toch gewoon weer terug in het L? Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers