Hoe lang moeten we nog wachten???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 13:01

Idd, zodra ze echt gaat lopen druppelen, is het meestal een kwestie van binnen 24 uur. Alleen......................dat doen ze niet allemaal

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 13:04

Sssstttt...!!!
Knipoog

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 13:05

Vast wel.................

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:03

Hoe gaat het nu Zwelgje? Huppelt er al wat kleins in de wei?

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 19:12

carola schreef:
Hoe gaat het nu Zwelgje? Huppelt er al wat kleins in de wei?


Nee, helaas nog niet Carola. Was het maar waar!
Haar uier is nu wel permanent dik en ze gedraagt zich op stal ook veel onrustiger. Ze is steeds rondjes te draaien en het lijkt alsof ze nog geen 5 minuten stil kan staan.
Dus ze is wel in alles veranderd en niet helemaal op d'r gemak maar er komt nog steeds niets Scheve mond
Elke keer als ze gaat liggenn denk ik van; ja, nu gaat het beginnen en dan staat ze weer op en is de druk er weer af.
Maffe merrie.
Maar ik word toch echt wel heel benieuwd naar mijn Jet Set D veulentje Cool

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:14

En,en,en hoe gaat het nu??????

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 17:26

En?We zijn helemaal niet benieuwd hoor Haha!

Zoals jij je merrie omschrijft; precies hoe Shana ook deed en je weet het,
s'-avonds een veulen *LOL*
Het kan nu echt niet lang meer duren.
Zodra jij de moed gaat opgeven wordt het geboren!

Nogmaals sterkte dan maar Haha!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 18:19

Nou, ik heb toch echt de moed al opgegeven hoor... laat maar komen Knipoog
Ik weet ook echt niet meer wat ik ervan moet denken. Ze staat er ook zo rustig bij dat ik ook niet weet wanneer ik extra op moet letten.
Het kan inderdaad elk moment geboren worden, we zitten nu op 11 maanden + 9 dagen.
Ze houdt de spanning er in ieder geval goed in die merrie van mij.
Ik houd jullie zeker op de hoogte als mijn merrie van gedachte veranderd Knipoog

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 20:52

Het kan ineens heel snel gaan hoor Knipoog Ach gut

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:38

ik vind het "eng" stil! is er al een kleine Jet set? Haha!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 18:08

marloes-joy schreef:
ik vind het "eng" stil! is er al een kleine Jet set? Haha!


Hihihi, nope nog niks. Volgens mij blijft ie zitten tot volgend jaar, heb ik meteen een jaarling Tong uitsteken Cool Scheve mond
Ik weet echt niet meer wat ik ervan moet denken. Ik had voor de zekerheid nog eens het dekbewijs er op nageslagen of ik wel de juiste dekdatum voor heb Bloos Bloos!
Maar het was toch echt 17 juli 2003 dat ze gedekt is en drachtig bleek te zijn enkele weken later en ze is daarna niet meer gedekt geweest.
Dus wederom houden we de moed erin en proberen we er niet meer wakker van te liggen

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:15

Nog geen veranderingen?
Merries,je zou ze!!!
Is de vulva al wat langer of dikker?

Caira
Berichten: 26070
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:16

ach dan heb je nog tot 18 juli als ze te veel naar de mijne gekeken heeft!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 20:06

Ik hoop stiekum toch echt niet dat het nog tot 18/7 gaat duren hoor... .
Ik kan er gewoon echt niet meer bij. We zitten nu op exact 11 maanden en 10 dagen. Vond ik zelf een prima tijd om eens een veulen op de wereld te zetten.
Het vervelende is; je weet gewoon dat het elk moment kan gebeuren. Alleen: wanneer?!!!!!!!!!!!
De uier is best wel dik maar aan de vulva zie ik nog niks geks alleen dat het lijkt alsof de vulva wat blijft "open" staan. Ik zie aan de buitenkant een beetje het roze gedeelte van de binnenkant. Alsof er een randje een beetje is omgeklapt.
Morgen moet ik ook wel weer werken, dan zal je zien dat ze vannacht bevalt Knipoog

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 01:30

ZO Zwelgje, dit duurt lekker lang! Stella had wel een week lang een "ontplofte" vulva, dus dat zegt ook zo weinig... Kan je vriend niet gaan waken??? Kan jij lekker slapen en ben je helemaal fris als ze gaat bevallen!? Nou, succes met wachten en we horen het wel! Ben zo langzamerhand wel benieuwd naar de kleine!

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:45

En nog nieuwe up-dates??Of geen veranderingen?

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 15:34

Er is nog niet gek veel veranderd. Ik ben sinds vandaag weer aan het werk, dan hoef ik er ook niet de hele dag aan te denken Knipoog
Elke avond is ze standaard een beetje drentelig op stal en doet ze met haar neus het stro verdelen. Ik zal het wel weer niet goed gedaan hebben Knipoog
De uier is al bijna 2 weken vol al loopt ze het nog steeds een tikkie weg na weidegang. Nog geen kegels en geen melk. Ze eet nog steeds goed en zit goed in d'r vel.
Ik krijg altijd al weer doemscenario's in mijn hoofd; misschien is er echt iets mis waardoor de geboorte niet op gang komt en de merrie zich niet klaarmaakt. Geen idee of het kan maar soms spoken die dingen wel eens door mijn gedachten.
Natuurlijk ga ik er nog steeds vanuit dat er een gezond veulen uit zal komen. Maar je gaat soms twijfelen... .
Ze heeft 4 weken voor de uitgerekende datum nog een koliek aanval gehad (gaskoliek) en heeft toen nog een dag in de kliniek gestaan.
De veearts verzekerde me wel dat er met het veulen niets aan de hand zou kunnen zijn omdat ze zelf weer opknapte na een aantal darmontspanners en sedatieven.
Maar soms denk ik wel; misschien heb ik dan wel de pech dat het veulen wel een klap heeft gehad... .
Ik ga op een gegeven moment van alles denken maar vooralsnog ga ik er van uit dat alles OK is en dat hij/zij gewoon nog lekker ligt daarbinnen Knipoog

marieke03
Berichten: 9
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:35

Hoi, mijn pony is al meer dan drie weken overtijd. sinds gister had ze kegeltjes...afwachten dus

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 15:46

marieke03 schreef:
Hoi, mijn pony is al meer dan drie weken overtijd. sinds gister had ze kegeltjes...afwachten dus


Oh gut... even tellen... a.s. donderdag zijn we 2 weken over tijd... op 8/7 zou ze dan 3 weken over zijn. Dus met een beetje pech komt het pas rond 8/7 en met heel veel pech pas rond 15/7, pfffff. Dan heeft ze echt een jaar gedragen!
Helpen jullie me even hopen dat het toch wat eerder komt???

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:51

Ik help het je zeker hopen.
Let je wel eens op of je het veulen ziet bewegen of is het niet zo beweeglijk?

marieke03
Berichten: 9
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:12

he! ik heb gister nog met de veearts gesproken. Hij zei dat je altijd moet rekenen vanaf de elf mnd. Hij had al veel paarden en ponys gezien die een jaar dragen. Ik heb me in het begin super druk gemaakt. Nu heb ik zoiets van het komt wel, maar ik heb mijn telefoon op het werk bij de hand!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 16:18

Nou, ik weet het mooi gemaakt. Ik ga er gewoon vanuit dat ze een jaar draagt. Dus ik kan het veulen waarschijnlijk wel over 2 weken verwachten. Als het eerder komt is het alleen maar mooi meegenomen.
Op zich ook nog niet eens zo slecht als ze pas over 2 weken bevalt want dan heb ik al weer bijna bouwvak Knipoog

marieke03
Berichten: 9
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 08:10

ik had eigenlijk verwacht dat mijn veulentje gister kwam, maar helaas toen ik thuis was, was het er nog niet.. balen! de veearts zou woensdag eigenlijk komen voor bedrijfscontrole bij het melkvee, maar doordat mijn vader moet maaien komt hij niet. Ik denk dat ik hem zelf even laat komen kijken. Dan heb je in ieder geval zekerheid he?

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 09:55

marieke03 schreef:
ik had eigenlijk verwacht dat mijn veulentje gister kwam, maar helaas toen ik thuis was, was het er nog niet.. balen! de veearts zou woensdag eigenlijk komen voor bedrijfscontrole bij het melkvee, maar doordat mijn vader moet maaien komt hij niet. Ik denk dat ik hem zelf even laat komen kijken. Dan heb je in ieder geval zekerheid he?


Die van jou draagt nu al dik 3 weken over he? Is de merrie verder ook zo super rustig? Heeft je merrie wel kegeltjes of laat ze al melk schieten?
Ik voel in ieder geval met je mee en het is niet leuk om zo lang te moeten wachten.
Mijn veearts moet eindvolgende week ook nog even langskomen voor een controle van 1 van de andere paarden. Ik denk dat ik hem ook meteen toch even de merrie laat bekijken. Misschien kan hij even luisteren of alles goed zit en of het veulen nog leeft. Ja, weet ik veel Verward
Meid, ik hoop dat je straks een veulentje hebt! Laat je wel iets weten en veeeeel foto's!!!

marieke03
Berichten: 9
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:10

Ja, de merrie gaat gewoon zijn gangetje. Ik denk dat het vandaag ook niets wordt. Ze heeft nog maar kleine kegeltjes. donderdag komt de veearts kijken. Ik ben benieuwd. Ik heb het veulen twee weken terug nog zien bewegen. Ze zeiden ook al dat het kon dat ze 'schijn'dragend is...daar maakte ze me niet echt vrolijker van! Maar ik heb nog goede hoop. Als het veulen er is stuur ik meteen foto's!!!