Jeddah Komt Naar Huis!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Jeddah Komt Naar Huis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 19:38

Misschien hoort het niet hier thuis, maar aangezien ik jullie allemaal het beste "ken" wil ik het toch hier even kwijt!

Zoals de meeste van jullie wel weten heb ik een tijdje geleden Jeddah, mijn NRPS merrie, verkocht omdat ik simpleweg te weinig tijd voor haar had (maakte) en verder met de Paints wilde.
Voor Jeddah heb ik echt een super thuis gevonden waar ze heerlijk verwend werdt.

Helaas bleek toch dat ze wat raar in de omgang werdt, ze schrok heel veel tijdens buitenritten, dat terwijl ze altijd nergens om gaf. Ze heeft zich los getrokken, zelfs een touw gebroken en was gewoon duidelijk niet de Jeddah die ik verkocht had.

Haar nieuwe eigenaaresse heeft er echt alles aan gedaan het haar naar haar zin te maken, ik ben zelf een paar keer geweest, met de fiets mee gegaan op buitenrit en dan was ze weer heel normaal. Zelf heb ik een paar keer op haar alleen buiten gereden, ook dan was er niks aan de hand.

Vandaag belde haar nieuwe baas, in tranen, want ze is verder stapel gek op Jed, dat ze het echt niet meer aankon. We hebben vanmiddag samen besloten dat Jeddah gewoon weer lekker thuis komt!!! Ik ben er HEEEEL gelukkig om, want ik miste haar veel meer dan ik ooit gedacht had!
Ze komt nu eind deze week thuis om in elk geval nooit meer verkocht te worden, dan moet ik maar meer tijd voor haar vrijmaken en mezelf niet schuldig voelen als ze een weekje wat minder gereden wordt....

Dusssss, ik ben HAPPY! Dat wou ik eigenlijk gewoon even melden Knipoog !

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:42

Fijn hoor. Ik kan me dat gevoel voorstellen! En dan inderdaad maar een paar ritjes minder Lachen

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 20:04

Ik vind het echt super voor je OK dan! . Dit is voor alle partijen het beste

One moment can change everything.

United Stables That's US

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 20:19

Heerlijk dat ze weer thuis komt en dat je er heel blij mee bent........tja het kan allemaal raar lopen!
Geniet maar van Jeddah en ik denk niet dat ze het erg vind als je niet elke dag met haar gaat rijden.

missgoldy

Berichten: 648
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: Den Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 20:25

Eigenlijk geweldig he, hoe een paard dan toch aan jou als vertrouwenspersoon hangt.

Voor de nieuwe eigenaren spijtig. Maar beter zo dan dat er eerst ongelukken komen.

Groetjes Marjan

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 20:39

Super voor je, toch? Ik denk dat ook Jeddah zelf wel tevreden zal zijn met deze oplossing, want als ik het zo hoor, miste zij je ook. Het is toch apart dat ze zich wel netjes gedroeg als je erbij was? Net alsof ze alles toch een beetje naar haar hand wilde zetten.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 20:41

Nanouk schreef:
Heerlijk dat ze weer thuis komt en dat je er heel blij mee bent........tja het kan allemaal raar lopen!
Geniet maar van Jeddah en ik denk niet dat ze het erg vind als je niet elke dag met haar gaat rijden.


Het kan inderdaad allemaal heel raar gaan! Ten eerste had ik nooit verwacht dat ik haar zo erg zou missen als ik deed en ten tweede denk je met paarden toch "makkelijker" dan bijvoorbeeld honden, als ze maar hun hooi krijgen en verzorgd worden, dan zijn ze wel happy. Vooral omdat Jeddah een mooi stuk land en een gezeldschaps Shetlander helemaal voor zich zelf had, dacht ik ook echt dat ze veel gelukkiger zou zijn. Blijkbaar dan toch niet.

Ik ben er 100% van overtuigd dat haar nieuwe eigenaaresse niks "verkeerd" gedaan heeft en juist enorm haar best gedaan heeft, maar na 6 jaar bij mij geweest te zijn is het denk ik voor Jeddah een te moeilijke overgang. Achteraf gezien dus gelukkig maar, want ook voor mij was het erg moeilijk en ik had haar al eerder terug willen kopen, maar dat kan natuurlijk niet zomaar.
Alles is nu geluukig goed en ik hoop ook heel erg dat haar nieuwe baasje weer een super paardje zal vinden die het bij haar zeker weten ernorm goed zal krijgen.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 20:46

Blijkbaar waren Jeddah en jij toch meer 'soul-mates' dan je zelf dacht... en dat betekend dus dat je je niet schuldig hoeft te voelen als je haar een paar dagen niet kan rijden... ze is happy alleen al door bij jou te zijn, dat is blijkbaar genoeg. Zo lang ze lekker naar buiten kan om d'r benen te strekken zal ze zich prima voelen en hoe je haar echt niet elke dag te rijden.
Fijn voor je dat ze terug is... kan me zo voorstellen hoe dat voelt (mis Fly ook nog steeds...)

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:23

Triest voor de nieuwe eigenaar en ik hoop, net als jij, dat ze een paardje vindt waarmee ze dezelfde band op kan bouwen als jij met Jeddah hebt!! Dat een paard zo kan veranderen omdat ze haar 'baas' mist. Het zijn toch ook zulke bijzondere dieren.
Ben blij voor jullie allebei dat Jeddah weer lekker naar huis komt. Geen zorgen maken, net zoals Francis zegt, voor Jeddah is het genoeg dat ze gewoon bij je kan zijn!!

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Roos1

Berichten: 363
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 22:55

Ik ben blij voor je en ik denk inderdaad dat ze wat minder rijden voor lief neemt. Knipoog Wat heerlijk dat ze terug kon komen.

Mijn NRPS merrie kan ook niet meer blijven waar ze nu staat en staat nu dus te koop (zie bij EA-Co leuke merrie te koop) helaas heb ik echt geen plek meer voor haar. Ik hoop echt dat ze weer een lekker plekje kan krijgen, maar het liefst zou ik haar ook weer terug bij me willen hebben Huilen

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 23:37

Jeetje, wie had dat ooit gedacht!!!
Soms moeten dingen gebeuren om alles een goede plek te kunnen geven, dat is nu gebeurd Bloos
En net wat Nanouk zegt; zolang je de liefde voor haar hebt, zal ze je het echt niet kwalijk nemen, hoor!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Noisy

Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 09:37

echt fijn voor je en voor jeddah ook Haha!
kan je niet iemand erbij zoeken dan krijgt ze in ieder geval genoeg aandacht als je zelf niet kan...

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-04 09:59

noisy schreef:
echt fijn voor je en voor jeddah ook Haha!
kan je niet iemand erbij zoeken dan krijgt ze in ieder geval genoeg aandacht als je zelf niet kan...


Dat had ik voordat ik haar verkocht al een jaar lang geprobeerd... Ik had wel 2 meiden die haar in het weekend dressuur reden, maar verder was er nooit iemand te vinden die vooral lekker buitenritjes met haar wilde maken, want dat vindt Jeddah zelf het aller leukst !

Nu ga ik er zelf gewoon de tijd voor nemen, dan maar wat minder naar wedstrijden met de Paints en meer aandacht voor Jeddah Ach gut .

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

DennisC

Berichten: 116
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 16:42

(vanuit Almere)

Echt super gefeliciteerd!!!!!!! OK dan!
Ik ben heel erg blij voor je en natuurlijk ook voor Jeddah!!!!!!
Dit is voor jullie beide echt het beste, zoals uit van alles blijkt!!!!!!
Ze is echt veel liever bij jou en doet dan wat minder dan dat ze bij iemand anders alle aandacht krijgt!!!
Dit is onvoorwaardelijke liefde!!!!! Lovers

Success means that you get up one more time than you fall down

United Stables That's US!

mienmien

Berichten: 920
Geregistreerd: 13-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:39

fijn dat ze weer thuis komt. Geniet er van

Morris
Animal Magnitism

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:59

He Corine, gefeliciteerd!! OK dan!
't heeft gewoon zo moeten zijn joh!! We zijn ontzettend blij voor je! *LOL*


Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:17

Idd: dit heeft kennelijk zo moeten zijn. Het is natuurlijk wel heel jammer dat het niet gelukt is; voor zowel Jeddah als de nieuwe eigenaresse als voor jou ... maar kennelijk horen Jeddah en jij dus bij mekaar. Hopelijk kunnen jullie nog jarenlang van elkaar genieten!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 08:48

Dank je wel allemaal! Ik ben echt dol gelukkig en inderdaad, kennelijk horen we ook bij elkaar Lovers ! Nu nog even tot einde van de week wachten tot ik haar op kan halen!!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 08:57

Fijn hoor, ik heb het vorig jaar zelf gedaan. Onze Levi was bij iemand op proef en het zat me niet lekker. Hij was onrustig, voelde zich duidelijk niet lekker en ik jankte mijn ogen uit mijn hoofd.

Na anderhalve week hebben we hem teruggehaald en gewoon rustig gekeken wat we met hem konden. En maanden later lopen we ineens tegen iemand aan die paard en stalling zoekt. Weer zes weken proef, wederzijds en nu gaat het super. Suzan heeft hem gekocht, hij staat hier op pension en hij is supergelukkig. En ik ook, want ondanks dat hij verkocht is, is mijn knuffel nog gewoon hier!

Webshop - digital art: MoTekent

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 09:02

Dat is ideaal MoniqueT! Fijn dat je hem nog dichtbij hebt !

Bij mij nu geen haar op mijn hoofd die eraan denk Jeddah weer ooit te verkopen . Ik verkocht haar in eerste instantie omdat ik dacht dat dat voor haar beter zou zijn, niet omdat ik haar niet meer wilde of geen plek voor haar had, dat was het probleem gelukkig niet, daarom kan ze ook gewoon weer thuis komen en blijven, want kennelijk was ze hier wel gelukkig.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:23

jeddah schreef:
want kennelijk was ze hier wel gelukkig.

Dat lijkt me een understatement, ze is bij jou duidelijk supergelukkig!

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:23

Tja, was hier ook. Plek was er wel, maar niemand om hem te rijden. Kids willen niet en ik kan het niet meer.

Ik dacht dus ook dat hij gelukkiger zou worden daar, maar hij blijkt gewoon bij ons te horen. Hij ziet er nu supergelukkig uit en straalt als Suzan komt.

Webshop - digital art: MoTekent

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:27

wat fijn dat ie terugkomt...jullie horen schijnbaar gewoon bij elkaar.

lekker genieten van jullie buitenritjes OK dan!

Mister B

* it takes wings to make miracles happen*

asbe

Berichten: 119
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Kiel-Windeweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:53

Ik kan maar een ding zeggen: IK VIND HET SUPER VOOR JEDDAH EN C!! OK dan!

Paarden schenken de vleugels die ons ontbreken.

United Stables That's US!


flellen

Berichten: 66
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: klazienaveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:12

Hoi Corine
Leuk dat Jeddah weer terug komt!
Dat had ik echt niet verwacht.
Ik stuur een PB.

Clover ik zal je nooit vergeten


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers