Ook verslagje SGW Hooge Mierde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Ook verslagje SGW Hooge Mierde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 08:19

En ik ben weer eens een van de laatsten die haar verslag maakt Haha!
Was gisteravond echt te moe om nog maar één blik op de computer te werpen.

Ik had mooie starttijden, dus hoefde niet al te vroeg naar stal.
Om precies half 9 (volgens planning) te vertrekken.
Zaterdag was ik al met mijn vriendin naar HM geweest om de cross te lopen, dus de heenweg verliep vrij vlot. Zo'm 1 uur 40 minuten hebben we er over gedaan. Rond 10 over 10 kwamen we aan. Net op tijd om mijn vriendin te zien springen (zij reed L-paarden). En ook nog om haar te zien in de cross.

Daarna was het tijd om mezelf om te jurken en mijn paard klaar te maken voor de dressuur.
Tijdens het stappen naar het hoofdterrein werden we al bestookt door de dazen. Echt heel erg daar!
toen we het terrein op kwamen was er iemand die nogal luidruchtig zijn paard van de vrachtwagen haalde dus kreeg ik gelijk een dikke bok van mijn paard omdat ze nogal schrok.
Pfff, ik heb nog nooit ergens zo kl*te losgereden voor de dressuur als daar zeg! (daar had iedereen natuurlijk last van, maar toch is het vervelend). Het stukje waar je kon losrijden werd ook steeds kleiner omdat er veewagens af en aan reden. Maar goed, dat plus de dazen maakten dat we niet echt lekker gingen met losrijden. Ik had nog de ijdele hoop dat, als we eenmaal in de ring waren ze wat relaxer zou zijn, want ik zat in ring 3 en die lag het verst weg van de veewagens.
Op zich geen dramatische proef gereden, maar ook niet geweldig. De 151 punten die ik kreeg waren dan ook wel terecht. Knipoog

Na het verzorgen van mijn paard ben ik het springconcours maar gaan bekijken. Tijd om te lopen had ik niet, want de B-paarden was al begonnen. Na een tiental combinaties te hebben bekeken was het al weer tijd om op te gaan zadelen voor het springen. (Volgens mij ben ik toen langs chantal gelopen die net klaar was met de dressuur en tegen degene die naast haar liep zei: nou moeten we nog opschieten ook).
Afijn, paardje weer gezadeld, stiften gecheckt, mijn harnas aangetrokken en op naar het springen.
Killea had er zin in want ze maakte zich best sterk met losspringen en na de sprong wilde ze steeds hard doorgalopperen en maakte zich wat lang.
Toen de ring in en het springen ging toen wel lekker. Foutloze rit met wat tijdsoverschrijding hetgeen me 4 strafpunten opleverde. Boeit niet, we hebben de balken laten liggen!

Toen naar de keuring. Goedgekeurd met een hardslag van 64. Even rustig gestapt, daarna nog wat gedraafd en 3 x het inspringsprongetje genomen. Ze voelde goed aan dus gingen we vol vertrouwen naar de start van de cross. Kwam ik daar aanstappen roept die man gelijk 1 MINUUT! Dus snel mijn klokje gestart. Toen ik nog 30 sec. had kwam Lielle nog aanlopen om me nog even snel succes te wensen. Heel leuk.
Toen van start. Ik ben rustig van start gegaan en we gingen feilloos over het eerste hegje. Daarna rustig verder gegaloppeerd naar hindernis 2 die scherp na de bocht kwam. Mijn paard dacht dat ze rechtdoor moest en spitste haar oren al voor de M-steilsprong. Gelukkig had ik snel haar aandacht weer bij mij en konden we hindernis 2 keurig pas nemen.
Rustig aan naar 3 gegalopeerd (was smal kronkelpaadje) en ook die ging goed. Nu werd het tijd om iets meer tempo te maken. Richting 4 (waar ik ietwat tegenop zag) maar we vlogen de opsprong op.
Hindernis 8 moest ik echt zeker aanrijden want ik wist dat ze ging kijken op die bak met dat lichte zaagsel. En ja dat deed ze ook. Maar ik heb haar goed tussen het been gehouden en strak voor me uit, over de hindernis gekeken dus gingen we toch in 1 keer erover. (zal niet de mooiste sprong zijn geweest, maar ach......)

Op hindernis 10 (het steiltje voor de afsprong) schoten we er aan de linkerkant langs. Boos! volte gedraaid en opnieuw aangereden en toen ging het wel goed. De afsprong kwam ze op terug om de haar sprong goed te taxeren. We bleven wel in het voorwaartse dus geen 2e weigering gelukkig. Op het lange pad daarna even het gas opengedraaid en de laatste sprongen gingen lekker alhoewel ik haar op de dikke boom voor het water even een tik mee moest geven.

Heerlijke cross gereden en een paar seconden buiten de tijd gefinished (en dat nog met een weigering)! Ik was trots op mijn paardje! Lovers

Bij de keuring was alles oke en na lekker uitgestapt te hebben, mijn paard lekker onder de waterslang gezet waar ze zichtbaar van genoot!

Uiteindelijk eindigden we op een 12e plaats. Maar ik ging met een zeer tevreden gevoel naar huis!

Scum ik heb je niet (bewust) gezien. Wat jammer nou dat je mijn paardje niet hebt kunnen bewonderen!!
Er waren toch behoorlijk wat bokkers, maar alleen Lielle heb ik dus gezien (effe snel voor de start van de cross) en ws chantal. Bloos
volgende keer probeer ik toch beter op te letten.


WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:45

Goede gedaan!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:49

Klinkt als een fijn rondje, jammer van die stop, maar jullie hebben de finish iig heelhuids gehaald Knipoog

Ik ben erg benieuwd naar je paardje

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:39

Super gedaan! Jammer van die 2 weigeringen maar het zijn puur weigeringen van een jong paard zo te horen!
Jammer dat ik je niet gezien hebt.

Kan wel kloppen dat je mij hebt gezien, ik moest idd ook nogal opschieten na de dressuur...

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:02

Ah, hier is het verslag.

Wat ik jammer vond bij het losrijden was dat sommige deelnemers geen rugnummer op hadden, terwijl in het boekje stond dat een rugnummer bij alle onderdelen verplicht was. Nu moet je maar hopen dat iedereen ook echt komt opdagen bij de dressuur. Bij ons viel er dus eerst 1 uit en die 2 daarna reden zonder nummer... Lastig.

Jammer van de stop bij 10. Daar stond dus ook precies de stijljury te kijken. Wat voor stijlpunten had je nog?

Ga je ook naar W'werf? Misschien dat ik daar dan eindelijk eens jouw paardje kan bewonderen!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:29

Simmie start in W'werf met de schimmel Scum *LOL* Dat staat in één van de andere topics
kan ik haar eindelijk weer eens meeten en natuurlijk de nieuwe crack bewonderen (volgens mij was de laatste keer dat we elkaar gezien hebben Vasse of zelfs gorrsel Clown )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 12:26

Mijn stijlpunten weet ik niet eens. Heb er totaal niet meer aan gedacht om dat stijlprotocol op te halen. Baal ik wel van!

Jes, in Wwerf ben ik er weer met de schimmel (tis wel een hele donkere schimmel, dus let niet op de witte schimmels, ha ha)!
En ja, gomir, tis te lang geleden. Vasse was voor het laatst.......

Enne chantal: ik had maar 1 stop gelukkig, dus als mijn stijlpunten voldoende zijn heb ik nog een wptje gereden gisteren.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:34


gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:59

Als je je rood-wit-blauwe bodyprotector nog hebt dan vind ik je overal, al ga je op een hele saaie 13 in een dozijn bruine zitten Tong uitsteken

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 13:03

gomir schreef:
Als je je rood-wit-blauwe bodyprotector nog hebt dan vind ik je overal, al ga je op een hele saaie 13 in een dozijn bruine zitten Tong uitsteken



Dan komt het goed! Die rood/wit/blauwe heb ik nog steeds! Kleurt ook leuk bij mijn donkere schimmel!

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 13:04

O.ja, tegenwoordig heb ik er ook een rood/wit/blauwe muts bij!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:12

Volgens mij heb ik gisteren wel iemand in het rood-wit-blauw gezien.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 13:25

Scum schreef:
Volgens mij heb ik gisteren wel iemand in het rood-wit-blauw gezien.


could be me............. nr.146. blauwe rug, witte buik en rooie mouwtjes.
En dat mijn schimmel donker is, weet je nu ws wel hi hi!


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:40

Ik kan me niet meer herinneren of die persoon (jij mss) op een schimmel zat. Ik was te druk bezig om dazen kapot te slaan bij mijn eigen paard.... (bij eentje zat mijn hand helemaal onder het bloed-->gatver!)

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 13:45

Tja hadden wij ook last van. Mijn handschoen en sjabrack onder het bloed. Gelukkig heeft de wasmachien zijn werk goed gedaan.

Trouwens de uitslagen kloppen niet helemaal. Het staat niet echt op volgorde (ring 3 dan) als ik kijk naar het aantal strafpunten had ik 10e moeten zijn. Er staat iemand boven mij met 126,nog wat aan strafpunten.
Ach, het maakt niet uit voor de prijzen en ik heb heerlijk gereden! Maar ik kom het steeds vaker tegen dat de uitslagen niet echt kloppen! Leert me weer om nog beter te kijken als de uitslagen er hangen!!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:04

Sommige verenigingen maken de uitslagen met Excel. En als je in Excel gaat sorteren, en je doet het niet goed, dan kunnen er rare lijsten komen. Is bij ons 2 jaar geleden op de regiokampioenschappen ook gebeurt. Toen werd er een club kampioen die eigenlijk laatste stond. Na 1 week zoeken hebben ze de uitslagen herroepen.

Volgende keer zorg je gewoon dat je eerste staat na de dressuur en dan voor de rest foutloos blijft, dan heb je zo gezien of de uitslagen kloppen!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:20

Mijn instructeur was 11e van de 12 in het Z. Las ik.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

MissM

Berichten: 508
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Aan de Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:37

Scum schreef:
Ik kan me niet meer herinneren of die persoon (jij mss) op een schimmel zat. Ik was te druk bezig om dazen kapot te slaan bij mijn eigen paard.... (bij eentje zat mijn hand helemaal onder het bloed-->gatver!)


Ja, waardeloos he die dazen, kom net bij mijn paard vandaan, en haar hals lijkt wel een maanlandschap zoveel bulten zitten erop. Wij hadden 5 paarden mee naar Hooge Mierde en twee zitten er onder de bulten, de andere drie niet, al werden die ook helemaal lekgestoken.

Iemand noemde mijn paard op stal al Miss Bultje.... Verward

'Don't let it be forgot, that once there was a spot,
for one brief shining moment that was known as Camelot'
SGWay of Life's Miss Marple

Lielle

Berichten: 66252
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:03

proficiat Simmie, en mooi dat ik je schimmeltje - Killea Boy volgens de omroeper Haha! - nog even heb gezien

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 20:54

Lielle schreef:
proficiat Simmie, en mooi dat ik je schimmeltje - Killea Boy volgens de omroeper Haha! - nog even heb gezien


Ja, die omroeper is gek. Het is toch echt een merrie en ze heet Killea Blue. Vond je haar leuk Lielle (wat je in de gauwigheid hebt kunnen zien dan)?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 10 bezoekers