Ontstoken oog (geiriteerd)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Ontstoken oog (geiriteerd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 14:17

De zoekmachine doet niet echt wat ik wil, dus stel ik mijn vraag zo maar even.

Ik heb een paardje wat een beetje last heeft van geiriteerde ogen. Ontstoken is het nog net niet, maar als er niks aan doe, dan komt dat vanzelf.
Nu weet ik dat je het ook kan proberen met Lauw water (of thee erdoor), maar ik ga toch liever voor een zalfje van de VA.

Mijn vraag is, wat betalen jullie voor een oogzalfje?
Heb namelijk het idee dat het duur gaat zijn bij mijn dierenarts(dat gevoel heb ik namelijk vaker)


ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:11

Geen idee. Maar als je zegt dat het niet echt ontstoken is, waarom zou je dan niet gewoon met gekookt water (wel afgekoeld natuurlijk!!!) gaan spoelen???
Als je toch een zalfje wilt gebruiken, dan zou ik wel een zalfje bij de DA gaan halen en niet bijvoorbeeld in een ruitersportwinkel. Van de DA lijkt het mij toch iets beter, al is dat misschien alleen maar mijn gevoel dat dat zegt...

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:19

Net wat annemiekie zegt. Ga het eerst maar eens een paar dagen achter elkaar 3 x daags goed schoonmaken met gekookt water. Is het over een paar dagen niet minder of erger, de DA bellen. Wees er alert mee en ga niet zomaar een of ander zalfje smeren. Doe je paardje lekker een vliegenkap op op het land.
Mijn paard heeft een virus op het oog (herpes = bij ons een koortslip) en ik weet niet precies wat ik voor die zalf (Zovirax voor ogen) betaal, maar ik was via Utrecht toen voor 3 tubetjes zo'n 35 euro kwijt.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 15:24

Ik ga echt niet zomaar wat aan prutsen. Zo erg is het ook weer niet met me gesteld Tong uitsteken
Hij heeft er sinds eergisteren last van en natuurlijk maak ik dat goed schoon.
Het verminderd helaas niet, en op echte onstoken ogen zit ik niet te wachten (en hij ook niet).
Doe ik er niks aan dan zal het zoiezo alleen maar erger worden.
Het hangt nu op het randje van ontstoken zijn, en dus ga ik niet langer gewoon schoonhouden maar er een zalfje voor halen.
Ik kan wel blijven frutten aan die ogen, maar daar schiet het paardje niks mee op.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:16

Omar heeft daar ook iedere zomer last van. In 1e instantie ga ik aan de slag met gekookt water en watjes om het schoon te maken maar zodra ik merk dat er geen verbetering inzit haal ik een tube zalf bij de veearts. Ik geloof dat een oogzalf voor ontstoken ogen mij tussen de 6 a 8 euro kostte. Mijn stalgenootje heeft die prijs er een week geleden ook ongeveer voor betaald. Dat is het geld niet vind ik.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 16:24

6 a 8 euro, valt reuze mee, maar heb het gevoel dat ik duurder uit ga zijn. Zal dus eens even rond gaan bellen.

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:41

AnneOmie schreef:
Omar heeft daar ook iedere zomer last van. In 1e instantie ga ik aan de slag met gekookt water en watjes om het schoon te maken maar zodra ik merk dat er geen verbetering inzit haal ik een tube zalf bij de veearts. Ik geloof dat een oogzalf voor ontstoken ogen mij tussen de 6 a 8 euro kostte. Mijn stalgenootje heeft die prijs er een week geleden ook ongeveer voor betaald. Dat is het geld niet vind ik.


bedoel je mij, dat ik dat ervoor betaald heb??
volgens mij is t paar iets van 4 a 5 euro (dacht ik Schijnheilig )

Paardrijden is geen krachtsport, maar gevoel
San Z1+9 Fury M2+6 Haha!
Hoe meer je de mensen leert kennen, hoe meer je de dieren gaat waarderen!!

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:15

Ik heb Bright Eye van de paardendrogist. Mijn pony heeft soms ook btje geirriteerde traanoogjes, dan smeer ik dat er een paar keer op en is het over. Haha!

* Little Joy * : Ik mis je kleine meid :+:
* Anne Reseda * : B + 18 // L1 + 10 // L2 + 13 // M1 + 2 :list: *\o/* Kampioen B dressuur Haflingerdag Ermelo 2011 *\o/*

Whoops

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:25

ik krijg altijd een oogzyalf die voor allerlei dieren geschikt is, kost maar 5 of 6 euro ofzo

* Whoops heeft een 2e premie gehaald!!
* Ik heb eindelijk een profiel aangemaakt.

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 23:47

cafzalf met antibiotica ong. 5 euro. kan je zo ophalen bij de dierenarts.
Voor in het oog. na een paar dagen zijn de klachten over


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bianca_v_s, Ellen_ov, Nienkje_H, noordje en 122 bezoekers