mijn paard hoest weer veel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

mijn paard hoest weer veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 13:07

Knipoog wat voor hoestsiroop is er geschikt voor!!!ze heeft elk jaar er last van veel last van slijm wat vast zit...iemand een goei tip!! *LOL*


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:08

Misschien moet je je dierenarts even bellen voor advies die hebben verschillende middelen voor irritatie aan de luchtwegen en voor als het al van binnen zit zeg maar.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:20

Goed het hooi nat houden en de Da bellen, wij hebben een poeder gekregendat we tussen de brok moeten strooien als ze weer veel last heeft van hoesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:22

Groentesoep, of was het nu kippensoep? Schijnheilig


gouda schreef:
Misschien moet je je dierenarts even bellen voor advies die hebben verschillende middelen voor irritatie aan de luchtwegen en voor als het al van binnen zit zeg maar.


hier sluit ik me bij aan

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 13:24

xxappiexx hoe heet die poeder??is het soms ventipulmin..

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:25

moet ik ff naar de stal, ik zal ff kijken!

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 13:26

oke bedankt..zijn het losse zakjes

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:29

Het heet Ventipulmin Granulaat en het is een klein rond tonnetje van 500Gr.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 13:31

ja ventipulmin ben ik niet zo weg van,werd het alleen maar erger van ,heeft er zo veel van gehad,ik ken wel een slijmoplosser ook van de dierenarts en dat hielp perfect en is ook niet slecht voor het paard

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:32

Bij de mijne werkt het goed, dagelijk 2 schepjes tussen het voer en na 3 dagen is het helemaal over.
Maar ieder paard zal er wel anders op reageren. Niet alle medicijnen werken bij ieder dier hetzelfde.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:47

Als je een goede oa; slijmoplosser zoekt voor langere tijd of kort kan natuurlijk ook dan kun je 'Puur broncho' proberen van De Groene Os, dat is op kruiden basis en heeft geen bijwerkingen en werkt voor mijn paard wat tegen de dampigheid aan heeft gezeten goed.

Info kun je vinden op www.edera.nl als ze de info al bijgewerkt hebben tenminste want het is een nieuw middel en tot verkort stond de omschrijving nog niet op hun website.

Eerder gebruikte ik 'Broncho Vetsan', maar dat is door teweinig afname niet meer in ned te verkrijgen, dit blijkt een goede vervanger te zijn.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:48

De ventipulmin granulaat die ik gebruik staat boven: "Bronchospasmolyticum". Ik weet niet wat het betekent....

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:51

Geplaatst: 27-06-04 20:31

--------------------------------------------------------------------------------
Wat is ventipulmin? En waar is dat goed voor?


Dat is een middel voor paarden met chronische hoest en bronchitus/dampigheid. is oa slijmoplossend.
Het is een slecht middel als je dit voor langere periode wilt gaan gebruiken, ik vroeg dit omdat er mensen zijn die het langer gebruiken en niet alleen als kuur (waarvoor het eigenlijk bedoeld is) veel paarden worden er bij veelvuldig gebruik alleen maar zieker van omdat de voorste luchtwegen "open" gaan staan kan er vocht/snot in de longen terrecht komen.


Nog maals dit is dus alleen als kuur of in korte periodes te gebruiken niet geschikt voor paarden met een chronisch aandoening als bronchitus.
Laatst bijgewerkt door cissie op 28-06-04 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:52

Om eerlijk te zijn zou ik met een paard wat al langer verkouden is en het ook vaker heeft niet zelf gaan lopen klooien, maar er een DA bij halen.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:53

Is de da er dan nog niet bij geweest????? huh Verward


stekelroosje
Berichten: 126
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:04

Je moet de oorzaak proberen te vinden , misschien heeft ze een stofallergie????????? . Al een bronchoscopie laten doen?

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:22

Apollon heeft dus een chronische aandoening en de DA heeft zelf Ventipulmin voorgeschreven. Niet om continue te gebruiken maar alleen als ze weer erge aanvallen krijgt.

Maar ik zou dus de DA ook gewoon een langs laten komen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:28

ik zou idd ook eerst de dierenarts laten komen om te kijken wat het precies is
je zegt dat het elk jaar terugkomt, dus het is al chronisch !
mischien bronchites?
daar moet je iig niet mee door blijven lopen !!
zet ze iig niet op stro, maar liever op zaagsel,dat bevat minder kleine stofdeeltjes!
en maak het hooi goed nat ( dag vtvoren al in ruim water zetten )
tegen vastzittend slijm helpt hoestsiroop trouwens ook niet
hoestsiroop maakt een laagje in de keel, waardoor de kriebel in de keel minder word.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 17:00

hoi allemaal inderdaad het is bronchites wat ze heeft,ze heeft aleens een bronchoscopie laten maken,maar dat heeft geen zin het zal het hetzelfde uitzien,maar ik ga eens contact opnemen met de dierenarts voor een slijmoplosser.. Knipoog en ze staat al veel buiten en krijgt al goed nat hooi of kuil daatr ligt het niet aan...het is vooral met zo'n benauwd weer dat ze er last van heeft...

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 18:43

Der is toch ook foene griek tegen het hoesten? Ik gaf een paardje een botherham met honing erop (de eigenaar was te lui en te egoistisch om een DA erbij te halen ) Toen ging het bij haar wel beter

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:28

Ook dit topic is op MD beter op z'n plaats. Wel de vraag om meer on topic te blijven. Vragen die per pb kunnen dan ook graag per pb stellen.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:40

spultolisin werkt ook erg goed, ik heb dit bij mijn paard gebruikt en hij was zo van het hoeste af, hij heeft er hierna nooit meer last van gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:53

is hier nu ineens een naamsverandering van TS?
Ik wil namelijk reageren en zie dat ik dat al gedaan heb Verward

Sorry voor het offtopic gaan, maar ben ik nu ineens zo blonT?

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 12:40

hoi allemaal de dierenarts is erbij geweest,,,en de longen waren goed het is gewoon bronchites en heeft in de voorste luchtwegen slijm zitten vandaar dat ze hoest het was een reactie op de pollenallergiemaar hij wou mij ventipulmin voorschrijven,,ik zei dat heb ik al zo vaak gehad en telkens komt het terug,,en met dat middel schiet het niet op,,, hioi gaf me gelijk en het is nog een duur middel ook,wat niet te betalen valt elke keer..wat zouden jullie doen als ze in de voorste luchtwegen slijm Knipoog vast heeft zitten,ik geef nou denneknoopsiroop om het slijm op te lossen..weten jullie wat hier goed voor helpt??

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 14:08

geen reacties meer!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Stp en 105 bezoekers