pensionhouder niet uit te staan *lang*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

pensionhouder niet uit te staan *lang*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 00:34

hoi hoi,
ik begin zo moe te worden van mijn pension houder.
eigenlijk is het een boer.. soms heb ik er echt ff genoeg van, en sta nu dan ook bijna op het punt te vertrekken,.
ik zal ff vertellen wat hij allemaal doet:

- ik mag een pak zaagsel per week gebruiken, in de zomer haal ik dat makkelijk, 's winters niet.
sta ik vandaag mijn stal uit te mesten, ik had nog veel zaagsel over in mijn stal, maar had er toch maar wat bijgegooid, want de week was voorbij. komt hij langs (hij heeft een hele onduidelijke stem, en heel bozig.) : " zit wel erg veel in!" ik zeg: "ach ja, ik mag toch 1 pak per week gebruiken?" "en ik had nog veel over"
hij mompeld wat en loopt weg. komt na een kwartiertje weer terug en woeld met zn hand door mijn kruiwagen, om te kijken of ik wel alleeen het allervieste eruit heb gehaald (dat doet hij trouwens bij alle minderjarigen bij ons op stal, elke keer maar weer. als hij vind dat het nog schoon genoeg is gooid hij het weer terug in stal).

gisteren was er ook weer iets:
ik sta in de bak een beetje te kijken, terwijl een vriendin van mij aan het rijden is. bij ons op stal is de regel dat als je paard mest in de bak, je het zelf, als eigenaar of bijrijder, opruimt. (vind ik ontzettend logisch).
er ligt een mesthoopje in de bak, van de vorige ruiter die in de bak is geweest, en die nog op het erf rondloopt.
komt de pensionhouder aanlopen, zegt tegen mij: "je voelt je zeker te min om een schep vast te houden he?!" en ruimt zelf de mest op.
ik kan niets inbrengen en hij smijt de schep weg, terug op de plaats waar hij hoord.

nog iets:
een vriendin van mij vraagd aan de pension houder waarom haar pony en een ander paard op een heel klein stukje weiland staan, en niet in een iets groter land (want dat hadden ze afgesproken). dit vroeg ze gewoon heel vriendelijk, openstaand voor een goede rede.
hij zegt: "weet ik veel" en kijkt heel boos en smijt hooi in een stal. (hij kan soms echt wat agressief uit de bocht komen)
alle dingen die hij zegt, zijn nooit vriendelijk, nooit begrijpend, altijd boos, agressief en beledigd.

ook:
mijn pony is kreupel. ik spuit 3 keer per dag 20 min af. komt hij naar me toe: " moet dat nou elke dag?! denk je ook eens aan mijn rekening. doe je dat thuis ook.. zoveel water verbruiken?"

ik kan begrijpen dat jullie nu niet echt het probleem zien, maar ik kan het niet beter verwoorden dan dit...
om dit elke dag maar weer aan te horen,, ik word echt echt pis en pis neidig van. Scheve mond Boos!

ben van plan om te verhuizen, maar vind het wel jammer, prachtige plek, veel rust enz. alleen hij druft nooit zn bek open te trekken naar andere leden van stal. alleen naar de mensen die wat kwetsbaar zijn. meestal ons,(de minderjarigen)

hebben jullie ook een slechte verhouding met pensionhouder?!

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 02:31

Klinkt er vervelend Scheve mond en als je nou eens een keer naar hem toe gaat en op de man af aan hem vraagt waarom hij zo reageerd? het klinkt misschien stom... maar vaak komen daar de beste gesprekken uit voort Haha!

En ik heb totaal geen slechte verhouding met mijn pensionhouder... die kan soms ook erg grof uit de hoek komen, alsof hij boos is.
Maar aangezien ik hem al langer ken dan vandaag weet ik dat hij er in 99% van de gevallen niets van meent of zelfs een grapje maakt Tong uitsteken

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 10:01

je hebt een mopper-boer..
ja nou en?
staat je pony daar goed? is ie tevreden?

zulke mensen moet je lekker laten mopperen. en lekker laten kletsen.
want meid, op geen enkele stal is het 100% goed..

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 21:00

nou en?
ik word gewoon gek, ik kan er niet meer normaal aankomen en ik word overladen met gezeik. het is dat ik zoveel van mijn pony houd, dat ik er nog plezier in heb om er naar toe te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:11

nou ellepel, ik kan ook wel begrijpen dat je op een geven moment niet veel zin mere hebt om naar stal te gaan op deze manier! het moet wel leuk blijven natuurlijk! en sommige mensen kunnen zich er goed voor afsluiten, voor dat gemopper, maar sommige niet!

ik heb het overigens heel erg naar mn zin met mijn stalhouder!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:31

mischien toch maar ergens anders heen gaan, dit is gewoon niet leuk meer

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 21:33

wat fijn dan anique_vaandrig (wat een lange naam :p ) het goed kan vinden met haar stalhouder.
opzich kan ik me er goed voor afsluiten, maar na 8 maanden.. lukt het niet meer.
waar ik du sniet tegen kan is ook (vandaag gebeurd) dat hij op een belachelijke manier probeerd aandacht te trekken
: ik fiets het erf op, hij is op het erf bezig. hij zegt "hoi" ik zeg "hoi" terug. schopt hij van alles om, vreselijk kabaal, schiet daarna in de stress en maaid met zn armen heen en weer, en zet alles weer recht. hij: "muis! ik zei goedendag!!!!" (best kwaad) ik : "ja dat weet ik, ik zei hoi." .. loopt ie weer weg.

of:
hij negeerd me de hele tijd, komt de vader van een vriendin van mij langs,. en jahoor. opeens is hij heel geintresseerd in mij, vraagt hoe het gaat, enz enz enz, opeens poeslief..
word gek

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:37

ok sorry maar ik had allang mijn spullen gepakt, dat moeten ze dus echt niet bij mij flikken, zowizo was mijn vader er dan al op af gestapt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:40

rockey schreef:
ok sorry maar ik had allang mijn spullen gepakt, dat moeten ze dus echt niet bij mij flikken, zowizo was mijn vader er dan al op af gestapt!

denk niet dat het zin hebt dat je vader erop afstapt. iig ben ik zelf meer iemand die het wel zelf wil oplossen.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:46

Anique_Vaandrig schreef:
denk niet dat het zin hebt dat je vader erop afstapt. iig ben ik zelf meer iemand die het wel zelf wil oplossen.


nou bij ons zou dat wel erg veel helpen, maar zowizo zou ik daar niet blijven staan! je bent daar wel klant, dus een beetje vriendelijkheid mag wel te verwachten zijn!

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 22:16

ach, hij gaat et zelf merken, van de 19 boxen die we hebben, zijn er in 2 maanden tijd 3 leeg komen te staan. en er vertrekken en nog eens 4. gewoon omdat het toch allemaal moeilijk is, qua omgang en regeling. (grotendeels dan)

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:31

Ach, paardenmannen zijn vaak horken,niets van aantrekken doe ik ook niet. Als het paard het maar goed heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:52

Joh, waar sta je dan???
En nog belangrijker, waar ga je heen als je wilt verhuizen?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 23:44

Hmpf! Stoom uit je oren
Tegen hem zeggen :"Ik betaal genoeg en als je zo blijft doen zoek ik een andere stalling!" Of afspreken dat je alleen de stalling betaalt en dat je al het biks, zaagsel etc zelf wel betaalt. Kan je er zo veel ingooien als je wil.

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 00:48

dat ga ik dus waarschijnlijk ook doen, alles zelf betalen, alleen dan tien min. verderop.

het is geen paardenman, maar een koeienboer. hij denkt dat paarden nutteloze koeien zijn die geen melk geven. :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:35

muiszje schreef:
het is geen paardenman, maar een koeienboer. hij denkt dat paarden nutteloze koeien zijn die geen melk geven. :p


Melk geven ze misschien niet, maar een koe betaalt weer geen pensiongeld. Tis maar net hoe je het bekijkt Knipoog.

Misschien heeft die man niet echt in de gaten waar hij mee bezig is, dus misschien is het de moeite om even met hem te praten. Als het zo vervelend blijft, zou ik toch eens rond gaan kijken voor een andere plek.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:09

WEGWEZEN, heel snel!! Ik heb ook bij zo'n boertje gestaan en deed alles met mijn pony wat ik niet wilde... Ik kocht een ex-manegepony die geschoren onder een dek stond en al 10 jaar geen gras had gezien. Ik kocht de pony in november, dus zei tegen die boer dat hij hem maar binnen moest laten staan... Niet dus...

De grootste armoede gehad!!

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:27

de spanning en stres die je nu hebt, maakt jou alleen maar bozer...

ik heb ook op een pensionstal gestaan..alleen maar ellende, mestbak nooit op tijd geleegd, hooi met schimmel(als je er wat van zei, zei hij:ik voldoe aan mijn plicht hooi en stro te leveren!!!),toen er iemand was die regelmatig op wedstrijd ging,en haar paard waste, heeft ie de slang afgeknipt..kostte teveel...
ik merkte dat ik iedere dag als ik erheen ging, al boos was,op wat er nu weer mis was..snap je..ik ging al naar stal met het idee"zou de mestbak nu weer niet geleegd zijn, en als er nu maar goed hooi is enz.."
ik ben daar weggegaan en naar een stal gegaan waar alles super goed geregeld was..geweldig..ik kwam helemaal bij!!

dus lekker weggaan,en naar een plak gaan waar je meer naar je zin staat!!
succes..

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:31

Mensen, even ter verdediging van muiszje: deze kerel spoort niet. (Laat me de bek nou toch maar eens openbreken, kan het niet meer laten)

Ik heb zelf 2 jaar met plezier op deze stal gestaan. Alles ging goed, totdat de eigenaar vorige winter als bij verassing lichtelijk "door de bocht" ging. Beter kan ik het niet omschrijven. Waardoor? Joost mag het weten. Dit was precies de periode waarin Muiszje en haar vriendinnen bij ons kwamen te staan.

Drollen in de bak & paddock moest je opruimen. Heel logisch, maar als je geen grote bek wilde kon je maar beter post vatten achter je paard met het mestschepje in de aanslag. Dat de bak inmiddels verworden was tot een min of meer permanent zwembad/drijfzandvlak (doorhalen wat die dag niet van toepassing was) deed er niet toe.

Als je paard speciale aandacht/aangepast voer nodig had, kon je een snauw of een blaf krijgen want daar wilde meneer niet over nadenken. Een briefje schrijven was riskant, want meneer had een hekel aan briefjes. Op mijn vraag of hij mijn Fjord misschien iets minder kuilgras (eerste snede) wilde geven dan de buurman-WPN van 1.80 omdat hij te dik en kantje-boord hoefbevangen werd, kreeg ik een blaf. 1) Ik zeurde 2) Een Fjord moest maar net zoveel eten als een WPN-er en 3) (mijn persoonlijke favoriet) of ik er wel voor geleerd had, voor de paardenhouderij.

Dat laatste had hij van een stalgenoot opgepikt die er haar levenstaak van maakte (ze had ook verder nix te doen, steady aan de uitkering & betalende ex) om anderen het leven zuur te maken Gaaaap . Stalhouder banketstaaf nl. systematisch met a over b, met b over c en met c weer over a. Zo ging de sfeer dus naar de kl*te. Onderwerp was vooral hoe niemand iets van zijn/haar paard wist, behalve stalhouder & select groepje joepie-ik-heb-vorig-jaar-mijn-eerste-paard-gekocht/gekregen vrouwen van middelbare leeftijd. (wederom Gaaaap )

Tegen deze vrouwen heeft hij natuurlijk ook vanalles, maar daar durft hij zijn bek niet tegen open te trekken. Alle ongenoegens die hij koestert komen dus op mensen zoals muiszje neer, want die is pas 16 en kan zich natuurlijk minder goed verdedigen. Blegh. Komt nog bij dat het hier gaat om een man van minstens 1.90 lang die schreeuwt, smijt met dingen, over je heen komt hangen om je in het gezicht te bleren, etc. Can you say: lichtelijk bedreigend? Vooral omdat ik toevallig weet dat hij niet bepaald vies is van lichamelijk geweld, althans tegen dieren:

Het verhaal van Stefan de hond (jaja, nou ben ik op dreef & hier stik ik al een jaar in). Toen ik net op stal was, liepen daar 3 honden, 1 oudere en 2 hondjes van 1 jaar. Het ene jonge hondje was rustig en braaf, het andere jonge hondje was druk, ontsnapte van het erf, sprong tegen mensen op, beet uit speelsheid etc. De opvoedingsmethode van de stalhouder beperkte zich voornamelijk tot het communiceren via de onderkant van de schoen (niet braaf? Trap op je bek). Dit bleek op deze hond niet het juiste effect te hebben (hond werd steeds zenuwachtiger en onhoudbaarder), dus de hond moest permanent aan de ketting. Hier kon hij op een gegeven moment niet meer vanaf want dan werd hij zo dol dat hij de schapen van de buren opvrat.

Op dit punt ben ik met de stalhouder gaan praten en toen was hij ook nog vatbaar voor hetgeen ik voorstelde. Ik stelde hem voor dat dit toch ook niet was wat hij wilde, een kettinghond op het terrein. Het was het eerse wat bezoekers die het terrein opkwamen zagen, het dier lag in zijn eigen uitwerpselen, kreeg onregelmatig te eten, en zou uiteindelijk vals worden. Bange/nerveuze hond aan ketting = niet slim, bovendien ging het hier om een grote hond: kruising Appenzeller Sennenhund x Mechelse Herder. Ik bood aan het dier op te voeden (voor zover het nog kon, hond was inmiddels bijna 2), zindelijk maken, leren naast lopen, niet bijten etc. en dan zou hij er een andere baas voor zoeken. Dat vond hij goed, dus ik aan de slag. Heeft me wat kledingstukken gekost want het dier scheurde me zowat aan stukken van enthousiasme als ik hem van die ketting afhaalde.

Op een gegeven moment liet de stalhouder de hond castreren. Hierna merkte ik een verandering in het gedrag van de hond: hij begon aggressief te reageren op mensen die bang voor hem waren. (en dat waren er nogal wat; hij lijkt op een Rottweiler) Op dit punt vroeg ik aan de stalhouder of er al schot zat in het zoeken van een baasje want ik zag aankomen dat het gedrag permanent zou worden. Hij vertelde mij dat hij toch niet meer zo zeker wist of hij de hond wilde wegdoen want zijn vrouw vond het een mooie hond. (op een veilige afstand van 10 mtr. welteverstaan)

Daarna ben ik wekenlang op de nek gezeten door het 4-jarige zoontje van het stel die mij elke dag kwam vertellen dat "hij niet wilde dat het paardenmeisje Stefan meenam" want dan kon hij er niet meer mee spelen. Intussen lag de hond nog steeds het grootste gedeelte van de tijd aan de ketting, tenzij ik hem meenam.

Ik wist toen al dat er maar 1 taal verstaan werd door deze mensen, nl. de taal van de Geld, geld! . Niet dat ik nog een hond wilde, maar ik wilde ook niet elke dag langs dat beest rijden, dat inmiddels bezig was vals te worden en reden had om van mij iets te verwachten, ik was inmiddels al een hele tijd met hem in de weer. Dus ik bood 200 euro voor de hond. Na een overleg van 10 minuten met zijn vrouw was de deal rond & de hond ging met mij mee. Ik heb hem dit altijd kwalijk genomen, hij hield zich niet aan onze afspraak, creeerde levensgevaarlijke sitaties op zijn terrein, en ik eidigde ermee er nog grof geld voor neer te leggen ook. (ja ik ben ook een sukkel, maar ik kan mezelf niet helpen)

Stefan is inmiddels een jaar bij mij. Het is een lieve hond geworden, maar wel nog altijd vreselijk druk. Hij is opgehouden met mensen aanblaffen/grommen die angst tonen, hij bijt niet meer, is 100% zindelijk en dikke maatjes met mijn oude hondje van 11. Wel is hij nog steeds bang voor afwijzing; hij schiet in de zenuwen als je laat merken dat je boos op hem bent of hem wil disciplineren. Ook plast hij bij automatisme als je over hem heen buigt om hem aan te lijnen omdat hij bang is dat je hem gaat slaan.

Muiszje, als je kan neem de pony onder de ene arm en de poetskist onder de andere & wegwezen daar want dit wordt niet meer beter. Die mensen zijn nou eenmaal zo.

Sorry voor het lange verhaal, maar het lucht wel op... Bloos

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:32

Een andere stal zoeken, het zal nooit beter worden. Ik heb er zelf ervaring mee. Grappig van dat afspuiten..heel herkenbaar. Wordt je paard wel goed gevoerd of bezuinigt hij daar ook op? Op het laatst voel je je bij elke vraag of opmerking die je hebt schuldig....dan is het echt tijd om te gaan.

Er zijn echt wel beter pensionstallen bij jou in de buurt waar je je wel op je gemak voelt. Succes!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:40

Ik zou daar dus echt niet blijven met zo'n stalhouder. Zo is het gewoon niet leuk meer om naar je paard te gaan en als alles word omschreven als zeuren is dat erg frusty. Spullen pakken en gaan, zou ik zeggen Knipoog
Ik zou er iig niet langer blijven. Maar ja, op iedere stal is wel íets.

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 10:59

hey jessy. wat een verhaal.. ik wist het al.. zo ongveer dan, maar ik herken boertje braam erin (mag ik zn naam noemen?! ).

tinusje: als ik ruzie met hem heb (gehad) geeft hij pepper (de volgende ) ochtend geen eten. zoiets doet hij dan. voor de rest is het een volkomen doe-het-zelf stal. hij mag ook echt niet meer aan mijn pony zitten. (neej, ook niet met het buiten zetten, ik vertrouw hem niet, en ik zie hem al rukken en trekken). (dit vraag ik altijd aan iemand anders die er 's ochtends ook vroeg is.

Jessy, ik ga indd verhuizen. mede ook omdat de medische kosten+ stalgeld nogal hoog worden, en voor wat ik krijg bij braam vind ik de prijs te hoog.
ik verhuis waarschijnlijk tien minuten verderop. (Als ik toestemming krijg van de mensen die daar staan,, HOOP HET ZO ERG!)
wel jammer dat pepper loccky en dammi dan niet meer samen in een weitje kunnen staan,, maargoed, smane wandelen etc. kan nog wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:19

Oh, nu weet ik ook over welke stal het gaat. Over die boer die dacht een mooi zakcentje te kunnen verdienen aan paardenmiepjes, maar dus kennelijk nooit gerealiseerd heeft dat je daar dan ook voor moet werken. In het begin groeiden de bomen tot in de hemel en was alles even geweldig, maar ja, tijden veranderen en spullen verslijten. Ik heb er nooit willen staan, al vanaf het begin kon je aan zien komen dat dit niet de goede kant op zou gaan.

Muiszje succes met de verhuizing.

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:08

Vervelend..... ik zou het dan afwegen met de voor en nadelen die je bij andere plaatsen zult hebben.

Ik sta zelf op een super fijne plek, waar ik alles kan regelen en met goed overleg. Maar bij de afspraak hoort ook dat ik het land van hun schoonouders kaaleet. En die vent is dus niet te genieten. ZIt overal over te zeuren. Verzet iedere keer de wei.

Toch heb ik er voor gekozen te blijven staan omdat dit maar iets van 6 weken per jaar is en ik het de rest van het jaar heel prettig heb. Maar jij staat daar het hele jaar...

Ik hoop voor je dat je naar die andere wei mag.

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:37

ik moet zeggen, het is allemaal zo herkenbaar...zullen we een forum openen met de meest vreselijke dingen die je hebt meegemaakt op een pensionstal...heb er ook nog wel een paar..

nee hoor meisje..lekker weggaan daar...en NOOIT meer terug gaan...