Hengstige merrie.... :? Help..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anike

Berichten: 1932
Geregistreerd: 07-09-03

Hengstige merrie.... :? Help..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 17:52

Mijn merrie is op het moment erg hengstig, zo erg heb ik haar nog nooit meegemaakt!

Ze gaat eerst staan plassen en schuurt daarna met der kont langs de muur, en vervolgens slaat ze al seen gek met der achterbenen tegen de muur..

De eerste keer (3dagen geleden) dat ze dit deed hadden we een dierenarts gebeld en gevraagd wat we het beste konden doen en of het nodig was dat hij kwam. Dat hoefde niet. Ze was om het zo te zeggen op der 'hoogte punt'..

Nu doet ze het nog steeds. Ik ben bang dat ze straks der benen ergens aan open slaat of iets dergelijks.

Ik zit dus nu te denken aan zo'n soort 'prikpil' voor paarden..

Zijn er mensen die dit verhaal kennen en/of ook die 'prikpil' gebruiken?

Liefs Aniek

ellepel

Berichten: 47330
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:19

hahahah wat een grappig verhaal, volgens mij is ze verliefd op de muur in de stal en denkt ze dat het een hengst is die haar bespringt.

ik zou haar lekker buiten zetten en het gaat vanzelf over hoor, hengstig zijn hoort er nou eenmaal bij als je ene merrie hebt, en de ene merrie is wat vervelender als de andere..

gewoon in de weide zetten als het kan, het trekt wel weer bij.
of in de bak of wat dan ook, zo kan ze haar benen niet evrwonden aan de muur..

Anike

Berichten: 1932
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 09:58

Ik heb het zelf nog maar 1 keer gezien dat ze dit deed.. Verder hoor ik het van de staleigenaar en van de meiden die er rond lopen.
Zo gauw ik dan op stal ben doet ze het niet meer.

kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:37

Mijn pony doet het ook!

Heel erg.
Ze staat te gillen en te bonken op stal. En haar staart is aan de bovenkant geschuurt.

Ik heb al van alles geprobeert. Prikpil en nog veel meer dingen. allemaal via de dierenarts.

Ze is nu 13 jaar en zolang heb ik haar ook.
We hebben haar stal voorzien van rubber aan de zijkant zodat ze zichzelf niet kan bezeren. En het maakt niet zo'n lawaai.

Verder heb ik Moody Mare bij de paardendrogist gehaald.
Dit helpt nog het beste van alles wat ik in al die jaren heb geprobeert.

Succes ermee!

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:30

Bij ons op stal staat ook een merie die zichzelf niet is als ze zo hengstig is. Ze staat nu constant op de merriepoeder. Ik weet zo snel niet meer hoe het heet, maar het werkt super. Zo houd je de hormonen een beetje in bedwang. Ik kan wel voor je vragen wat het is, maar je kunt ook kijken op de site van Van der Pigge in Haarlem, zij hebben in samnewerking met E. Laarakker een hele rits van dit soort middelen.

Anike

Berichten: 1932
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 11:59

Welke site is dat...? En zou je kunnen vragen hoe het heet..? Alle mogelijke opties moet ik gewoon even nalopen.. je weet maar nooit..!

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:27

Anike schreef:
Welke site is dat...? En zou je kunnen vragen hoe het heet..? Alle mogelijke opties moet ik gewoon even nalopen.. je weet maar nooit..!


www.dierdrogist.nl, en ik zal vanmidag even kijken hoe die poeder heet.

Anike

Berichten: 1932
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 18:11

Oke.. dank je wel..!

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:25

hey aniek, wist eigenlijk niet dat je merrie er zo'n last van had! Maar je zou ff aan de DA kunnen vragen om een prik te halen. Hierdoor word ze 3 maanden niet hengstig geloof ik. Ik hoor het van mensen die met hun merries op wedstrijd gaan wel eens nl.

Anike

Berichten: 1932
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 17:50

Het is ook de eerste keer dat ik het bij haar heb gezien..
Ik wacht het nog een keer af, misschien was het voor een keer (de vorige keren dat ze hengstig was, was er geen probleem..).
als het blijkt dat het nog een keer gebeurd dan doe ik de da een prik laten geven..