niet naar m'n zin op stage..!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
unique

Berichten: 212
Geregistreerd: 04-10-01
Woonplaats: Lienden (gelderland)

niet naar m'n zin op stage..!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 10:52

Ik zal het eerst even uitleggen...
Ik studeer toerisme in Utrecht, echt een hele leuke opleiding en nu aan het eind van het jaar moeten we dus stage lopen.
Je moet minimaal 9 weken, maar mag natuurlijk ook langer.
Ik dacht een hele leuke stageplaats gevonden te hebben (bij een touroperator in Enschede), ik werd aangenomen alleen het was dan wel voor 5 maanden! Maarja, ik dacht het is toch heel leuk dus dat maakt me niet uit!
Ik heb hier inmiddels ook een kamer gevonden, wat trouwens wel heel goed bevalt!
Maarja, dus even over die stage...De eerste 2 weken vond ik het al niet leuk, maar ik dacht dat is gewoon even wennen. Zit hier nu inmiddels een maand en vind er nog steeds nix aan, elke ochtend ga ik er weer met tegenzin heen..!
Ik wil na m'n stage aan een andere studie beginnen, maar dan moet ik dus wel tot februari weer wachten.
Ik zit er nu over te denken om te vragen of ik m'n stage kan verkorten naar 3 maanden, zodat ik gewoon in September weer in kan stromen en dus ook niet zo lang meer hoef te blijven!!!
Maarja, ik heb eigenlijk geen idee of dat wel kan, heb namelijk wel een stagecontract getekend voor 5 maanden....en ik weet ook niet of ik het wel durf te vragen....het is toch best wel banketstaaf dat ik hier weg wil.
Dit is echt een ramp... Verdrietig


Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:58

Datgene wat je niet bevalt, kun je dat niet veranderen? Ik weet niet waarom je stage niet bevalt? Misschien eens een gesprek aangaan met stagebegeleiding, en open kaart spelen?

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:59

Ik dnek dat je eht gewoon moet vragen, maar dan niet zeggen dat j ehet niet leuk vind natuurlijk, maar zeggen dat je graag een andere opleiding wilt starten en je graag in september wilt beginnen.

Nee heb je ja kun je krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:03

Ik denk dat het verstandig is om e.e.a. eerst even in alle rust met je studie- en stagebegeleider te bespreken. Heb je al helder naar welke opleiding je over wilt stappen?
Vermoedelijk zullen ze je geen duimbreed in de weg zitten, ook niet qua stagecontract. Een niet-gemotiveerde stagiair is namelijk veel erger om mee te werken dan geen stagiair Haha!


unique

Berichten: 212
Geregistreerd: 04-10-01
Woonplaats: Lienden (gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 11:15

Voordat ik met toerisme begon zat ik al de hele tijd te twijfelen of ik dat nou wilde of SPH (wel een heel verschil, ik weet het). Heb toen toch maar voor toerisme gekozen, omdat je bij deze opleiding al na een jaar een diploma hebt en ik dan wel weer verder zou zien.
Nu ben ik er dus wel achter dat het toch niet is wat ik echt wil, mede door m'n stage.
Donderdag hebben we een stageterugkomdag op school en dan ga ik denk ik maar even met iemand praten, want ik zie het echt niet zitten om hier nog 4 mnd te blijven!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:20

Het lijkt me idd verstandig om hiermee te stoppen. Het bedrijf heeft er ook niets aan als een ongemotiveerd iemand rondloopt in hun zaak. Kaart het gewoon eens aan. Zeg niet dat je er geen klap aan vindt, maar dat graag in september met een nieuwe opleiding zou willen beginnen. Het enige probleem is dan; krijg je dan wel een diploma?

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:23

Ik denk dat het wel kan. Als je ergens gewoon een baan hebt, dan heb je toch ook een arbeidscontract? En dat kun je (meestal met een termijn) ook opzeggen. Volgens mij kun je dit dan ook opzeggen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:24

Scum schreef:
Ik denk dat het wel kan. Als je ergens gewoon een baan hebt, dan heb je toch ook een arbeidscontract? En dat kun je (meestal met een termijn) ook opzeggen. Volgens mij kun je dit dan ook opzeggen.


Als je een contract bent aangegaan voor een bepaalde tijd, dan kan dat niet. Je kunt alleen het contract ontbinden na wederzijds goedkeuren.

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:37

Waarschijnlijk zit ik bij jou op school... Haha!
Ik weet dat je een hoop geld betaald hebt voor deze school, en dat het echt zonde is om nu met je stage te stoppen... Ik denk namelijk niet dat je zo snel nog een stageplek vind in het toerisme... Ik zou gewoon nog even doorzetten, die tijd is echt zo om! Misschien kan je met je stagebegeleider en je chef overleggen of jullie het contract kunnen verkorten... Vaak kan dit wel...

Vind het trouwens wel een beetje apart dat je wel door gaat stromen in September... Als je het nu al niet naar je zin hebt, moet je dat zeker niet doen! En ik spreek uit ervaring, heb ook 2 jaar voor Jan banketstaaf op die school rondgehobbelt... Ben gelukkig na deze stage klaar daar... Je mag me evt ook wel een pb sturen, misschien kan ik je helpen... Knipoog

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 18:24

maar wat is er dan niet leuk aan je stage??
ligt het aan jou of aan de stage of stagebegeleider??

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

unique

Berichten: 212
Geregistreerd: 04-10-01
Woonplaats: Lienden (gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 21:20

Wat er nou eigenlijk niet leuk is is een goeie, heb ik al lang over nagedacht: Ten eerste is m'n stagebegeleider zooo saai en moet ik alle rotklusjes voor hem opknappen...teksten vertalen, faxen sturen, mappen sorteren, kasten opruimen enz.!
Maar het tweede, eigenlijk nog belangrijker is dat ik er nu wel achter ben dat het nix voor mij is om 5 dagen per week achter een computerscherm te zitten!!
Ik denk dat ik wel een diploma krijg als een verkorting naar 3 mnd door de school en stage wordt goedgekeurd! Marja, dat moet ik nog maar even navragen! Want ik wil perse dat diploma....heb er idd een hoop geld voor betaald!
Ik wil weer instromen in September, maar niet voor deze vervolg opleiding!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:15

Maar wat had je dan verwacht Unique?
Ik merk dat veel mensen een toerisme opleiding gaan doen onder het motto "ik moet toch wat en het lijkt me wel leuk", maar eigenlijk geen idee hebben wat zo'n opleiding nou eigenlijk inhoudt en wat ze er in de toekomst mee kunnen. Ik denk dat het toekomstperspectief iets te veel geromantiseerd wordt.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:22

Ik denk dat als je gewoon eerlijk verteld wat er aan de hand is en dat je in September weer wil instromen dat er weinig aan de hand zal zijn.

Net als Tes al zei, hun hebben er ook niets aan als je daar ongemotiveerd rondloopt. Verder meld je het dan op tijd en kunnen ze optijd vervanging zoeken mocht dat nodig zijn.

Het is natuurlijk wel een overeenkomst, maar het betreft nog altijd een opleiding en geen arbeidscontract. Ik denk niet dat het een probleem zal opleveren (als je het ook met de school bespreekt) om het contract eerder te beeindigen.

Succes.

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:53

Tja ik denk dat als je net begint met een stage toch ook een beetje de rtoklusjes opmoet knappen is dat niet veel vaker zo

Je moet ook groeien in een bedrijf, en later zal je vast wel wat meer mogen.
Ik zou het gewoon overleggen als ik jou was en uitzoeken wat de mogelijk heden zijn.

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:08

ik heb ook een stage gehad waar ik het absoluut niet naar mn zin had.. maar omdat ik graag mn diploma's wilde hebben en er geen andere stageplek was, heb ik het toch afgemaakt. Het is maar wat je wilt. Maar als je met wederzijds goedkeuren het contract kan verkorten en dan toch nog je diploma krijgen zou ik gewoon daarvoor gaan! probeer het gewoon, je hebt nix te verliezen! En dan kan je ook instromen op een andere opleiding die je mss wel leuk lijkt!

♥ Iets met diepe dalen en hoge bergen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Mir, aliida, aniek_joefy, Anne., Anomien, Bianca_v_s, Drico, Esther, Inney, kosseh, Maanon_, MagicBullet, Pellelilly, Pferdchen, RianC, Tomboy0, Vuri, Westhof, xelle, xLiez, xRaisin en 53 bezoekers

cron