kent iemand de ouders van mijn paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
revengeke
Berichten: 4
Geregistreerd: 26-06-04

kent iemand de ouders van mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 22:03

In februari 1999 heb ik een bruinschimmel van ongeveer 3.5 jaar gekocht.
Ik heb hem (ruin) gekocht op manège Vijverstein in Bonheiden (België). Ik veronderstel dat de baas van die manège hem gekocht heeft van een fokker uit de buurt. Het paard werd als luxepaard te koop gesteld omdat hij prachtige gangen heeft en uitermate geschikt is voor dressuur.
Toen ik hem kocht, stond hij ongeveer 2 weken op die manègeen was hij nog niet lang zadelmak. Zijn naam is Revenge, maar het is waarschijnlijk dat hij die naam pas kreeg toen hij te koop werd gesteld in de manège.

Toen was hij donkerbruin met grijze neus en ondertussen is hij veel witter geworden en heeft hij een roze neus gekregen, heel schattig! Zijn benen zijn wel nog bruin en zijn manen zwart met een beetje grijs.
Toen ik hem kocht, moet hij ongeveer 1.63 m groot zijn geweest. Nu is hij al gegroeid tot 1.71 groot! Hij is stevig gebouwd, heeft een heel lief karakter, is wel ondeugend en werkt graag.

Aangezien hij graag bij andere paarden staat en steeds braaf is tegen hen, is de kans groot dat hij als veulen op de wei heeft gestaan met veel andere paarden.

Heeft iemand enig idee wie de fokker en de ouders van Revenge zijn? Ik zou namelijk heel graag een foto hebben van hem als veulentje en van zijn mama en papa... Lovers

Thanx!!

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 22:06

mmm,ik denk niet dat dit zo gaat lukken.heb je al bij de manege gevraagd waarom er geen papier bij zit etc?ga eens bij de manege-eigenaar vragen waar hij hem heeft gekocht...

revengeke
Berichten: 4
Geregistreerd: 26-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 22:15

klein probleemke... heb nogal last gehad om zoiezo van die manège weg te geraken (met de nodige ruzie) dus denk niet dat die eigenaar me dat zomaar zal vertellen... Verdrietig

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 22:20

Misschien helpt het als je een foto plaatst van revenge?

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 22:24

Afbeelding

een foto van revenge Haha!

revengeke
Berichten: 4
Geregistreerd: 26-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 22:30

Ja, schattige foto van Revengeke!! Maar wel van 2001. Nu is hij veel witter! *LOL*

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 00:49

Vijverstein koopt volgens mij vaak van Van Aken, handelaar daar in de buurt, misschien kan je die eens contacteren. Hij zit op de Muizensesteenweg, vlak naast de Ploeghoeve.

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 01:03

Van Aken? Die is morgen alweer vergeten welk paard hij vandaag gekocht heeft... Je kan het altijd proberen natuurlijk, maar de kans is klein dat hij iets gaat weten denk ik ('t is overigens ook ni meteen mijn beste vriend, maar kom). En als ze het zich nog herinneren is't meestal zo van 'ja, maar papieren dat heb ik er niet van hoor' of krijg je om je gerust te stellen gewoon de papieren van een andere... (eigen ervaring)...

revengeke
Berichten: 4
Geregistreerd: 26-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 16:11

Dus zelfs àls hij van Van Aken komt, dan hebben die heel waarschijnlijk geen verdere informatie.
Maar euh... niet voor t een of t ander, maar verkoopt Van Aken niet vaak paarden met een of ander gebrek (net zoals die van Vijverstein vaak), want dat is net wat iedereen zo raar vindt: mijn paard mankeert helemaal niks.
Allez, ni slecht bedoeld of zo, maar hoe meer info, hoe verder k hopelijk geraak. Knipoog

k Hoop gewoon dat k oooooit aan iets meer info geraak.
Maar allez, k zal t alleszins eens aan die van Van Aken gaan vragen! Pling

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 16:31

Ik hoop dat het je lukt.. veel succes iig! ik zal duime OK dan!

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:59

JoAnn schreef:
Van Aken? Die is morgen alweer vergeten welk paard hij vandaag gekocht heeft... Je kan het altijd proberen natuurlijk, maar de kans is klein dat hij iets gaat weten denk ik ('t is overigens ook ni meteen mijn beste vriend, maar kom). En als ze het zich nog herinneren is't meestal zo van 'ja, maar papieren dat heb ik er niet van hoor' of krijg je om je gerust te stellen gewoon de papieren van een andere... (eigen ervaring)...


Wel je zou er van verbaasd zijn. Vorige jaar in september is er een zaak ivm gestolen paarden aan het rollen gegaan. Twee dames plaatsten advertenties voor gezelschapspaarden. Je paard mocht dan daar blijven staan zogezegd en ze zetten zelfs op papier dat jij eigenaar bleef. Na een tijdje werd dan gezegd dat het paard gestorven was maar in werkelijkheid verkochten ze alles aan diverse handelaars. Puur toevallig heb ik één van die paarden teruggevonden. De nieuwe eigenaar stond ermee in pension bij Van Aken. De politie is toen met foto's van de gestolen paarden daar geweest en toen heeft Van Aken gezegd dat zich hij elk paard dat hij ooit verkocht of gekocht heeft nog herinnerd. Eén van de gedupeerde dames is toen daar geweest met foto's van haar paard en hij wist nog wat ermee gebeurd was.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:02

Wat gebreken betreft, sommige mensen fokken soms zo maar een veulentje. Onze buren bvb hebben een veulentje van een hengst die nog bij zijn moeder liep en die hij dan gedekt had. Soms zien mensen dat niet zitten om moeite te doen om te verkopen en laten ze gemakkelijkheidshalve ook een handelaar komen.
Zo is ook het veulen van mijn vorig paard bij Van Aken beland. De melkerij waarvan het was, had het verkocht aan mensen van onze vereniging. Toen het dier 2.5 jaar oud was, vonden ze haar niet groot genoeg en zij is toen ook naar Van Aken gegaan. Wie dat dier gekocht heeft, mag zich gelukkig prijzen want ondertussen weten we ook de afkomst van dit vorige paard en het komt uit zeer goeie springouders. Zo zie je maar dat je mits wat geluk bij een handelaar nog iets heel goeds kan vinden.

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:26

Teigetje, ik beweer ook niet dat alle paarden die je bij Van Aken koopt een of ander gebrek hebben, er zullen er vast wel goeie tussenzitten, zoals bij alle handelaars. Ik heb zelf ooit met een Van Aken paard gereden, in het begin een kreng maar dat is het braaftste paard geworden ooit, en we hebben daar nooit miserie mee gehad, ze is jammer genoeg een tijd later aan koliek gestorven en was eigenlijk ook niet vol te krijgen. Maar dat is intussen 7 jaar geleden, dus ik ik kan me echt niet of als ik dat nu ga vragen, hij nog zal weten wie Belle was en wat ermee gebeurd is. Tenslotte heeft hij iedere dag wel andere paarden he... Niet dat het niet kan, maar ik zou het een heel knap staaltje vinden.

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:28

Teigetje, ik beweer ook niet dat alle paarden die je bij Van Aken koopt een of ander gebrek hebben, er zullen er vast wel goeie tussenzitten, zoals bij alle handelaars. Ik heb zelf ooit met een Van Aken paard gereden, in het begin een kreng maar dat is het braaftste paard geworden ooit, en we hebben daar nooit miserie mee gehad, ze is jammer genoeg een tijd later aan koliek gestorven en was eigenlijk ook niet vol te krijgen. Maar dat is intussen 7 jaar geleden, dus ik ik kan me echt niet of als ik dat nu ga vragen, hij nog zal weten wie Belle was en wat ermee gebeurd is. Tenslotte heeft hij iedere dag wel andere paarden he... Niet dat het niet kan, maar ik zou het een heel knap staaltje vinden.

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:28

Oeps, twee keer gepost, sorry

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:45

Hij heeft dat toen zelf gezegd tegen die dame die haar draver kwijt was en heeft op basis van foto's nog van een aantal paarden kunnen zeggen wat er mee gebeurd was, aan de politie dan.
Pas op, ik probeer die man niet te verdedigen he (heb het zelf ook niet zo voor Van Aken) en ik beweer zeker niet dat er geen paarden met een gebrek bij zitten, uiteindelijk denk ik dat die mannen zo wat alles verkopen dat ze kunnen verkopen. Ik vertel alleen maar wat één van die gedupeerde dames me verteld heeft.
Sommige mensen zijn echt lui hoor als ze hun paard willen verkopen. Zo hoorde ik zaterdag van mensen in onze club dat ze hun paard aan een andere handelaar hadden verkocht. Paard is nu 15 jaar, mankeert niks want er is zeer weinig mee gereden en heeft goeie papieren (is een merrie). Dus diegene die dat paard koopt, kan wel eens geluk hebben. Kan is natuurlijk groot dat ze zonder papieren voor een jongere leeftijd verkocht wordt.

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 21:27

Teigetje schreef:
Kan is natuurlijk groot dat ze zonder papieren voor een jongere leeftijd verkocht wordt.


Dat kan toch niet? Een -twee jaartjes jonger kan je iemand toch nog doen geloven, maar jonger kunnen ze haar toch niet presenteren?
Dat zie je toch, onder andere aan de tanden ? Scheve mond
En zijn er dan nog mensen die een paard kopen zonder eerst te laten keuren door de veearts?
Dat soort scam vind ik dus misselijk, mensen wijsmaken dat 't paardje goed verzorgd zal worden en dan...bah Stoom uit je oren Wat voor straf hebben die dames gekregen?

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 21:48

Bwah, naar het schijnt kan je het na hun tiende levensjaar niet meer echt goed zien. Bovendien zijn er jammer genoeg nog heel wat mensen die zich allerlei dingen laten wijsmaken en die dus een paard van 20 kopen voor een zevenjarige dus tja...

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:10

Inderdaad, leeftijdsbepaling aan de hand van de tanden is geen exacte wetenschap. Je kan wel zien of een paard redelijk oud, of redelijk jong is, maar het is ook van zo veel afhankelijk dat het heeel erg moeilijk is om op 2 jaar na (zeker na de leeftijd van tien jaar) te zeggen hoe oud het paard precies is.