Poppenkast verhalen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Poppenkast verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 09:12

Wie weet waar en of er een site is met poppenkastverhalen of een boek en zoja waar ik dat kan vinden?

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:15

Ben even wezen googlen, en ik heb wat titels van boekjes voor je:

http://www.juf2juf.info/Projecten/Poppe ... -lied.html

20 Poppenspelletjes voor de kleuterschool, door: Mathieu Bruyninckx. Uitgave: J. Blokland, Deurne Zuid (Antwerpen). (Erg oubollig)

Jan Klaassen krijgt een feestmust (vijf vrolijke poppenkastspelletjes), door: Paul Postma. Uitgeverij Cantecleer BV, de Bilt. ISBN 90 213 0503 8.

Hier is Jan Klaassen (zes vrolijke poppenkaststukjes), door: Erika Schepelmann-Rieder. Uitgeverij Cantecleer BV.

Het Poppenkast boek (vier poppenkast verhalen), door: Toos Vros. Heemstede, Mozartkade 9.

Jan Klaassen en de koningin die niet meer lachen kon (één verhaal), door: Klusje Frevel-Geyl. Uitgeverij J.B. Wolters, Groningen.

Vier grote Jan Klaassen spelen, door: A. Weissenberg-Seebohm. Uitgeverij Christofoor, Rotterdam. ISBN 90 6238 111 1.

Poppen, dieren en harlekijnen, door: Ilse Ströbl-Wohlschläger. Uitgeverij Cantecleer. Geen verhalen, maar allerlei manieren om poppen te maken.
Jan Klaassen en de poppenkast, door A. Weissenberg-Seebohm. Uitgeverij Christofoor, Rotterdam. Tien korte verhalen, poppen, decors en poppenkast maken.
ISBN 90 6238 110 3.

Poppenkast! (met patronen voor poppen en kast), door Rina Soffers. Uitgeverij LRV Kreatief. ISBN 90-384-0688-6. (helaas is dit boek niet meer te bestellen)

Uit dit boek heb ik alle poppen gemaakt, ook de poppenkast. Het was erg leuk werk om te doen en het ziet er allemaal prachtig uit! Aan de hand van de patronen heb ik nog meer poppen gemaakt, zoals Sint en Piet, de Kerstman en Prinses Máxima. Ik bewaar deze poppen in een grote dekenkist, alle gebruikte attributen erbij.

Allemaal poppenkast, door: Jacques Vriens en Francine Oomen. Uitgeverij Van Holkema en Warendorf. "Bevat kleurrijk geïllustreerde poppenkastverhalen en duidelijke speelschema's. een onmisbaar boek in elk gezin en elke school waar een poppenkast te vinden is."

Ik zou even navragen bij een boekwinkel of zo?

Je suis Charlie.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie