Vraage over kinderen krijgen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Applebee
Berichten: 92
Geregistreerd: 24-05-04

Vraage over kinderen krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 08:09

Mijn vriend wil graag kinderen. Ikzelf raak al helemaal in paniek alleen bij de gedachte. Ik ben net 23 geworden en vind mezelf zowiezo nog veel te jong en als ik er al ooit aan ga beginnen, dan vooral niet de eerstkomende 5 jaar. Een aantal redenen waarom ik in paniek raak alleen bij de gedachte al is oa de pijn bij de bevalling en daarna het compleet veranderen van je leven. En dan niet in de laatste plaats het veranderen van je lijf. Ik ben heel sportief, 1.69m lang, weeg 55 kilo, brede heupen en een hele platte gespierde buik (waar ik vrij weinig voor hoef te doen) inclusief six pack. Ik heb nu dus nachtmerries waarin ik mezelf met een krijzend kind zie en een vreselijk uitgelebberde pens.

Ik ben dus serieus heel bang dat ik m'n figuur ga kwijtraken. Dus ik had een vraag aan de moeders hier, herstelt je buik weer helemaal of zul je altijd een flubberbuik houden met strepen, zelfs als je hard traint en voor de zwangerschap een strak buikie had?


nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 08:43

ligt aan de persoon

ik heb er een mooi zwangerschaps buikje er aan over gehouden
en ben hier niet zo rouwig om , er is iets heel moois (niet krijsend) kindje
aan over gehouden!ik was ook wel erg rond ik ben 158 lang en had op het eind een omvang van 140!

mijn vriendin (en zo ken ik er nog een paar) die hadden al niet zo'n grote buik en weinig aanleg voor een buikje(scheelt ook enorm)
en daar kan je absoluut niet aan zien dat ze ooit zwanger is geweest!

ik heb misschien geen mega strakke buik maar heb er wel iets veeeeel mooiers aan overgehouden een heel lief ventje (met een strakke buik hihi)

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Naatus

Berichten: 945
Geregistreerd: 18-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 08:48

het scheelt of je veel sport ervoor
als je huid als stevig is en je bent beetje gespierd enzo is er weinig te vrezen. Tegen de striemen heb je een geweldig product van biotherm. Werkt echt geweldig!! kom alleen even niet op de naam...

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 08:58

Pff, ik denk dat er heel wat andere redenen zijn om je vast te leggen aan een kind, zeg maar zo'n beetje voor de eerste 20 jaar. Dat figuur krijg je volgens mij wel terug als je je er hard voor inzet.

Maar als ik jou zo hoor, dan zou je dat kind alleen krijgen om je vriend een plezier te doen. Je klinkt niet alsof je zelf er aan toe bent om een kind te krijgen en zo je hele leven anders te moeten gaan inrichten.

Een kind vraagt veel zorg, veel liefde en zal altijd op de eerste plaats moeten komen. Geloof niet dat je dat op dit moment in je leven zal kunnen. Je bent ook nog hardstikke jong, over 10 jaar kan het nog. Misschien zou je vriend ook dat eens moeten meenemen in zijn gedachtengang.

Ik was 24 toen ik mijn oudste kreeg, heb er geen moment spijt van gehad, maar ik was er toen wel zelf enthousiast mee bezig en had er onwijs veel zin in. Als dat niet zo is, niet doen!

Webshop - digital art: MoTekent

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:04

Weet je wat dan nog het ergste is als je kies voor een kind omdat je vriend het zo graag wil? Stel nu dat de relatie uit elkaar gaat, wie zorgt er dan voor het kind? Negen van de tien keer neemt de man de benen, en de vrouw moet voor het kind zorgen. En ik zie helaas in mijn omgeving vaak genoeg dat de kinderen in zo'n situatie heel veel alleen zijn, omdat de vrouw ook moet werken, of 's avonds de hort op is.

Voor een kind moet je bewust kiezen. En dat moet je samen doen. Ben jij er nog niet klaar voor, dan moet je het niet doen. Een kind is voor altijd. Je figuur is dat niet.

Je suis Charlie.

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:05

Ik was er van tevoren ook bang voor, ik ben al niet zo'n reus (1.57 m) en wilde niet zo'n uitgezakt moeke worden.

Maar ik had heel veel geluk, bij mijn eerste kindje was ik er maar 7 kilo bijgekomen en bij de tweede 9 kilo. Bij mij was het ook zo van kind eruit, buikje weer weg. Gelukkig maar, want ik ben zo'n "vrouwelijk" type: brede heupen en smalle taille met redelijk platte buik (dit dankzij het vele paardrijden). Dat stukje was juist altijd waar ik zo tevreden over was.

Wat je er zelf aan kunt doen is je inhouden tijdens de zwangerschap; sommige dames laten zich compleet gaan onder het motto "ik moet toch eten voor 2". Maar als jij al bewust met je lichaam bezig bent met sport, dan heb je daar al een groot voordeel mee. En direct erna gewoon weer oefeningen doen, dan komt het ook sneller weer terug in vorm.

Nou moet ik er ook wel eerlijk bij zeggen dat ik vriendinnen heb die 20 kilo, en eentje zelfs 25 kilo ! waren aangekomen. Die hebben dan inderdaad zo'n "flubberzakje" aan hun buik na de bevalling. Maar ik krijg niet de indruk dat ze daar zo mee zitten. Hangt ook een beetje van je vriend af, of hij er een punt van maakt.

Als je er echt aan toe bent dan denk ik dat die angst vanzelf verdwijnt, want uiteindelijk is dat lieve, kleine baby'tje toch wel het mooiste wat jouw lichaam je kan geven.
Maar ik denk wel dat je er heel goed over moet nadenken want je bent nog ontzettend jong, en jullie kunnen nu samen nog lekker dingen doen die je met kinderen erbij gewoon niet meer kunt.


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:06

Nu hoef je er anders ook niet veel voor te doen om een goed figuur te hebben, dus na die baby zal dat ook wel loslopen. MAar als jij zo in angst zit over je figuur, zit die babywens van jou inderdaad niet erg diep. en dan zou ik ook zeggen: niet aan beginnen.

De hond is de betere mens

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:08

Op het moment dat je echt kinderen wilt maakt het je niet uit hoe je eruit zou komen te zien.Zolang je je daar dus zorgen over maakt denk ik dat je er nog niet klaar voor bent.Ik ken trouwens vrouwen waar je goed aan kunt zien dat ze een kind hebben gekregen maar ik ken er ook een paar die meerdere kinderen hebben gedaard en waar echt niets aan te zien is.

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:10

Ben jij er nog niet klaar voor, dan moet je het niet doen schrijft Cassidy.

En zo te horen ben je er ook nog niet klaar voor.
Kinderen neem je niet zomaar, dat is een heel goed overwogen besluit want het veranderd inderdaad je leven compleet.

Luister naar je zelf en je eigen lichaaam en pas op het moment dat jij tgen jezelf kunt zeggen "ik wil ook wel een kindje" en voor de rest maakt het me niet uit, dan pas ben je er klaar voor.

Pijn vergeet je, anders nam toch niemand nog een kind?
als je al een gespierd lichaam hebt raak je dat heus niet zommaar kwijt,

en als je vriend nou perse blijft zeggen dat hij het wil stel hem dan eens iets voor wat jij wil en hij niet

kinderen zijn soms geweldig en soms lastig maar zijn er altijd dus denk goed na voordat je dit doet.

ORUN instructrice
KNHS jury B/L
FNRS jury F1 t/m F20, vaardigheid - zitcompetitie en A (aangepaste) proeven

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:11

Sja de mensen die ik ken zijn slanker geworden na hun bevalling, maar als jij graag kinderen wil maak je je niet druk over je figuur, dus ik ga mee met desiree.. Niet aan beginnen, voorlopig niet in iedergeval..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:13

Vraag je vriend eens of hij zwart op wit wil zetten dat hij de volledige zorg voor je kind op zich neemt als het mis zou gaan tussen jullie ....

Webshop - digital art: MoTekent

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:15

MoniqueT schreef:
Vraag je vriend eens of hij zwart op wit wil zetten dat hij de volledige zorg voor je kind op zich neemt als het mis zou gaan tussen jullie ....

wie zegt dat ze dat dan wil t.z.t.? Mogelijk houdt ze dan zoveel van dat kind dat ze er geen afstand meer van kan doen, zoals de meeste moeders.

ze kan gewoon beter er helemaal nog niet aan beginnen, over 5 jaar is het nog tijd zat. en als die vriend van haar houdt, dan respecteert hij dat en legt hij haar niets op waar ze nog niet aan toe is.

De hond is de betere mens

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:18

een kindje en je belangrijkste zorg is je strakke buik? volgens mij zijn jouw prioriteiten niet helemaal op orde *LOL*
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 28-06-04 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Amor Vincit Omnia

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:19

Ok Desiree, dat ben ik met je eens, tuurlijk zal ze dat dan zelf misschien niet eens willen. Maar het zou wel misschien het verantwoordelijkheidsgevoel van haar vriend wakker schudden? Ook hij moet inzien dat het een grote zorg is en dat hij niet van haar kan eisen dat ze eraan begint op dit moment.

Zo bedoelde ik het eigenlijk.

Webshop - digital art: MoTekent

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:30

Een vroegere collega van mij liep marathons. Klein, pezig en gespierd was ze. Twee maanden na de geboorte van haar eerste kind had ze alweer haar oude figuur terug en haar conditie was ook weinig achteruit gegaan. Een goed getraind lichaam kan veel hebben hoor, en het kost relatief weinig tijd en moeite om zo'n lichaam weer op het oude peil terug te brengen.

Maar eerlijk gezegd lees ik nog een hoop twijfel in je bericht. Weet je zeker dat je al toe bent aan de verantwoordelijkheid die een kind met zich meebrengt? In dat geval accepteer je namelijk de (lichamelijke) bijkomstigheden ook wat makkelijker. Ik denk dat je beter eerst zeker kunt zijn van je zaak en niet alleen op de wensen van je vriend moet afgaan. Een kind is namelijk wel een keuze voor het leven. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:34

SuperPepeijn schreef:
een kindje en je belangrijkste zorg is je strakke buik? volgens mij zijn jouw prioriteiten niet helemaal op orde *LOL*

Haar prioriteiten zijn oke: ze geven gewoon aan dat ze niet toe is aan een kind en dat vriendlief niet langer moet aandringen, want dat is zeer egoistisch.
Een kind krijgen moet echt met 2en.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 28-06-04 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:37

Luister en huiver:
Ik ben 158 cm en woog 55 kilo voor mijn zwangerschap. Tijdens mijn zwangerschap ben ik 30!!!! kilo aangekomen. Je kan je voorstellen dat ik dacht dat het nooit meer goed zou komen. Nu 16 maanden later weeg ik 58 kilo en heb er niets aan gedaan. Dus ja het hoeft niet hoor dat je je figuur niet meer terug krijgt!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:41

Iedereen gaat er maar van uit dat het allemaal goed gaat als je een kind krijgt, en dat hoop ik ook voor degene die kinderen verwachten. Helaas is de kans ook aanwezig dat het niet goed gaat (met kind of met moeder). Een kind verliezen is heel erg, een geestelijk gehandicapt kind is een belasting voor een relatie, en ik heb de nodige relaties uit elkaar zien gaan door een gehandicapt kind.
En over het feit dat je zelf er aan kunt overlijden maar helemaal te zwijgen.

Je suis Charlie.

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 09:45

Een aantal redenen waarom ik in paniek raak alleen bij de gedachte al is oa de pijn bij de bevalling en daarna het compleet veranderen van je leven.



Ik kan elk moment wel bevallen ben nu 5 dagen overtijd!! Maar van mij mag de kleine vandaag wel komen hoor!!

Vroeger was ik ook bang voor de pijn die je krijgt maar nu absoluut niet. Het zal vast heel erg pijn doen hoor maar bang ben ik er niet meer voor. Wordt zelfs s'nacht (paar x) wakker en dan denk ik...oliebol...nog niet begonnen.

En over mijn figuur hoef ik me geen zorgen te maken. Die had ik toch al niet.

Weet wel dat er heel veel bekende modelen/artisten wel hun oude figuur hebben weten terug te krijgen.

Maar...begin pas aan kinderen als je er zelf klaar voor bent en niet om een ander blij te maken

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:14

Cassidy schreef:
Iedereen gaat er maar van uit dat het allemaal goed gaat als je een kind krijgt, en dat hoop ik ook voor degene die kinderen verwachten. Helaas is de kans ook aanwezig dat het niet goed gaat (met kind of met moeder). Een kind verliezen is heel erg, een geestelijk gehandicapt kind is een belasting voor een relatie, en ik heb de nodige relaties uit elkaar zien gaan door een gehandicapt kind.
En over het feit dat je zelf er aan kunt overlijden maar helemaal te zwijgen.


Inderdaad. Aan zoiets moet je alleen beginnen als je dat ECHT graag wilt. Het is veel te ingrijpend om te doen terwijl je er niet met z'n tweeen 100% achter staat...

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:20

Citaat:
En over het feit dat je zelf er aan kunt overlijden maar helemaal te zwijgen


Mmm, ja, of dat je na een paar jaar weduwe bent en dus alleen de zorg hebt voor je kinderen. Ik was 33 toen me dat overkwam, daar sta je dus ook niet zomaar bij stil.

Maar eerlijk is eerlijk, die kinderen waren toen een zware zorg, maar wel de reden om 's morgens toch mijn bed uit te komen.

Punt blijft gewoon: ben je er aan toe of niet? En ze is er in mijn ogen niet aan toe ...

Webshop - digital art: MoTekent

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:24

Over je lijf zou ik me niet zo druk maken, je kan namelijk nog een hele tijd naar de sportschool als je wilt en je kan ook nog een hele tijd buikspieroefeningen doen.

Dus dan zie je er denk ik nog steeds tip top uit als je zwanger bent. Vrouwtje van de sportschool traint ook door, nou is niks aan te zien behalve der buik dan.

Gewoon lekker stukje fietsen, crosstrainen, lopen op de band...en als je dan een kindje hebt ga je weer verder

22 Januari verwachten we ons kleintje

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:56

Nou ik scheet bagger voor de gedachte aan de bevalling, maar viel mee, al moet ik natuurlijk wel zeggen dak n keizersnede heb gehad.
Nu ben ik zwanger van mijn 2e, ben al aardig tonnetje rond, vorige keer 19 kilo aangekomen en was er binenne ruim 3 maanden al weer van af, zonder sport.
krijsen doen ze allemaal van tijd tot tijd wel eens (heb je zelf ook gedaan) maar of ze een krijserd zijn 24-7 dat ligt totaal aan jezelf en je opvoeding, een kind is toch een weerspiegeling van jezelf.

maar even terug naar jouw relatie uitgangspunt; aub niet aan beginenen voordat je er alle 2 100% achter staat, doe je dit wel dan is het nier eerlijk voor jezelf, je partner maar zeker niet voor die kleine!

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:00

Haagsemeid schreef:
en als je dan een kindje hebt ga je weer verder


Is dat niet waar heel veel nieuwe ouders in een gat vallen? Die gingen ervan uit dat het leven gewoon verder zou gaan, alleen nu met een kindje. Ik zie dat in ieder geval wel in mijn omgeving, van die hippe stellen die dachten dat ze een week na de bevalling gewoon weer in de kroeg zouden zitten. Ze waren absoluut niet voorbereid op de manier waarop ALLES anders werd...

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:04

ArwenLune schreef:
Is dat niet waar heel veel nieuwe ouders in een gat vallen? Die gingen ervan uit dat het leven gewoon verder zou gaan, alleen nu met een kindje. Ik zie dat in ieder geval wel in mijn omgeving, van die hippe stellen die dachten dat ze een week na de bevalling gewoon weer in de kroeg zouden zitten. Ze waren absoluut niet voorbereid op de manier waarop ALLES anders werd...


Dat klopt, maar het mooie is dat je hele andere prioriteiten krijgt en daardoor de dingen die je voor de bevalling belangrijk vond, minder belangrijk voor je zijn. en met een beetje goede planning hoef je er niets voor te laten hoor. Ik werk zelf nog 36 uur in de week, heb een paard en ga ook nog wel uit als ik dat wil (maar dat wil ik eigenlijk niet meer zoveel omdat ik de tijd die ik vrij ben liever aan Joepie besteed).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AnneMarijeP, Contemplate, Lagonda, Liseef, manonutjuh, Marleen_L, miezelke, Milow2018, Poety, Schuur_, sevenofnine, shadowstar, Vavane, Xyris en 163 bezoekers