aantal smileys in een bericht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

aantal smileys in een bericht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-04 00:19

Af en toe wordt ik helemaal duizelig van het aantal smileys in een bericht. Na ieder woord weer eentje, het is niet te lezen.
Kunnen we niets iets afspreken als maximaal drie smileys per bericht? Zou Bokt een stuk leesbaarder maken.


Mwroap1

Berichten: 219
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 00:20

Ben ik het ook wel een beetje mee eens. Ik dacht meer aan een limiet van smileys per aantal normale tekens. Niet dat ik iets tegen smileys heb, maar sommigen gebruiken ze echt teveel.

Find me and follow me
through corridors and factories

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 00:34

Hmmm, ik ben smiley verslaafd op msn, kan er niks aan doen, maar ik gebruik bijna achter elke zin wel een smiley.
Op bokt gelukkig niet!

gewoon geen onderschrift :D

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 00:37

frostwood schreef:
Hmmm, ik ben smiley verslaafd op msn, kan er niks aan doen, maar ik gebruik bijna achter elke zin wel een smiley.
Op bokt gelukkig niet!

Daar heb ik ook last van. Vooral de Tong uitsteken smilie doet het erg goed bij mij... Clown

Smilies zijn wel leuk om iets te verduidelijken, maar je moet ze niet te veel gebruiken. Helaas doe ik dat zelf ook wel eens.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Mwroap1

Berichten: 219
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 00:48

Het hoeft niet erg weinig smileys te worden.
Het Cool moet Boos! er alleen niet zo uit gaan zien. Scheve mond Haha! Knipoog Lachen Schijnheilig Bloos

Find me and follow me
through corridors and factories


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 07:24

Mwroap1 schreef:
Ik dacht meer aan een limiet van smileys per aantal normale tekens.


Dat zou idd eerlijker zijn dan een limiet per bericht. Als je tien smileys verdeelt over een bericht van honderd zinnen, dan is dat vaak veel minder storend dan wanneer er tien smileys opduiken in een bericht van drie zinnen. Ik weet niet of zoiets te realiseren is, misschien kan Bart daar iets over zeggen als hij terug is van vakantie.

Aan de andere kant is het ook de verantwoordelijkheid van de gebruikers zelf: 'overdaad schaadt' is een gezegde dat hier erg van toepassing is. Probeer het aantal smileys beperkt te houden zodat ze niet gaan overheersen. Hetzelfde geldt voor kleurtjes, vet/cursief, lettergrootte etc.: 'nadruk' maakt teksten niet altijd beter leesbaar. En mocht je een bericht tegenkomen dat onleesbaar is geworden door overmatig gebruik van smileys (of bepaalde teksteffecten) dan kun je dat uiteraard melden via TeM. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 10:37

Geheel off-topic: maar wat post jij vroeg Karin. Om 07.24, jeetje!

Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 12:02

Ik wordt er alleen maar gek van als ze teveel in je onderschrift staan, ook de lange verhalen onder en dan nog eens in een bepaald kleurtje

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

IcePrincess

Berichten: 7740
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 13:57

Fairie schreef:
Daar heb ik ook last van. Vooral de Tong uitsteken smilie doet het erg goed bij mij... Clown

Smilies zijn wel leuk om iets te verduidelijken, maar je moet ze niet te veel gebruiken. Helaas doe ik dat zelf ook wel eens.


Eigenlijk zouden voor de grap eens een screenshot van een gesprek tussen ons moeten maken, ziet het helemaal geel van Tong uitsteken smileys *wil weer de tonguitsteker gebruiken*

ik gebruik meestal ook wel veel smileys, maar als ik dan ga denken welke ik weg kan laten kan ik niets weglaten omdat veel mensen het bericht dan anders gaan opvatten. Maar ben het al een beetje aan het afleren, ik zet niet meer achter elke zin een geel rondje Knipoog .

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:03

Fairie schreef:
Daar heb ik ook last van. Vooral de Tong uitsteken smilie doet het erg goed bij mij... Clown

Smilies zijn wel leuk om iets te verduidelijken, maar je moet ze niet te veel gebruiken. Helaas doe ik dat zelf ook wel eens.


Ik sluit me even helemaal bij jou aan. Ik heb dat dus ook. Op msn, achter onderhand elke zin een Tong uitsteken
En soms gaat het op bokt dan wel eens fout, dan plaats je even iets te veel Tong uitsteken smilies

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 16:11

vind smiuleys alleen irritant als ze midden in een zin of woord staan... maar ieder zijn eigen keus toch?

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:05

Fairie schreef:
Daar heb ik ook last van. Vooral de Tong uitsteken smilie doet het erg goed bij mij... Clown

Smilies zijn wel leuk om iets te verduidelijken, maar je moet ze niet te veel gebruiken. Helaas doe ik dat zelf ook wel eens.




ben ik het helemaal mee eens Tong uitsteken

....................

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:13

Ik vraag me af hoe je dat wilt realiseren? Wie gaat de tekens tellen? Krijg je een ban als je teveel smileys lijkt te gebruiken? Enz enz... Denk dat het gewoon niet te realiseren is, zoals Karin al zegt: vind het toch echt de verantwoordelijkheid van de gebruikers...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 25 bezoekers