Rijbewijs in 10 dagen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Rijbewijs in 10 dagen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-02 18:12

Jaja ik wordt zéér gevaarlijk..... ik ga mn rijbewijs halen (poging tot)... maar nu wil ik hem in 10 dagen doen met 26 lessen bij Cum-Laude, iemand ervaring hiermee!

Alsgoed is start ik 22/23 juli en dan moeten jullie de ruim een week van de weg af zijn zodat ik niet ingevaar gebracht wordt (en jullie ook niet Haha! )

Iemand nog tips?

Ik heb trouwensook gehoord dat mensen die paardrijden heel onafhankelijk moet zitten natuurlijk.. en dat ze daarom makkelijk in de auto onder de stoel kunnen kruipen en toch eht stuur vrij recht kunnen houden, omdat ze geleerd hebben niet je hele lichaam te draaien (oid.!)
Klopt dit? Bij die kennis van mij wel.... die rijd ook paard en die zito ok echt relaxed en doet ook echt tig dingen tegelijk, terwijl mn vader/of andere familie daar meer moeite mee heeft? Is dit bij jullie ook zo?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 18:17

Ik heb een nichtje die het afgelopen week ook in tien dagen heeft gedaan, en in één keer is geslaagd. Mijns inziens werkt dit systeem van een stoomcursus beter dan alle rijlessen uit te smeren over één of twee jaar. Het is wel heel erg zwaar, je zit hele dagen in de auto. Maar als het je lukt heb je je papiertje meteen.

Het rijbewijs is het enige diploma dat ik ooit heb gehaald waar ik dagelijks plezier en profijt van heb. IK hoop heel erg dat het je gaat lukken.
Het enige advies wat ik heb is: vroeg naar bed de week daarvoor en de week zelf, en niet te ruig gaan feesten....
En rustig blijven, want die auto bijt niet...

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 18:41

ik zou het niet doen alsi k jou was.
Heel veel situatie's doen ze niet in zo'n korte tijd.
Een vriendin van mij heeft dat ook gedaan, en in 1keer geslaagd.
Toen we gingen stappen ( lees - drukke stad, veel verkeer, mensen over de straat, zoeken naar parkeerplaats) raakte ze helemaal in de stress.!
ikzelf ben vanaf september met mijn rijbewijs bezig, lukt me alleen niet om dat rottige theorie te halen. Ik heb nu ongeveer 30 lessen gehad!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 18:51

Je leert pas echt rijden als je je rijbewijs hebt. En om dan op dag zelf dat je je rijbewijs 's avonds om te stappen de stad in te gaan (waar je standaard je auto in een boom moet hangen om te parkeren) lijkt me ook een beetje voorbarig.
Ik vind het overdreven dat ze het rijbewijs standaard in Nederland zo lang uitsmeren en je pas voor het examen aanmelden als de rijinstructeur denkt dat je er klaar voor bent, en dan kun je nog drie maanden wachten. Standaard zak je nog een keer of drie, vier. Weer drie maanden wachten voordat je weer op kunt. Weer iedere keer lessen nemen tussendoor. Leuke melkkoe ben je dan. En tjonge wat kun je daarna goed rijden zeg...

Ik heb mijn rijbewijs in drie weken gedaan. Iedere weekdag les, soms twee uur. Dat is 18 jaar geleden. En ik rij sindsdien schadevrij...

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 19:34

Cassidy schreef:
Ik vind het overdreven dat ze het rijbewijs standaard in Nederland zo lang uitsmeren en je pas voor het examen aanmelden als de rijinstructeur denkt dat je er klaar voor bent, en dan kun je nog drie maanden wachten. Standaard zak je nog een keer of drie, vier. Weer drie maanden wachten voordat je weer op kunt. Weer iedere keer lessen nemen tussendoor. Leuke melkkoe ben je dan. En tjonge wat kun je daarna goed rijden zeg...


Hmm.. nu voel ik me toch enigszins aangesproken.... Sommige rijscholen kopen gewoon meerdere data tegelijk en bekijken een maand van te voren wie ze naar dat examen sturen. Op die manier hoef je niet zo lang te wachten, en heb ik met veel te veel examens mijn rijbewijs toch nog in een jaar gehaald.

En waarom zou je daarna niet goed kunnen rijden? Omdat je wat vaker dan normaal examen gedaan hebt? Vind ik zelf nergens op slaan!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 20:10

Ik zit er ook over na te denken om mijn rijbewijs op deze manier te halen. Maar hoe duur is het eigenlijk??? Zeker tig keer zo duur als op de gewone manier....

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-02 21:07

van mij iets minder dan 2000 gulden, dus het valt nog wel mee! ik zie het niet zitten om er 8 weken over te doen, dat kan ook, ik wil namelijk zo snel mogeljik dat papiertje te hebben en mocht ik extra lessen nodig hebben dan wordt dat geregeld.!


ER ZIJN 3 STANDAARDTRAJECTEN:
A: 20 lessen, kosten ( € 680,-) op voorwaarden!
B: 26 lessen, kosten ( € 830,-)
C: 32 lessen, kosten ( € 980,-)
De kosten zijn inclusief de lessen, het examengeld, de huur van de lesauto voor het examen en de administratiekosten, maar exclusief eventuele extra lessen of een herexamen. Gespreide betaling is alleen mogelijk bij een 8 weekse rij-opleiding.
NB! Studenten genieten op vertoon van collegekaart € 14,- korting! (geldt alleen voor de spoedopleidingen)

duz dat is niet zo heel erg duur volgens mij en dit zijn de leskosten e.d. als je gewoon lest, ipv ene spoedopleiding!

lesprijs: € 27,- per rijles van 50 minuten
eerste examen: € 180,-
herexamen: € 166,-
BNOR examen: € 187,-
Tussentijdse toets: € 120,-
theorie cursus: € 75,- inclusief examen en theorieboek

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 01:56

Het beste is om eerst een soort screening door te maken. Dan kijken ze hoeveel aanleg je hebt voor autorijden. Heb je veel aanleg, dan is een 10-dagencursus inderdaad een optie, al zou het nooit mijn keuze geweest zijn.

Voor mensen die weinig tot geen aanleg hebben en/of schrik hebben om achter het stuur te kruipen is het absoluut geen aanrader.

Dit laatste gold ook voor mijn buurvrouw. Bij de screening bleek ook al dat ze binnen het zwaarste lespakket zou vallen om in ieder geval wat kans op slagen te hebben.
Toch besloot ze de cursus te doen.
Het lessen ging helemaal niet goed en ze zakte dan ook voor examen nr.1. Ook nr. 2 ging de mist in, ze had maar een paar extra lessen genomen. Bij toeval slaagde ze wel bij kans 3.
Nu, bijna een jaar later, is ze nog steeds de beroerdste chauffeur die ik ken. Ze heeft nauwelijks voertuigcontrole en veel te weinig inzicht. Ik moet haar nog steeds helpen onderweg, omdat ze anders de draad kwijtraakt. Anticiperen lukt nl. niet.

Voor haar was een gewone rij-opleiding veel beter geweest.

Maar goed, iedereen moet doen waar'ie zich prettig bij voelt, en zoals ik al zei, voor sommige mensen is het wel een prima manier om in het bezit te komen van dat mooie roze papiertje.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 09:08

Ik heb ook mijn rijbewijs in 10 dagen gehaald via de ANWB. Niks dan lof! Ben ook in 1x geslaagd en ben een week later naar Japan vertrokken. Wat denk je: rijden ze daar links en zit je rechts in de auto. Dat was wel wennen, maar in paniek raken, nee, dat ligt dan toch echt aan jezelf en niet aan je rijopleiding.

Was 2 jaar geleden wel humor, we waren in Engeland met de Mini Cooper en we waren op een soort beurs. Komt er een engelsman naar ons toe van een Miniblad, beetje intervieuwtje over de mini van ons.
Dus ik van, joh mag ik eens in die van jou een rondje rijden (ook rechts gestuurd en toen het nieuwste model, jubileum uitvoering), dus hij van: nou dat kan je niet want dit is een engelse. Wedje gelegd en ik reed er dus zo mee weg, hahahhaa. Toch wel handig wat rijervaring aan de andere kant van de wereld opdoen.

Persoonlijk vindt ik links rijden ook veel logischer dan het rechts van hier, k weet niet waarom. Heb in GB ook totaal geen moeite met omschakelen.

Viv